Facebook mení možnosť upravovať náhľad zdieľaných článkov

Spravujete Facebook reklamu a stránky, firemný profil a zdieľate často na Facebooku odkazy na články? Facebook teraz mení pravidlá. V minulosti bolo možné, aby ste náhľad zdieľaného článku s atribútmi ako fotka, nadpis a popis článku upravili. Všetky informácie sa automaticky načítavali a aj naďalej načítavajú pomocou Facebook open graph protokolu.

Neviete čo je FB open graph?

Je to len časť kódu web stránky, ktorá po uvedení URL adresy zdieľaného článku vo Facebooku umožní automatické načítanie obrázku, nadpisu, popisu, web adresy a ďalších parametrov. Preto sa vám môže stať, že niekedy sa k zdieľanej URL adrese načítal pekný obrázok s usporiadaným nadpisom a popisom a na inej web stránke len popis s nadpisom bez obrázka, čo je vždy menej atraktívne. A šanca na úspech je menšia. V prípade, že sa vám nepozdávali texty, tak ste ich nahradili svojimi. Prípadne ste náhľad elegantne skrátili alebo prepísali.

Boj proti hoaxom a falošným správam na Facebooku

Aj toto je daň za fenomén dnešnej doby, kedy je sociálna sieť zneužívaná na rôzne falošné správy. V súčasnosti Facebook post, ktorý je zdieľanou URL adresou, načíta všetky definované parametre z FB open graph danej webstránky bez možnosti editácie. Viac o dôvodoch zmeny si môžete prečítať v oficiálnom stanovisku Facebook.

Všetko je stratené…

Nie tak úplne. Ak webstránka, z ktorej zdieľate článok, je pod vašou kontrolou, môžete FB open graph editovať alebo oslovte správcu stránky. V prípade, že vaša webstránka využíva redakčný systém WordPress, stačí si nainštalovať niektorý z plug in-ov, ktorý bez programovania umožní vopred si upraviť vzhľad údajov a obrázkov následne zobrazených na Facebooku.

V prípade, že často využívate externý obsah, nevešajte hlavu. Niekto šikovný vyriešil váš problém za vás a zatiaľ sa bezplatne podelil o riešenie. To umožňuje editovanie aj externého obsahu, resp. atribútov FB open graph. Skracovač alebo  „FB OG editovač“ http://zkrat.it/ vám pomôže editovať atribúty FB OG. Nevýhodou je, že na Facebooku nebude v atribúte webstránky použitá pôvodná originálna doména portálu, ale URL adresa zkrat.it.

Ide o pomerne veľkú zmenu, ktorá ovplyvní vzhľad príspevkov vo Facebook Newsfeede. Očakávame, že uvedené zmeny Facebook prehodnotí a pomerne dynamicky začne vyvíjať.

Máte otázky? Potrebujete pomôcť? Kontaktujte nás. 

O autorovi

Preverili naše
Know-how