Call us toll free: +1 800 789 50 12
Top notch Multipurpose WordPress Theme!

Prípadová štúdia – HR marketing

Employer branding a HR marketing  v ON Semiconductor

 

             Ciele:

          -          zvýšenie povedomia o spoločnosti

          -          zvýšenie počtu kandidátov na obsadzované pracovné pozície

 

 

Neuchopiteľný produkt, uchopiteľné vzťahy

On Semiconductor – americká spoločnosť s pobočkami po celom svete a tiež v Piešťanoch a v Bratislave. V Piešťanoch ľudia zabezpečujú technickú, marketingovú a obchodnú podporu a spolupracujú s kolegami a klientami v Ázii, Európe i Amerike.  Vo vývojovom centre v Bratislave navrhujú a vyvíjajú polovodičové súčiastky pre svetové automobilky. Väčšina zamestnancov pracuje s produktom – polovodičovou súčiastkou - len prostredníctvom kódov a kategórií. Produkt je ťažko uchopiteľný pre komunikáciu. Ako dokomunikovať spoločnosť kandidátom tak, aby jej rozumeli a chceli sa stať jej súčasťou? 

Problém ON Semiconductor Slovakia s náborom zamestnancov sa prejavil v tomto roku rovnako ako u mnohých iných firiem, keď sa na trhu prejavil nedostatok kvalifikovaných ľudí.

 

Objavovanie príbehu

V spolupráci s partnerskou agentúrou Cube Studio sme rozbehli sériu workshopov a osobných rozhovorov.

Spoznávali sme zamestnancov, prostredníctvom zážitkov objavovali ich hodnoty a súlad s firemnými hodnotami, názory i motivácie. Tvrdenia sme si dali potvrdiť v prieskume spokojnosti zamestnancov, aby sme nepracovali so skutočnosťami, s ktorými sa zamestnanci nestotožňujú, nepovažujú ich za relevantné alebo nemajú pre nich hodnotu.

Už od prvých stretnutí sme tušili, že ON Semiconductor je dobrým zamestnávateľom. Ľudia na personálnom oddelení aj vedúci jednotlivých oddelení vedeli pomenovať motivácie, pohnútky kandidátov, odpovedať na otázku, prečo sa kandidáti rozhodujú pre ON Semiconductor a aj dôvody, prečo ostávajú. 

Ale ako to všetko jednoducho a jasne vyjadriť? Čo je tým príbehom, ktorý pohne mysľami kandidátov? Čo je tá základná hodnota pre zamestnanca (Employer value propositions) a aký claim ju najlepšie vystihne a predstaví autenticky, zároveň atraktívne a pritiahne vhodných kandidátov?

 

„Každému sa rada pochválim, že u nás je to ako v Googli.“

 

Toto vyjadrenie jednej zo zamestnankýň nás presvedčilo, že tento projekt bude úspešný.

Nepísaný a autentický príbeh ON Semiconductor na Slovensku začal dostávať prvé kontúry. Základný claim, príbeh a na to naviazaný ďalší content a osobný naratívny štýl komunikácie.

 

Nejasne formulované neosobné náborové inzeráty nadobudli zreteľný obsah a ducha firmy.

Predtým

Teraz

Zo sekery polievku neuvaríš

ON Semiconductor je skutočne dobrý zamestnávateľ. To je základná podmienka, lebo v prípade employer brandingu zo sekery dobrú polievku skutočne neuvaríte. ON Semiconductor nepotreboval veľa. Spoločnosti stačilo nájsť vyjadrenie svojej autenticity spôsobom vhodným pre svojich súčasných i budúcich zamestnancov a cez vhodné kanály. Po odsúhlasení obsahovej stratégie a vytvorení vlastnej fotobanky sme pripravili kariérny web, ktorý v ich doterajšej komunikácii absentoval a rozbehli online kampaň doplnenú o outdoorovú reklamu.

 

Čísla vás presvedčia

Presne cieliť a efektívne osloviť cieľovú skupinu v online priestore vieme najlepšie.

-          zvýšenie dosahu (reach) o 457% v kľúčovom regióne Piešťany

-          zvýšenie interakcie s príspevkami (engagement) o 259%

-          nárast počtu fanúšikov o 77%

 

Keď má byť komunikácia v online priestore efektívna, vždy je potrebné na začiatku urobiť veľa práce, ktorú navonok používateľ ani nespozoruje, no výrazne ovplyvňuje výsledok. Jedným z príkladov je skvalitnenie dosahu, ktorý má klient na sociálnej sieti facebook. Výsledkom je, že sa príspevky zobrazujú najmä v lokalite Piešťany/Bratislava a širšie okolie. Nemenej dôležitý je tiež zásah relevantnej cieľovej skupiny. V tejto súvislosti sme zoptimalizovali vek cieľovej skupiny podarilo sa nám výrazne znížiť vekovú skupinu 13 až 17 ročných na minimum,  keďže veľká časť zamestnancov sú vysokoškolsky vzdelaní ľudia.

 

Pred optimalizáciou apríl – júl 2016

 

Po optimalizácii apríl – júl 2017

Našim prvotným cieľom bolo zvýšiť záujme a počet uchádzačov na obsadzované pozície v spoločnosti.

To ako sa nám to podarilo, vyjadril veľmi jasne náš klient, slovami HR manažéra Petra Jurčíka:

„Za ostatné obdobie sme obsadzovali najviac pozícií. Výsledkom kampane bol najväčší záujem a najširší výber kandidátov prihlásených na voľné pracovné pozície, ktoré sa nám podarilo obsadiť kvalitnými uchádzačmi.

 

 

 

Zaujal vás online výkonnostný marketing?

NAŠE KNOW-HOW PREVERILI

  • Pferdesafari
  • BMA
  • Trnava Tourims
  • Nadácia pomoc jeden druhému
  • Kanovits
  • Jutex
  • Tomar
  • Hotel Elizabeth
  • Harmony
  • FinTV
  • Zelená Žaba
  • Hotel Bankov
  • Hotel Máj
  • Frais
  • AllWorks
  • FoodDetective
  • Región Štiavnica
  • Aquapark Senec
  • Odškodné