Reklama na Spotify I. časť

Možnosti kde a ako inzerovať sa neustále zvyšujú. Jednou z nich je aj hudobná platforma Spotify. Online “rádio“ sa teší stále väčšej popularite a v zahraničí je online inzercia v tejto platforme už samozrejmosťou. Užívatelia Spotify majú dve možnosti – kúpiť si premium účet približne za 10 €/mes. (ceny sa menia od rôznych balíčkov a akcií) alebo využívať FREE verziu s reklamou a obmedzenými funkciami. Ani nemusím písať, že drvivá väčšina ľudí využíva práve FREE verziu. Rozhodli sme sa popísať túto službu podrobnejšie, a preto sme rozdelili článok na 2 časti. V prvej časti Vám popíšem možnosti cielenia, ktoré nám Spotify ponúka.

Ako teda môžeme cieliť ?

Služba Spotify ponúka možnosť prihlásiť sa pomocou Facebooku. Vďaka tomu sa vytvorí výborný základ informácii o užívateľoch, na ktorých vieme našu reklamu zacieliť.

Demografické údaje sú samozrejmosťou cielenia, teda vieme cieliť podľa pohlavia a veku. Geografické cielenie je momentálne dostupné v 60tich krajinách sveta (áno, chvalabohu aj na Slovensku), zoznam všetkých krajín nájdete tu odkaz. Posledným základným typom cielenia je cielenie na užívateľský jazyk.

Spotify však vytvoril ďalšie veľmi zaujímavé cielenia. Základy uvedené vyššie ani zďaleka nie sú dostačujúce, a preto máme možnosť cieliť na segmenty ľudí. Dlhú dobu skúmali ako sa užívatelia správajú a akú hudbu počúvajú. Spotify skúmalo nákupné správanie ľudí a spájalo ich so žánrom hudby, ktorá sa im páči a ich chovanie v aplikácii.

Ideme ďalej a dostávame sa k ďalšej zaujímavej možnosti. Môžeme to nazvať cielenie na konkrétny typ hudby. A tu sa nám otvára veľké množstvo možností.

  • Cielenie na playlist – Spotify sa líši od svojej konkurencie komunitou ľudí, ktorý s ňou pracujú môžeme tak trochu povedať, že Spotify nemá ďaleko ani od sociálnej siete. Vďaka širokej aktívnej komunite ľudí, ktorých spája hudba vieme nájsť tisícky rôznych playlistov, ktoré sú rozdelené do kategórii. Napríklad playlist running, workout, coffelovers, teen party… ďalšie možnosti ako vieme s užívateľmi pracovať.

  • Druhou skupinou je možno viac všeobecné cielenie, a teda cielenie na konkrétny žáner hudby. Toto cielenie určite využijú organizátori festivalov a hudobných akcií alebo inzerenti, ktorí chcú zasiahnuť väčšie publikum ľudí. Dokážeme teda cieliť na ľudí, ktorí sú vyznávači určitého žánru hudby a je úplne jedno aký playlist alebo konkrétneho interpreta práve počúvajú

Spotify dokázal zosynchronizovať počúvanie hudby na viacerých zariadeniach. Vďaka tomu je dostupný na počítači, smartfóne, tablete, playstation alebo vo webovom rozhraní. Táto synchronizácia nám umožňuje cieliť na ľudí naprieč zariadením. Pokiaľ užívateľ vykoná interakciu s reklamou napríklad na mobilnom telefóne a neskôr sa prihlási cez počítač. Spotify bude zobrazovať konkrétnu reklamu aj tam.

Posledným spôsobom cielenia je spôsob akým ľudia hudbu počúvajú. Samozrejmosťou cielenia je typ zariadenia (mobil, tablet, pc, ps), ďalej cielenie na typ operačného systému, dokonca máme možnosť cieliť na ľudí podľa mobilného operátora.

Zdroj: https://spotifyforbrands.com/is/

O autorovi

Preverili naše
Know-how