Skip to main content

Formulár na webovej stránke – dôležitá súčasť stránky, aj keď ho možno nemáte radi

od | apr 29, 2021 | Copywriting, e-commerce, Nezaradená novinka, Trendy

Formuláre na stránke a ich vypĺňanie je jedna z menej príjemných vecí. Najmä ak je formulár zdĺhavý a nezrozumiteľný a vypisovanie trvá toľko, ako vychutnanie si voňavej kávy. Ako to urýchliť a čo najviac návštevníkom našich stránok spríjemniť?

Formulár na webovej stránke slúži na získanie informácií o užívateľovi. Či už je to celé meno, telefónne číslo, email alebo registrácia komplexného užívateľského konta, vždy myslime nato, ako celý proces čo najviac zjednodušiť a spríjemniť.

Formulár na stránke: ideálne riešenie – prihlasovanie cez sociálne siete

Ak máte stránku, kde je nutná registrácia, najmä mladšiu vekovú skupinu potešíte tým, že namiesto zdĺhavého vypisovania údajov na vytvorenie konta, tak urobíte jednoducho – cez prihlasovanie cez sociálne siete. Tento proces sa stáva čoraz viac obľúbeným a veľmi veľa užívateľov ho uprednostňuje. Vyskúšajte to a zmerajte si odchodovosť z vašej stránky alebo iné ciele, ktoré meriate. Myslíme si, že zaznamenáte zaujímavé zlepšenie.

Koľko stĺpcov má mať formulár?

Na mnohých stránkach sa stretávame tým, že formulár je príliš dlhý a jednotlivé bunky na vypisovanie umiestnil programátor vedľa seba. V smartfónoch je toto jeden z dôvodov, prečo užívateľ formulár nevyplní alebo odíde v procese jeho vypisovania. Spôsobuje to najmä znížená prehľadnosť.

Formulár preto vždy umiestnite do jedného stĺpca. Zjednodušujte jednotlivé bunky.

Čo všetko chceme vedieť od užívateľa?

Kým formulár na stránku umiestnite, premyslite si, čo všetko chcete od užívateľov vedieť a aké informácie budete zbierať. Nakreslite si skicu formulára na papier alebo načrtnite v Canve. Pre získanie údajov o mene a priezvisku si vystačíte s jednou bunkou: Meno a Priezvisko. Potrebujete email alebo telefónne číslo? Pýtajte si iba jeden povinný údaj.

Otestovali sme cez Google Optimize

Pre jedného klienta sme niekoľko mesiacov testovali možnosti formulárov, ich podoby a umiestnenia na webstránke. Pôvodné formuláre boli príliš dlhé, žiadali uviesť informácie, ktoré klient nepotreboval. Spravili sme úpravy smerom k zjednodušeniu celého procesu.

V našom testovaní bol najúspešnejší formulár, ktorý obsahoval len tri položky: Meno a priezvisko, Telefónne číslo a PSČ. Poštovné číslo sme zisťovali z toho dôvodu, aby sme vedeli prideliť komunikačného partnera, ktorý sa so zákazníkom najrýchlejšie spojil.

Čo ak potrebujem umiestniť na stránku dlhý formulár?

Sú prípady, kedy sa dlhým formulár nevieme vyhnúť. V tomto prípade sa treba pozrieť na celý proces očami zákazníka. Rozdeľme logicky formulár na niekoľko postupných krok – od jednoduchších údajov smerom k tým náročnejším. Skvelé je, ak počas vypĺňania graficky ukazujete klientom, koľko krokov im ešte zostáva do vyplnenia formuláru.

Email odošlú užívatelia ochotnejšie

Užívatelia však neradi nechávajú telefónne čísla, oveľa viac sú naklonení odoslať emailovú adresu. Zvážte preto aj túto možnosť. Vysvetlite užívateľom, prečo si pýtate údaje. Napríklad pri telefónnom čísle môžete v informácii uviesť, že im pošlete esemesku s informáciou (napríklad o termíne očkovania 😊)

Pri formulároch platí, pýtajte si len tie údaje, ktoré nevyhnutne potrebujete. Správnou navigáciou uľahčite vyplnenie formulára. Nápovedu nevpisujte do buniek, ale nad bunky, ideálne ak zarovnáte doprava. Nezabudnite na výrazný CTA button pre odoslanie formuláru. Aby nesplynul s celkovým prostredím stránky, farebne ho odlíšte. Ideálny formulár je taký, ktorý si údaje zapamätá a zákazník ich nemusí znova vypĺňať.

Testujte, testujte, testujte.

Zaujal vás článok a radi by ste posunuli svoje podnikanie na ďalší level?

Autor článku
iFOCUS

iFOCUS

Vieme, že pre niekoho môže byť digitálny marketing nočná mora, my v iFocuse ho však milujeme. Pomáhame firmám a ich značkám dlhodobo rásť. Hľadáme priestor, kde sa dajú vďaka správne urobenej optimalizácii web stránok či reklame na Google, Facebok, Instagrame či LinkedIn navýšiť firemné zisky a dosiahnuť ciele. S radosťou prijímame všetky výzvy, pretože iba tak dokážeme spoločne s našimi klientami rásť.