Skip to main content

Google Ad Grants prešli výraznými zmenami

od | apr 23, 2018 | Google

Ak by vaša nezisková organizácia chcela získať Google Ad Grant, určite by mala poznať nielen základne požiadavky, ale aj prípadné zmeny s nimi súvisiace.

Prinášame vám stručný súhrn toho najdôležitejšieho!

Google Ad Grant funguje rovnako ako online inzercia v službe Google AdWords – zobrazuje reklamy ľudom, ktorí hľadajú neziskové organizácie, ako je tá vaša. Ak splníte podmienky účasti v tomto programe, každý mesiac dostanete 10 000 USD na inzerciu v službe AdWords (až 40 000 USD pre účastníkov programu Grantspro).

Aby ste však využili Google Ad Grants čo najlepšie, mali by ste v prvom rade vedieť o základných požiadavkách:

  • Reklamy budú iba textové (žiadne videá ani obrázky)
  • Zobrazujú sa iba na stránkach s výsledkami vyhľadávania Google reklamami platiacich inzerentov
  • Všetky kampane musia byť keyword targeted
  • Maximálna cena za kliknutie bude 2 USD
  • Každý mesiac dostanete 10 000 USD na inzerciu v službe AdWords
  • Potrebné sa prihlásiť minimálne 1x do mesiaca a za 90 dní urobiť nejakú zmenu, inak môže byť účet bez upozornenia de-aktivovaný

Ako to však už býva, pravidlá pre získanie podpory sa môžu meniť. A inak to nie je ani v tomto prípade. Toto sú podmienky, ktorých zmena je platná od 1.1.2018:

  • Možnosť využiť aj vyšší bid ako 2 USD (pokiaľ použijete bidovú stratégiu – maximalizácia počtu konverzií)
  • Nebidovať na veľmi všeobecné kľúčové slová a slová, ktoré nesúvisia s predmetom fungovania organizácie, inak vám hrozí zrušenie účtu
  • Môžete bidovať na viac domén
  • Textové reklamy nesmú obsahovať názvy značiek, ktoré nevlastníte (napr. Youtube)
  • Mali by ste sa vyhnúť príliš všeobecným slovám ako „video zdarma“, „e-knihy“, alebo „dnešné správy“
  • Kľúčovým slovom nemôžu byť všeobecné jednoslovné výrazy
  • Kľúčové slová musia mať skóre kvality nad 3
  • Kľúčovým slovom nemôže byť názov konkurencie
  • Na vašej webovej stránke by mal byť jasný účel organizácie
  • Pozor by ste si mali dať na komerčnú činnosť a reklamy
  • Účet musí mať relevantné geografické cielenie
  • Každá kampaň by mala mať minimálne 2 zostavy a 2 reklamy
  • Využitie rozšírenia, primárne rozšírenie o podstránky (min. 2)
  • Váš účet musí mať podľa nových pravidiel minimálnu mieru prekliku 5 %. Ak ju nedosiahne dva mesiace po sebe, môžu Váš účet zrušiť alebo pozastaviť
  • Pokiaľ si nie sme istí, ako dosiahnuť vyššie uvedené zmeny, môžeme si pomôcť Google Adwords Express (GAE), GAE – napr. nebude riešiť nízke CTR

Rady na záver:

  • Sledujte oznámenia v účte. Dajte si aspoň raz mesačne pripomienku do kalendára.
  • Dodržujte podmienky, inak Váš účet môže byť automaticky pozastavený.
  • Ak aj nakoniec dôjde k pozastaveniu účtu, nebojte sa požiadať o jeho obnovenie. Môžete tak spraviť buď prostredníctvom kontaktného formulára, četu alebo telefonicky (0800 500 939). Pred tým by ste však mali svoj účet upraviť podľa spomínaných požiadaviek a pravidiel.

Pomôžeme vám s online marketingom. Kontaktujte nás. 

Zaujal vás článok a radi by ste posunuli svoje podnikanie na ďalší level?

Autor článku
iFOCUS

iFOCUS

Vieme, že pre niekoho môže byť digitálny marketing nočná mora, my v iFocuse ho však milujeme. Pomáhame firmám a ich značkám dlhodobo rásť. Hľadáme priestor, kde sa dajú vďaka správne urobenej optimalizácii web stránok či reklame na Google, Facebok, Instagrame či LinkedIn navýšiť firemné zisky a dosiahnuť ciele. S radosťou prijímame všetky výzvy, pretože iba tak dokážeme spoločne s našimi klientami rásť.