Oplatí sa byť v B2B segmente na Instagrame?

Áno, LinkedIn je pre B2B segment ako stvorený. To ste už určite čítali alebo počuli. Ale nefungujú vám to tak, ako by ste si predstavovali? Vaši klienti sa pohybujú naprieč všetkými sociálnymi sieťami.

Dnes má facebookový profil každý a podobne je to aj s Instagramom či LinkedIn. Preto: zastihnite vašich zákazníkov všade. Instagram, Facebook, LinkedIn – to všetko sú médiá a od vás závisí, či ich využijete tak, aby im vaša cieľová skupina rozumela.

Každá z týchto sociálnych sietí má svoje výhody aj nevýhody. Najdynamickejšia sieť je dnes Instagram. Naopak, naopak LinkedIn pôsobí serióznejšie. Doteraz na ňom vzniklo 20 miliónov profilov spoločností.

Prečo teda byť aj na Instagrame?

Sociálna sieť Instagram vznikla najmä pre publikovanie zaujímavých fotografií priamo zo smartfónu. Teraz si poviete, nemáme žiadne zaujímavé ani pekné fotografie. Ale pozrite sa, ako to robia žurnalisti. Každý deň zverejnia rýchly prehľad udalostí. Žiadna fotka, ale krátke texty. Cítite inšpiráciu? Využili Instagram na to, aby ľudí zaujali textovým obsahom – každý večer tak dostanete prehľad a nemusíte sledovať dianie počas dňa. Skvelé. Aj svoj stĺpček si šéfredaktori zverejnia na Instagram – dokonca aj cez Stories. Pridržíte a čítate.

Čo tak prinášať dôležité informácie z vášho prostredia cez Instagram? Pozvánky na výstavy, nové riešenia a technológie, komunikačné možnosti. Instagram je jedna z jednoduchších ciest, ako dopraviť rýchlu informáciu vašej cieľovej skupine. A určite by sa našla aj zaujímavá fotografia. Čísla sú to, čo zaujíma vašich B2B zákazníkov. Komunikujte s nimi aj cez Instagram. Nie všetci sú odborníci, preto – ponúkajte vzdelávanie. Možností je veľa.

LinkedIn, Facebook a Instagram z pohľadu čísel

Posledné prieskumy hovoria o tom, že ľudia na sociálnych sieťach trávia až 153 minút denne. V tejto skupine sú všetci – manažéri, upratovačky, direktori aj zdravotné sestry. (jednoducho všetok ľud😊). Trend trávenia času na sociálnych sieťach každoročne rastie a od roku 2012 narástol o 62,5 percenta. To pochopili aj samotní prevádzkovatelia sociálnych sietí a snažia sa udržať na svojich platformách užívateľov čo najdlhšie a neposielať ich na ďalšie odkazy. Preto Facebook aj Instagram pracujú na tom, aby sa dalo nakupovať priamo cez nich a ľudia neodchádzali na stránky eshopov.

Pre B2B segment to ponúka otvorenejšie možnosti komunikácie. Ak tu trávia aj moji zákazníci svoj čas, tak ich oslovím tu. Na Facebooku sú ľudia denne približne hodinu – presne 58 minút. Tak to naznačujú posledné prieskumy. Samozrejme ide o priemernú hodnotu. Počet aktívnych užívateľov je denne 1,4 bilióna ľudí. Fajn číslo.

Denne sme na Instagrame takmer hodinu

Instagramové príspevky sledujú užívatelia 53 minút denne, pričom zverejnia 95 miliónov fotografií a 250 miliónov stories. Na Instagrame je aktívnych v roku 2020 denne až 500 miliónov užívateľov.

LinkedIn má doteraz 546 miliónov registrovaných profilov. Z nich denne tráva na profiloch užívatelia  v priemere menej ako minútu. Čo teraz? Hoci tu užívateľov neuvidíte každý deň, možno raz za týždeň alebo dva, o to pozornejšie sledujú obsah. Mesačne tu strávia približne 17 minút. Preto už na LinkedIn funguje viac ako 20 miliónov stránok firiem. Mesačne sa do tejto sociálne siete zaregistruje 5,26 milióna nových užívateľov –  každú sekundu dvaja 😊 Preto odporúčame: buďte aj na LinkedIn a tvorte kvalitný obsah.

Známe svetové firmy z B2B, ktoré pracujú aj s Instagramom. Našli ste sa?

https://www.instagram.com/firerock_inc/

https://www.instagram.com/blakeenvelopes/

https://www.instagram.com/grainger/

https://www.instagram.com/masseyfergusonglobal/

https://www.instagram.com/made_in_china_com/

 

Kontaktujte nás. Porozprávame sa a nájdeme spoločne riešenie pre váš biznis.

Zdroj štatistických údajov: https://www.broadbandsearch.net/blog/average-daily-time-on-social-media

Preverili naše
Know-how