Skip to main content

Ako robiť marketing v čase koronavírusu?

od | mar 17, 2020 | e-commerce, Facebook, Google, Nezaradená novinka

Marketing v čase koronavírusu, láska v čase cholery. Trocha si pomôžeme Marquézom a jeho skvelým románom.

Ľudia sú doma, v karanténe. Obchody zatvorené, preto je dôležité, aby sme sa ako marketéri teraz zamerali na online služby. Online domášky drogérie, potravín, elektroniky, galantérie. Všetko, čo človek potrebuje, aby bez väčších starostí zvládol izolovanosť od okolitého sveta. Nie, už nie sme novodobí Robinsoni, pretože online je našou záchrannou loďou.

Začnite konať – spravte viac ako doteraz

Určite pre hotely, reštaurácie či živnostníkov, ktorí sa venujú službám ako kaderníctvo, masáže, manikúry, zvukárske, estetické  a ďalšie služby nastalo náročné obdobie.

Reštaurácie a hotely vedia zabezpečiť rozvoz a donášku jedla či osobný odber (samozrejme, s prísnymi hygienickými podmienkami). Ak máte takúto možnosť, komunikujte ju hneď na sociálnych sieťach, webových stránkach a cez newsletter. Zjednodušte objednávky jedla či už cez formulár alebo priamo telefonicky.

Reštauráciám vieme aktuálne pomôcť s presne cielenou regionálnou reklamou a zabezpečiť, aby sa inzercia zobrazovala v ľuďom, ktorí o objednávku jedla majú záujem.

Ako prežiť krízu, nezabiť si eshop a nestratiť zákazníkov

Ak predávate knihy, elektroniku, krmivo pre zvieratíá, drogériu, cyklistické a turistické potreby, športové oblečenie, či galantériu, určite  ste postrehli nárast objednávok aj návštevnosti.

Po tom, čo sa kamenné predajne zatvorili, sa všetka komunikácia presunula do online. Niektoré kuriérske služby už eshopom odporučili využívať iba bezhotovostný styk. Preto si skontrolujte, či vám táto služba správne funguje.

Dbajte na to, aby všetky informácie, ktoré uvádzate v online boli aktuálne a pravdivé. Sledujte preto aktuálnie dianie, webové stránky, ktoré zobrazujú nariadenia a opatrenia vlády a ministerstva zdravotníctva.

Sľúbte iba to, čo viete dodržať

Ak neviete garantovať dodanie tovaru v stanovenom čase – upozornite na to zákazníka. Pravidelne a pozorne kontrolujte množstvo tovaru a čas jeho doručenia. Zákazníkov môžete ľahko stratiť, ak im slúbite to, čo splniť nakoniec neviete.

Aktualizujte produktový feed podľa stavu zásob

Aktualizujte ručne XML feed, teraz sa nespoliehajte len na automatickú aktualizáciu. Opravte chyby, na ktoré ste teraz nemali čas. Vylepšite rýchlosť webstránky.

Spravte všetko pre to, aby predaj cez váš eshop zostal aj naďalej efektívny. Sledujte interné štatistiky, počty tovaru a možnosti u dodávateľov. Do popredia dajte produkty s vyššou maržou a produkty, ktoré prinášajú vyššiu návratnosť. Prihliadnite však na sezónnosť a aktuálne potreby zákazníkov.

Kontrolujte výdavky na reklamu, ponechajte zapnuté výkonné a efektívne kreatívy. Ľudia teraz trávia viac času na sociálnych sieťach, viac vyhľadávajú cez Google a klikajú na rôzne bannery, často iba zo zaujímavosti.

Bezpečnostné opatrenia eshopov

Zverejnite na hlavnej stránke oznam o bezpečnostých opatreniach, ktoré ste urobili v súvislosti so šírením koronavírusu. Rovnako informujte zákazníkov aj na sociálnych sieťach. Buďte k dispozícii v prípade otázok. Odporúčame pripraviť si súbor najčastejších otázok a priebežne alebo denne ich aktualizovať.

Kuriérske služby budú vyťažené, preto sa pripravte na to, že počet dopytov o čase doručenia narastie. Obrňte sa trpezlivosťou a rovnako poproste o trpezlivosť aj vašich zákazníkov.

Komunikujte so zákazníkmi pravidelne, pravdivo, optimisticky a bez paniky.

Sme presvedčení, že kríza čoskoro pominie a všetci sa vrátime k plnohodnotnému cestovaniu (aspoň po Slovensku) a využívaniu služieb, ktoré máme radi.

Zaujal vás článok a radi by ste posunuli svoje podnikanie na ďalší level?

Autor článku
iFOCUS

iFOCUS

Vieme, že pre niekoho môže byť digitálny marketing nočná mora, my v iFocuse ho však milujeme. Pomáhame firmám a ich značkám dlhodobo rásť. Hľadáme priestor, kde sa dajú vďaka správne urobenej optimalizácii web stránok či reklame na Google, Facebok, Instagrame či LinkedIn navýšiť firemné zisky a dosiahnuť ciele. S radosťou prijímame všetky výzvy, pretože iba tak dokážeme spoločne s našimi klientami rásť.