Skip to main content

Ako robiť súťaže na sociálnych sieťach v 2022?

od | sep 8, 2022 | Facebook, Instagram

Aktualizovaný článok z 20.5.2020

Ako robiť súťaže, aby vám nezablokovali účet?

Zdieľaj a označ kamoša v komentári. Tieto najčastejšie výzvy, s ktorými sa môžeme stretnúť pri súťažiach na sociálnych sieťach stále skvele fungujú a pretože povedomie o vás rastie samo, vy nemusíte investovať nič do reklamy. No náhle ako blesk z jasného neba to udrie. Facebook zablokuje vašu stránku a v horšom prípade aj osobný účet. Ak súťaž aj propagujete, môže blokovať aj reklamný účet. A tu sa začínajú problémy.

Súťaže na sociálnych sieťach patria medzi fanúšikmi k najobľúbenejším príspevkom. Väčšina ľudí sú súťaživé typy, navyše ak môžu zadarmo niečo získať, radi sa zapoja. V tejto chvíli by ste však mali myslieť na to, či tento postup je dostačujúci. Oplatí sa Vám investovať energiu a financie do súťaže, ktorá vám prinesie chvíľkový vysoký buzzrate, no váš profil získa neaktívnych a často nereálnych sledovateľov?

Vyhlásenie výsledkov súťaže neznamená koniec

Súťaž by pre vás nikdy nemala končiť vyhlásením výsledkov a odovzdaním cien. Zo súťaže predsa máte dáta, ktoré môžete použiť v ďalších kampaniach. Preto si vopred pripravujte a plánujte aj komunikáciu, ktorá bude nasledovať po súťaži.

Ak napríklad súťažíte o večeru v reštaurácii pre dvoch, zo získaných dát oslovte ďalšie publikum, ktorému ponúknete zdarma sekt k večeri.

Súťaž plánujte vopred

Pred plánovaním súťaže si vždy premyslite, čo je jej cieľom a čo by ste mali v konečnom výsledku dosiahnuť. Spravidla dnes už nepotrebujete mať kvantum fanúšikov na Facebooku (hoci followeri na Instagrame by sa hodili :)). Dôvod na to je, pretože aj pri veľkom počte aktívnych fanúšikov, sú organické dosahy príspevkov nízke. Jednoducho, bez finančnej injekcie do príspevkov dnes už oslovíte iba minimálnu cieľovú skupinu vašich fanúšikov.

Relevantné dáta sú rozhodujúce

Výsledkom vášho snaženia pri súťaži by mali byť relevantné dáta, ktoré môžete použiť v ďalších kampaniach či osloveniach potenciálnych zákazníkov. Ak zvolíte spôsob súťaže tak, že vám pribudnú (v súlade s pravidlami Facebooku) kvalitní fanúšikovia, viete ich využiť. Oslovíte tých, ktorí vo vašej súťaži nevyhrali. Využijete na to remarketing. Rovnako si viete povytvárať podobné publiká a rozšíriť tak cielenie. Možností na prácu s dátami je mnoho. Radi vám pomôžeme pri príprave súťaže aj pri ďalšom používaní získaných dát.

Aké pravidlá dodržiavať pri organizovaní súťaže?

Súťažíme vždy podľa pravidiel. Hoci sa asi denne stretávate so súťažami, aké sme uviedli v úvode, teda zdieľanie či lajkovanie, takýto spôsob súťaženia Facebook nepodporuje a hrozí vám zaň blokovanie stránky. Určite to nestojí za riskovanie. Zamyslite sa nad mechanikou vašej súťaže.

Facebook nedovoľuje používať zdieľanie súťažného príspevku ani označovanie priateľov v komentároch. Nesmie to byť podmienka vstupu do súťaže. Zdieľanie či lajkovanie môžete odporučiť v príspevku – Ak sa vám naša súťaž páči, zdieľajte nás, odporučte nás priateľom v komentári.

Pravidlá a štatút súťaže

Každá súťaž musí mať svoje pravidlá, mechaniku fungovania a svoj štatút. Najlepšie je, ak štatút umiestnite na webovú stránku a potom priložíte k súťaži. Prípadne skopírujte text do komentára pod súťažným príspevkom.

Na Instagrame súťažíme voľnejšie

Instagram má o čosi uvoľnenejšie podmienky pre súťaže. Trvá však na tom, že musíte mať oficiálne pravidlá pre súťaženie. Ideálne, ak ich vyvesíte na web a potom tento link dáte na Instragram do BIO.

V súťaži môžete vyzývať na followovanie vášho účtu. Lajkovanie aj komentovanie je povolené, ale komentujúci musia byť už fanúšikmi vášho profilu. Preto často vidíte súťaže typu: daj nám follow a napíš do komentára. Instagram rovnako povoľuje aj označovanie v komentároch.

Uvoľnenejšie pravidlá vám umožňujú získať prostredníctvom súťaže nových followerov a súčasne aj zvýšiť povedomie o vašom brande.

Používať môžete tiež hashtagy a vyzvať followerov, aby pod hashtagmi uverejňovali súťažné príspevky. Využívajú to napríklad cestovné kancelárie či cestovateľské profily.

Čo sa nesmie pri súťažiach na Instagrame

Instagram vo svojich pravidlách upozorňuje na to, aby ste nevyzývali followerov na tagovanie ľudí vo fotkách, ak na fotke nie sú.

Pred prípravou súťaže si vždy prečítajte aktuálne podmienky pre súťaženie na Facebooku a na Instagrame. Obe sociálne siete ich pravidelne aktualizujú. Stáva sa, že to čo sa pred polrokom mohlo, sa v už nemôžeme.

Zaujal vás článok a radi by ste posunuli svoje podnikanie na ďalší level?

Autor článku
iFOCUS

iFOCUS

Vieme, že pre niekoho môže byť digitálny marketing nočná mora, my v iFocuse ho však milujeme. Pomáhame firmám a ich značkám dlhodobo rásť. Hľadáme priestor, kde sa dajú vďaka správne urobenej optimalizácii web stránok či reklame na Google, Facebok, Instagrame či LinkedIn navýšiť firemné zisky a dosiahnuť ciele. S radosťou prijímame všetky výzvy, pretože iba tak dokážeme spoločne s našimi klientami rásť.