O klientovi

Obchodný dom ALBERO s krásnym nábytkom a bytovými doplnkami. V ponuke nájdete nábytok od renomovaných európskych značiek a špičkových slovenských výrobcov, ktorý vás očarí svojím dizajnom. Širokú ponuku sedačiek, kresiel a nábytku do obývačky. Až 100 modelov sedacích súprav a kresiel v špičkovej koži alebo v kvalitných látkach. Najväčšie štúdio matracov SEGUM a nekonečný výber drevených i čalúnených postelí. Pre náročných zákazníkov aj postele typu boxspring. Nechýba kuchynské štúdio NOLTE – DANKÜCHEN a špecializovaná predajňa textilu pre domácnosť

Zadanie od klienta

Pre dom nábytku ALBERO dlhodobo zastrešujeme marketing ich služieb a podporu predaja pre ponúkaný sortiment.
Spolupracujeme s ich marketingovým a obsahovým tímom a spoločne posúvame vpred ich digitálne aktivity pri promovaní akcií a produktov. 

Cieľom zadania bolo kontrolovať celý migračný proces, prechod zo starého webu na nový a zabezpečiť maximálnu redukciu poklesu návštevnosti pri zmene celého webového riešenia.

Výzva

  • Spustenie nového webu pred vianočnou sezónou
  • Hladký prechod z predošlého webového riešenia na nové
  • Minimalizovať (organický) výpadok návštevnosti z Google.sk
  • Čo najrýchlejšie a efektívne informovať vyhľadávač o novospustenej webovej stránke
  • Optimalizácia a úprava tituliek a popisiek jednotlivých podstránok
  • Intenzívny monitoring 404 chybových stránok

Riešenie

  • Priama komunikácia s developerskou spoločnosťou
  • Stiahnutie aktuálneho „indexu“ webovej stránky pred migráciou
  • Príprava novej štruktúry webu
  • Namapovanie starej indexovanej štruktúry na novú
  • Realizácia presmerovania 301
  • Analýza log súboru a geografická blokácia botov

Presun zo starého na nový web

Klient si uvedomil dôležitosť a závažnosť migračného procesu a prenechal dohľad aj exekutívu na nás. Nový web Albero.sk pozostával z aktualizovanej štruktúry a nových produktov a kategórií. Našou úlohou bolo poslať informáciu samotnému majoritnému vyhľadávaču Google.sk o spomenutej zmene. Namapovali sme pre Google vyhľadávacieho bota informáciu o posledne zapamätanom (cachovanom) webe a jeho novej verzii. Tak plynule vložil do svojej pamäte jeho aktualizovanú verziu.

Graf migrácie

Celková migrácia trvala 10 dní. Dĺžka bez organickej návštevnosti bola 5 dní.

V číslach

7.35

Medziročný nárast návštevnosti z vyhľadávača hneď po spustení

-28

Medziročný pokles miery odchodov

5

Mierny pokles organickej návštevnosti

Ako sme to dosiahli

Spracovaním dát o webovej stránke pred a po migračnom procese. Bez nich je riadenie migračného procesu prakticky nemožné. Preto sme zaznamenali aktuálny stav indexácie webovej stránky klienta pred nasadením nového webu. Zrealizovali návrh novej štruktúry webového sídla. Namapovali starý záznam indexu a novú štruktúru pre korektné 301 presmerovanie. Upravili titulky a popisky a implementovali najdôležitejšie štruktúrované dáta.

Veľmi dôležitým prvkom, ktorý stál za úspechom celého projektu bola analýza serverového log súboru. Identifikácia a následné odfiltrovanie automatizovaných návštev pokročilých spam botov.

Dajte nám vedieť, s čím z digitálneho sveta potrebujete pomôcť