Skip to main content

Focusky #5 – Novinky z online marketingu

od | sep 24, 2020 | Focusky

Stručný prehľad noviniek z digitálu je opäť tu. Chcete vedieť, čo sa udialo za posledné 2 týždne? Dozviete sa o zaujímavých štatistikách, ktoré vám pomôžu pri výbere CMS, o tom, aký zmyslel majú kľúčové slová v doméne pre SEO alebo o nových zmenách na Facebooku.

Facebook a Instagram

Facebook poľavuje v obmedzeniach

Grafici sa dočkali a dostanú viac slobody. Facebook totiž zrušil obmedzenie veľkosti textu v banneroch. Donedávna platilo, že veľkosť textu nesmie presiahnuť 20%.  Niekedy to bolo dosť obmedzujúce, ale na to už môžeme zabudnúť. Čakajú nás ľahšie časy. Tešíme sa tak na nové možnosti, ktoré nám to prinesie.

Zdroj: Social media today

Budúcnosť pre automobilových predajcov prichádza

Možnosť inzerovať na Facebooku majú predajcovia automobilov už dlhšie. Táto novinka však bude o nových vychytávkach, ktoré si pre nich Facebook prichystal teraz.

Automatické reklamy pre predajcov fungujú na základe nahratého katalógu produktovpokročilého cielenia. Teraz sa Facebook sústredil viac na mobilné zariadenia a reklama tak dokáže vytvoriť dynamickú stránku s podrobnosťami o vozidle, ktorá je maximálne responzívna. Nové reklamy po novom nájdeme na viacerých umiesteniach. Sú interaktívnejšie a prehľadnejšie. Takže ak nevlastníte responzívnu stránku, Facebook inventory ads sú pre vás ako stvorené.

štatistika facebook inventory ads

Zdroj: Newsfeed

Instagram nám lezie do Facebooku

Zbytočný spam alebo užitočná vychytávka?

Instagramové príbehy sa budú spúšťať aj na Facebooku. Príbehy budú označované farebným orámovaním, aby bolo jasné, o aký príbeh ide. Niektorí z vás to už mohli postrehnúť, ostatných to pravdepodobne ešte len čaká. Posúdenie, či je táto novinka užitočná, necháme už na vás.

Zdroj: Social media today

 

Seo

Kľúčové slovo v doméne vám nepomôže

Na youtube kanáli Google webmasters sa pred nedávnom objavilo super spracované videjko, ktoré odpovedá na otázku, či kľúčové slovo v doméne pomôže pri SEO optimalizácii.

Jednoduchá otázka, jednoduchá odpoveď. Nie nepomôže.

Preto ak zvažujete názov vašej domény, nemusíte byt extrémne špecifický a dúfať tak v lepšie priečky vo vyhľadávaní. Naopak, môže sa stať, že svoje podnikanie rozšírite a doména bude skôr na príťaž.  A migrovanie domén nie je žiadna zábava.

Zdroj: Youtube

Ostatné

Na rýchlosti záleží

Pozreli sme sa na prípadovú štúdiu, ktorá skúmala viac ako 18 miliónov domén. Bola zameraná na viacero okruhov a tém.

My sme si z nej pripravili sumár toho najcennejšieho. A tým bolo porovnanie rýchlosti CMS systémov a shop systémov.

V kategórii rýchlosti sa podarilo umiestniť najlepšie CMS-ku z Hamburgu. (Jimdo)

Výsledky meraní boli zaujímavé a odrážali sa od podmienok stanovených Googlom. Na základe toho sa porovnávalo nakoľko sú tieto podmienky dodržané alebo nie.

S dodržiavaním parametrov mal najväčšie problémy systém WIX a skončil tak na poslednom mieste.

CRM rychlost shop rychlost

Zdroj: Blog sistrix

Neovládateľná reklama na Twitchi

Twitch testuje mid-roll reklamu, ktorá sa zobrazuje počas priebehu vysielania a nie je závislá od spustenia streamerom.

Tento formát by nás nemal zaskočiť, pretože sme sa sním už stretli. Prekvapujúca je jej nezávislosť, streamer vôbec nemá prehľad, kedy sa reklama spustí a môže tak prichádzať v tých najnevhodnejších situáciách.

Zdroj: The Verge

Tik Tok si v USA už nestiahnu

Vyzerá, že Tik Tok má už svoj čas v USA spočítaný. Momentálne je možnosť sťahovania Tiktoku a ďalšej čínskej aplikácie We chat pozastavená. Diskusie pokračujú, no či si noví užívatelia budú môcť niekedy aplikáciu stiahnuť, je otázne.

Zdroj: Social media today

Maserati je proste iný level

Na záver už tradične vypichneme reklamu, ktorá nám učarovala a stojí za pozretie.

Zostávame pri automobiloch, Maserati prišlo s futuristickou reklamou, na ktorú je radosť pozerať. Presvedčte sa.

Zaujal vás článok a radi by ste posunuli svoje podnikanie na ďalší level?

Autor článku
Karol

Karol

Už počas vysokej školy som mal v hlave veľký výkričník: ,,moja práca nesmie byť nudná“. Dobre nastavené SEO našej agentúry mi ukázalo cestu. Najskôr som sem prišiel na stáž a po škole som nastúpil na plný úväzok. Ešte som tu nezažil deň, kedy by som si povedal, že nie je do čoho pichnúť. Nové výzvy nám rastú pred očami. Som telom i dušou racionalista. Vždy idem až ku koreňu, aby som našiel logické súvislosti. A občas športujem. Nech si hlava odpočinie a zregeneruje na ďalší príval informácií.