Call us toll free: +1 800 789 50 12
Top notch Multipurpose WordPress Theme!

Google predajca hotelov

sep
08

Google predajca hotelov

Digitálny priestor je už dlhšie kľúčovým pre rôzne odvetvia a turizmus nie je výnimkou. Keď v roku 1996 začínalo malé oddelenie v rámci Microsoftu s vývojom online cestovnej kancelárie (online travel agency ďalej len OTA) Expedia len málo kto očakával , že bude taká úspešná. Už od začiatku spôsobila revolúciu v dovtedy zaužívaných spôsoboch vyhľadávania a rezervovania produktov cestovného ruchu. Svoju dominanciu v priebehu rokov pretavila na úspešný a ziskový business.

Tento úspech aj ďalších OTA neostal nepovšimnutý ďalším dominantným hráčom aj keď v inej oblasti. Google v účastnosti dominuje v oblasti vyhľadávania a OTA patrili medzi vážených a spoľahlivých klientov ktorí si od neho nakupovali kliknutia. Tieto kliknutia sa snažili OTA “pretaviť” na predaj hotelov leteniek a podobne. Systém by sa zdal vyvážený so spokojnosťou všetkých zúčastnených. Ale google v rámci “zlepšovania” skúsenosti užívateľov s vyhľadávačom pridával nové funkcionality šité na mieru pre hotelové odvetvie.

GOOGLE HOTEL FINDER

Hotel Finder bol jeden z týchto programov dedikovaným pre užívateľov hľadajúcich ubytovanie. Umožňoval zobrazovanie dostupnosti a cien jednotlivých hotelov. Samotnú rezerváciu, ale užívateľ uskutočňoval na stránke hotela alebo OTA. V rámci ďalšieho zlepšovania a inovácie služieb v roku 2013 začal google umožňovať rezervacie z mobilných zariadení. Od začiatku roku 2015 google testoval “Book on Google” funkciu s malým počtom vybratých hotelov. Netrvalo dlho a v septembri 2015 google ohlásil rozšírenie programu pre hotely ktorých rezervačné systémy a channel manager sú od vybraných dodávateľov.
Program Book on google bol určený pre hotely z USA . Ale už v roku 2016 google rozšíriť dostupnosť o 24 ďalších krajín. Samotná účasť v programe “Google Hotel Ads” je od 6.10.2016 možná na Slovensku.

PRIAMY PREDAJ UBYTOVANIA = BUDÚCNOSŤ HOTELOVÉHO MARKETINGU

Nesporne ide o revolučnú zmenu hoteli v tomto programe nebudú platiť len za kliknutie ale môžu si vybrať aj možnosť s platbou provízie z obratu. OTA sa dostanú pod väčší tlak, aby priniesli ďalšiu pridanú hodnotu svojim užívateľom. Je nesporné, že trend kedy sa skracuje dodávateľský reťazec medzi užívateľom a poskytovateľom sa skracuje a to nie len v hotelovom odvetví. Dobrým príkladom je nedávne rozhodnutie leteckého prepravcu Lufthansa aplikovať 16 Eur extra poplatok na všetky rezervacie cez globálne distribučné systémy GDS (Amadeus, Sabre, Worldspan, Travelport). Takýto prístup jednoznačne podporuje priami predaj.

GOOGLE HOTEL ADS, PROVÍZNY PREDAJ NA GOOGLE

Samotné chcenie predávať priamo v tomto prípade nemusí byť dostačujúce keďže pre úspešnú implementáciu google hotel ads je potrebný kompatibilný hotelový systém (Property management systém – PMS) s channel manager ktorí umožní napĺňať google aktuálnymi informáciami o dostupnosti a cene vášho hotela.
Až čas ukáže aký vplyv budú mať tieto veľké zmeny na užívateľov a vzťah medzi poskytovateľmi a sprostredkovateľmi. V každom prípade je to veľká výzva pre hotelierov, či aktuálne rýchle zmeny v digitálnom priestore dokážu využiť vo svoj prospech, alebo sa budú prizerať na dominanciu booking.com prípadne nových služieb zdieľanej ekonomiky ako je Airbnb.

Ako je na tom váš hotel ? Potrebujete pomôcť presadiť sa na internete? Alebo zvýšiť efektivitu vašich aktivít?
Kontaktujte nás , navrhneme vám optimálne riešenia.

About the Author:

Online marketingu sa venujem od roku 2004. Každú novinku v tejto oblasti beriem ako príležitosť naučiť sa niečo nové a získať konkurenčnú výhodu pre klientov. Predchádzajúce skúsenosti v digitálnom marketingu som získal v Londýne kde som pracoval pre České aerolínie a po návrate v pelikan.sk. Vo voľnom čase sa venujem rodine, otužovaniu a športu.

Featured Works

Leave a Comment!

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *