FOCUSKY#3 – NOVINKY Z ONLINE MARKETINGU

V rýchlosti vám predstavíme novinky za uplynulé dva týždne. Dozviete sa, ako používať Reels od Instagramu, čo pribudlo v responzívnej reklame a aké problémy zas čakajú na stole Marka Zuckerberga.

 

Facebook a Instagram

Budú Reels iba okopírovaný Tik Tok na Instagrame alebo prinesú aj niečo nové?

 

Necháme sa prekvapiť. Momentálne nám Reels umožňujú vkladať a zdieľať 15 sekundové videá, ktorých súčasťou môže byť hudba a rôzne efekty.

To znie celkom povedome 😀 Tieto videá budete vedieť zdieľať vo vašom feede alebo príbehu. Po pridaní do feedu sa vám na profile vytvorí nová karta pre Reels.

Vytvoriť ich môžete rovnako ako príbeh s tým rozdielom, že si na dolnej lište vyberiete možnosť filmové pásy.

Potom na ľavej strane obrazovky uvidíte nástroje na úpravu vášho videa. Môžete upravovať audio, efekty, časové odpočítavanie alebo rýchlosť videa.

Instagram reels

Zdroj: newsfeed.cz

U marka je to už bežná rutina. Na stole mu pravdepodobne pristane ďalšia žaloba.

 

Problémom je zber biometrických dát. Instagram využíva nástroj na automatické označovanie na základe vašej tváre. Tento nástroj zbiera tieto údaje a ukladá ich do svojej databázy.

Problémom je, že tento nástroj ukladá údaje všetkých ľudí na obrázku – aj tých, ktorí Instagram nemusia vôbec používať a nesúhlasili s tým v podmienkach používania aplikácie.

Pokuta by sa mala pohybovať vo výške 500 miliárd dolárov.

Zdroj:businessinsider.com

 

Google ads

Zobrazujte svoje reklamné texty presnejšie. Využite Local Insertion.

 

Táto vychytávka vám vie dopomôcť k vyššiemu CTR. Dokáže totiž dynamicky do textu pridať miesto. Napríklad, kde sú vaše produkty dostupné.

Môže zahŕňať mesto, štát alebo krajinu. Funguje to na základe vášho cielenia, ak cielite svoju reklamu na Trnavský kraj a použijete Insertion City, v nadpisoch sa bude užívateľom zobrazovať mesto v ktorom sa nachádzajú.

Location insertion

Zdroj: Google

 

Sklik

Rozšírte si svoje obzory za pomoci bezplatnej Sklik akadémie.

 

Akadémia je rozdelená na dve časti. Prvá časť je určená pre špecialistov a kurzy sa zameriavajú viac hĺbkovo a komplexne. Druhá časť je pre každého, kto má záujem o využívanie alebo inzerovanie na Sezname.

Táto časť vám ukáže, aké funkcie Sklik ponúka a ako má vyzerať správne nastavená kampaň.

Pre tých, ktorí nevedia, Sklik je reklamný systém pre zobrazovanie reklám vo vyhľadávači Seznam.

Zoznam kurzov a lekcií nájdete tu.

Ostatné

Cenu za najlepšiu kreativitu od nás dostáva reklamná kampaň z Ekvádoru.

 

Spoločnosť Movistar, ktorá ponúka mobilné služby, prišla s perfektným nápadom.

Pri príležitosti promovania novej roamingovej služby s poistením prišli so sloganom:

No matter where it happens we’ll replace it.  

A vizuálom, ktorý pripomína rozbitý displej. Ak sa pozriete pozornejšie, ide však o mapy Parížu, Tokya a Berlínu.

Vizual reklamy

Zdroj: Adland.tv

 

Dnes tu máme niečo aj pre milovníkov xml-feedu a majiteľov eshopov.

 

Streda nám totiž priniesla nový update od Mergada, ktorý začal podporu nových formátov a opravil niektoré svoje nedostatky.

Všetky zmeny majú prehľadne spísané a nájdete ich na tomto linku.

 

Ak by ste v roku 1976 investovali do Apple 5 centov, dnes by ste boli v poriadnom balíku.

 

Apple neustále napreduje. Prednedávnom ako prvá americká spoločnosť prekonali trhovú hranicu 2 trilióny dolárov.

Ešte zaujímavejšie však je, že pred dvoma rokmi to bol trilión dolárov. To znamená, že Apple bol za 24 mesiacov schopný zdvojnásobiť svoju trhovú hodnotu.

Zdroj: theverge.com

 

Preverili naše
Know-how