Google reklama pre estetickú kliniku – odporúčania

Väčšina reklám na produkty či služby sú schvaľované do pár minút, pretože Google vie, že ich obsahom nijak negatívne neovplyvníte dospelých alebo aj mladistvých používateľov internetu. Ak sa však pokúšate propagovať určitý životný štýl, estetické úpravy, lieky alebo zákroky, pripravte sa na boj!

Nekonečný boj alebo inak platená reklama pre kliniku estetickej medicíny

Pravidlá služby Google Ads – zásady služby Google Ads sú veľmi konkrétne stránky, plné vysvetlení čo môžete a nemôžete používať pri tvorení reklamy. Ide o všeobecné popisy, no aj konkrétne zoznamy. Ak by ste mali čas na voľnočasové čítanie, pohodlne sa usaďte a prečítajte si celé znenie podmienok.

Či už prevádzkujete ambulanciu, kliniku, alebo poradňu, na ktoré zákazy sa môžete tešiť?:

Špekulatívne a experimentálne liečebné procesy – propagácia takýchto postupov je zakázaná. Čo to konkrétne znamená? Pravidlá nám uvádzajú zoznam, no je neúplný, preto ak chcete propagovať súžasný estetický postup pomocou určitej látky, rovno na to zabudnite a vsaďte na všeobecnejší popis:

  • liečba kmeňovými bunkami a bunková (nekmeňová) liečba,
  • génová terapia a podobné formy regeneračnej medicíny,
  • obohatená krvná plazma, biohacking, výrobky typu „urob si sám“ z oblasti genetického inžinierstva
  • súpravy na génovú terapiu.

Neschválené látky – Spoločnosť Google nepovoľuje propagáciu nasledujúceho obsahu a to bez ohľadu na akékoľvek tvrdenia o legálnosti. Ak chcete vedieť presne, ktoré to sú, prečítajte si to v neúplnom zozname zakázaných liekov a doplnkov. Pozor, nie sú to len lieky ako xanax, viagra, staminil či vitamin B17. Zakázané sú kategórie, ktoré súvisia s chudnutím ako 2 day diet, fasting diet či slim up. Ešte sú tu kategórie súvisiace s efedrou a s anabolickými steroidmi.

Chcete vidieť úplný zoznam?

Vo vašich reklamách ste sa úspešne vyhli všetkým látkam a slovám, ktoré by mohli spôsobiť jej neschválenie? A čo vaša webová stránka? Je tiež „nevinná“? Tu nastáva už naozaj veľký problém. Ak ste certifikovaná ambulancia či klinika, je skvelé, ak na stránke máte opis liečby či zákroku aj spoločne s látkami, ktoré budete používať pre svojich pacientov. Čím konkrétnejšie, tým lepšie! No Google nerobí takéto kompromisy, pokiaľ na takúto webovú stránku chcete posielať tisícky potencionálnych zákazníkov. Treba si to premyslieť a ak je to možné, pozmeniť výrazy tak, aby bolo možné reklamu spustiť.

Pozor na maličkosti, ktoré vám môžu pekne skomplikovať život. Vaše stránky sú krásne „opravené“, no Google ads stále hlási, že používate neschválenú látku? Dávajte si pozor na také slová, ktoré môžu pripomínať takéto látky. Prezrite si, čo je vo vašej URL adrese, možno práve tam je odpoveď. Zo slova šarm bez diakritiky, sa môže stať látka sarm, ktorá je zakázaná. V neposlednom rade neustále kontrolujte, či do zoznamu nepribudol nový pojem. To však zistíte, až keď znovu uvidíte zakázanú reklamu vo vašom účte.

Týmto sme vás nechceli vystrašiť. Stojí to za to. 😊 Aj s možnými obmedzeniami je skvelé, ak váš potencionálny zákazník môže vidieť na vrchole prvej stránky vo vyhľadávaní alebo na okraji obľúbeného online magazínu. Je to dlhšia cesta, no skôr či neskôr veľmi prospešná.

 

PS: Občas sa stane, že slovo, ktoré vám Google podpora manuálne zakáže, vidíte u svojho konkurenta. Žiaľ, systém nie je dokonalý a pri manuálnych schvaľovaniach náchylný na chybu spôsobenú ľudským faktorom.

Preverili naše
Know-how