Skip to main content

Google Call: Spustite si reklamy, z ktorých vám zákazníci budú volať

od | jan 26, 2021 | Google, Nezaradená novinka, PPC, Trendy

Google Call – reklamy, z ktorých vám zákazníci zavolajú. Ak váš biznis stojí najmä na telefonátoch od ľudí, ktorí o vaše služby prejavili záujem, spustite si Sledovanie hovorov Google Ads. Dôležité je správne cielenie a filtrovanie, aby vám volalo cez Google Call čo najviac relevantných zákazníkov. Lepšie výsledky sa vtedy dostavia už po krátkom čase.

Google Call: Čo potrebujete na to, aby vám ľudia telefonovali?

Možností pre získanie kontaktu zákazníka je viacero. Najznámejšie je zbieranie leadov, to však patrí do inej kategórie reklám. Prečítať si prípadovú štúdiou o zbere leadov pre veľkú broker firmu.

Sledovanie hovorov Google Ads slúži na to, aby sme trackovali všetky vzhliadnutia a kliknutia PPC reklamy s preklikom na telefónne číslo na vašej webovej stránke. Vieme tak presnejšie vyhodnotiť, ktoré hovory sa uskutočnia z telefónnych čísiel uvedených na vašej webstránke alebo prostredníctvom dynamického čísla Google.

Vaša webová stránka musí mať kontaktné údaje, najlepšie na samostatnej landing page. Kontaktnú stránku pripravte tak, aby návštevník bez problémov našiel telefónne číslo aj ďalšie údaje.

Naopak, ak využijete Google dynamické číslo, to sa bude zobrazovať na vašej stránky vždy ako unikátne. Cez takéto dynamické čísla vieme presnejšie zachytiť dátové údaje, ktoré nám pomôžu zlepšiť celkový výkon reklám.

Čo potrebujete na to, aby vám ľudia volali z Google Ads reklám?

Ak už máte Google Ads účet, spravte jednoduché rozšírenie o telefonické funkcie, rozšírenie o adresu s možnosťou volania alebo o reklamu iba na volanie. Ak je pre vás Google komplikovaný, radi vám pomôžeme s nastavením.

Ako to funguje?

Potenciálny zákazník uvidí vašu reklamu. Klikne na ňu a podľa typu reklamy sa spustí telefonát. Dĺžka hovoru napovie, či ide o kvalitný telefonát alebo omyl. Minimálnu dĺžku hovoru zadávame do konverzného rámca. To znamená, že ak hovor prekročil minimálnu zadanú dĺžku, evidujeme ho ako úspešnú konverziu.

Všetky telefonáty sa zobrazujú v Sledovaní telefonických konverzií.

Potenciálni zákazníci z reklám volajú na Google čísla, ktoré sa zobrazuje v reklame s rozšírením o telefonické funkcie. Hovory sledujeme tak, že každý potenciálny zákazník dostane unikátne telefónne číslo, ktoré sa dynamicky zobrazuje na vašej webovej stránke.

Na čo sa musíte pripraviť?

Google pridelí vašim reklamám dynamické telefónne čísla v reálnom čase. To znamená, že očakáva, že potenciálny zákazník začne hneď z reklamy telefonovať. Ak však telefónne číslo nepoužije v  danom čase, uloží si ho a zavolá neskôr, dovolá sa do inej firmy a nie do vašej. Google totiž dynamické číslo následne umiestňuje k reklamám iných firiem. Nejde však o žiadnu chybu. Každé číslo je jedna udalosť.

S podobnými prípadmi sme sa stretli v našich kampaniach. Zákazník si číslo z reklamy uložil do mobilu a ozval sa až o hodinu neskôr. Namiesto do účtovníckej firmy sa však dovolal do stolárstva. Google totiž jeho dynamické číslo už pridelil k inej reklamnej kampani inej firme. Ak nezavolá klient v danom momente, kedy reklamu vidí, číslo je neaktuálne.

Dá sa to vyriešiť?

Riešení je viacero, niektoré majú nižšiu, iné vyššiu účinnosť. V prvom rade upravte texty v reklamách tak, aby ľudia získali pocit, že vás musia kontaktovať okamžite.

Oveľa efektívnejší spôsob je forma, ktorú využívame v našej agentúre. Ak vám pripravíme reklamy, ktorých cieľom je volanie do vašej firmy, každá reklama dostane svoje telefónne číslo. Naň môže klient volať bez časového obmedzenia a vždy sa dovolá iba k vám.

Google Call: Ako zlepšovať výsledky?

Zlepšenie výsledkov prichádza sledovaním konverzií, ich vyhodnocovaní a následnou implementáciou zistení do reklám. Optimalizácia istý čas trvá, zahŕňa pridávanie a vylučovanie kvalitných kľúčových slov, úpravu cielenie či prácu z rozpočtom. Pre úspešnosť je nevyhnutná aj kvalitná landing page.

Metriky a prehľady o telefonátoch nájdete v účte Google Analytics.

Očakávate telefonáty od zákazníkov, ale tie neprichádzajú? Pripravíme pre vás reklamnú kampaň, ktorá vaše telefonický hovory zvýši. Kontaktujte nás.

Zaujal vás článok a radi by ste posunuli svoje podnikanie na ďalší level?

Autor článku
iFOCUS

iFOCUS

Vieme, že pre niekoho môže byť digitálny marketing nočná mora, my v iFocuse ho však milujeme. Pomáhame firmám a ich značkám dlhodobo rásť. Hľadáme priestor, kde sa dajú vďaka správne urobenej optimalizácii web stránok či reklame na Google, Facebok, Instagrame či LinkedIn navýšiť firemné zisky a dosiahnuť ciele. S radosťou prijímame všetky výzvy, pretože iba tak dokážeme spoločne s našimi klientami rásť.