Call us toll free: +1 800 789 50 12
Top notch Multipurpose WordPress Theme!

Facebook nieje zadarmo… a bude horšie

sep
28

Facebook nieje zadarmo… a bude horšie

Horúca sociálna jeseň

Nie tento príspevok nie je na tému sociálneho systému našej krajiny, ale je o sociálnej sieti Facebook ktorá s 2,6 mil. užívateľmi na Slovensku tvorí nedeliteľnú súčasť našich každodenných životov. Podľa prieskumu TNS z roku 2016 až 83% online populácie Slovenska využije služby tejto sociálnej siete aspoň raz za týždeň.

Budovanie vzťahu so zákazníkmi

Obrovský dosah neostal nepovšimnutý firmami, ktoré vo zvýšenej miere začali využívať svoje firemné profily na komunikáciu so svojimi zákazníkmi. V závislosti od kvality príspevkov Facebook šíril obsah medzi fanúšikov a nefanúšikov.  Veľkým omylom bolo si myslieť, že keď máte 1000 fanúšikov, tak vaše príspevky sa automaticky zobrazia všetkým. Nie, takto to nikdy nefungovalo aj podľa prieskumu edgerankchecker sa neplatený dosah príspevkov zhoršuje v priamej úmere s väčšou hodnotou Facebook.

Facebook nie je zadarmo … a bude horšie

Klesajúci dosah neplatených príspevkov niektoré firmy kompenzovali kvalitnejším obsahom, prípadne plateným dosahom príspevkov. Ideálnym riešením je samozrejme kombinácia oboch možností.

V rámci „zlepšovania“ sociálnej siete sa Facebook rozhodol, že príspevky stránok odsunie na druhú nástenku. Zatiaľ sú zmeny v rovine testovania na mobiloch, ale je otázka času, kedy sa tieto zmeny prejavia naplno. Existencia druhej nástenky je zlou správou pre firemné stránky, pretože neplatený dosah bude ešte nižší. Pokiaľ sa budete chcieť dostať do priazne svojich fanúšikov na prominentnú „prvú“ nástenku medzi príspevky ich priateľov a rodinných príslušníkov tak sú len dva spôsoby.

Platený spôsob podpory príspevkov alebo super virálny a obsah, ktorý vás vynesie do „privátnej“ zóny  vašich fanúšikov.

Končíme s Facebookom

Neodporúčame. Uvedené zmeny sú zatiaľ vo fáze testovania a až čas ukáže, ktoré zmeny budú na Facebooku trvalé. Pravda je taká, že síce druhá nástenka je pomerne radikálna zmena a obmedzenie pre šírenie neplateným spôsobom, ale princíp Facebooku sa nemení. Neplatený dosah bol vo všeobecnosti veľmi nízky a pre väčšinu firiem platená podpora bola jedinou záchranou.

Riešenie

Jednoznačne kvalitný obsah, správne cielenie aj neplatených príspevkov, správne časovanie, aktívna interakcia s fanúšikmi a samozrejme kvalitná platená podpora. Aj s malým rozpočtom, ale kvalitným cielením viete osloviť správnu cieľovú skupinu. Pokiaľ neklikáte len na tlačítko „podporiť príspevok/boost button“ to je cesta ako vyprázdniť peňaženku a získať dobrý pocit ako super to na tom Facebook robíte. Dnešní online marketing poskytuje sofistikované riešenia a je čas robiť facebook marketing odborne.

About the Author:

Keď som prišla do iFocus, online marketing bol pre mňa ako neprebádaná krajina, kde som sa však časom našla a dnes viem, čo ma baví - rada tvorím texty a komunikujem s ľuďmi. Som dosť ukecaná, tak to beriem ako pozitívnu vlastnosť. Doma som najšťastnejšia, keď sme všetci spolu. Rada sa rozprávam so svojimi deťmi - inšpirujú ma celý život, rada fotím (milujem momentky), experimentujem v kuchyni a pritom počúvam Robbieho.

Featured Works

Sorry, the comment form is closed at this time.