Aktuálne rozmery obrázkov pre sociálne siete alebo aby sa grafik nezbláznil

Rozmery obrázkov – správne veľkosti formátov do reklám a sociálnych sietí zlepšujú ich dosah a viditeľnosť. Prinášame zoznam veľkostí pre najpoužívanejšie sociálne siete a pre Google Ads. Napríklad Facebook však pravidelne aktualizuje rozmery. Preto sledujte pred prípravou väčšej kampane, či nenastali zmeny v použití veľkostí obrázkov. Ušetríte si tým mnoho nervov a starostí.

Facebook – od cover foto až k Stories

Cover foto – ukážte vašu silu. Podobne ako pri webstránke, by malo byť už pri prvom pohľade návštevníkovi Facebook stránky zrejmé, o čom je váš biznis. Ak to tak nie je, zamakajte na tom.

Stále platí, že Facebook by mal byť vašou výstavnou skriňou. Množstvo grafických formátov a ich obmieňania ho k tomu predurčuje. Začnime cover foto. Pri jej príprave vždy myslite na to, že v mobile sa zobrazuje inak, ako v smartfóne či malom notebooku. Optimalizujte text tak, aby bol viditeľný. Hlavné posolstvo preto orientujte vždy do stredu fotografie. Podobne aj pri video cover – čo je dôležité, musí byť vidieť aj v mobile pri responzívnom zobrazení. Vždy radšej viackrát testujte na rôznych typoch smartfónov a zvoľte najideálnejšie riešenie.

Rozmery pre cover foto: 320 x 860

Profilový obrázok sa zobrazí ako kruh.

170 × 170 pixelov pre desktop, pre mobily 128 x 128 pixelov. Myslite ale na to, že logo sa zobrazuje v kruhu, preto ho správne optimalizujte a vyhrajte sa s ním, aby pôsobilo zaujímavo. Pamätajte na to, že logo sa zobrazuje pri každom vašom príspevku, či už sa šíri organicky alebo cez reklamu. Spoločne s príspevkom by malo tvoriť jeden celok.

Facebook príspevky – najlepšie zatiaľ fungujú kocky

Rozmery obrázkov pre Facebook. Väčšina z nás surfuje na smartfónoch. Facebok preto prišiel s niekoľkými formátmi, z nich azda najpoužívanejší je zatiaľ 1080 x 1080 pixelov. Použiť môžete aj 1200 x 628, ktorý sa korektne zobrazuje na desktopoch. Pri tvorbe reklám Facebook ponúka možnosti ďalších formátov, kde si môžete pôvodnú snímku upraviť na požadovaný rozmer. Väčšinou sa však stáva, že v danom rozmere chýbajú isté časti, preto ak sa rozhodnete tieto formáty využiť, pripravte si vopred snímky v týchto rozmeroch. My sme pri testovaní príspevkov s rozličnými veľkosťami obrázkov dosiahli zaujímavé výsledky.

Zaujímavé sú videopríspevky. Určite dodržte veľkosti, ktoré odporúča Facebook. 1280 x 720 alebo 720 x 1280. Minimálna šírka videa musí byť 600 pixelov. Pri tvorbe videopríspevku nezabudnite okrem hovoreného slova pridať aj titulky. Nie každý má možnosť pozrieť si video so zapnutým zvukom. Video s titulkami si pozrú všetci. Pri správnom načasovaní titulkov, tak aby sledovateľ stíhal čítať, budú spokojní všetci – vy so sledovanosťou, sledovatelia s čitateľným obsahom.

Dĺžka videa je maximálne 2 hodiny, veľkosť 4 GB a formáty, ktoré vám Facebook vezme sú buď .mov alebo .mp4

Facebook 360 Video

Obľúbený typ príspevkov napríklad pri súťažiach.

Rozmery sú 4096 x 2048 pixelov a maximálna veľkosť 1,75 GB, formát .MP4 a využiť môžete 40 minút.

Pre Stories, ktoré sú na Facebooku čoraz populárnejšie zvoľte rozmery 1080 x 1920 pixelov. Stories môžete aj sponzorovať a získať tak lepšie výsledky z reklamy.

Rozmery obrázkov v dynamických reklamách vo Facebooku

Katalóg s produktami z vášho XML feedu. S obrázkami, ktoré máte natiahnuté vo vašom XML feede sa dá veľmi jednoducho pracovať, ak sú vo štvorcovom formáte a v dobrom rozlíšení. Spravidla sa dá využiť už rozmer 800 x 800 pixelov. Facebook umožňuje pri príprave reklám základné úpravy, ktoré dodajú fotkám šmrnc. Vo vybraných miestach obrázka zobrazíte údaj o cene či zľave. (tieto údaje musia byť samozrejme v XML feedy, odkiaľ Facebok čerpá údaje). Môžete rovnako doplniť aj obrázok – frame, ktorým ozvláštnite fotku o logo prípadne zdôraznite inú ponuku – napríklad Black Friday.

Pre prácu s obrázkami existujú rôzne externé aplikácie. Výborne sa pracuje s Feed Image Editorom, ktorý funguje pod aplikáciou Mergado.

Náš príbeh „Our Story“

Aj príbeh si žiada fotografiu. Ideálne rozmery pre správne zobrazenie sú 1200 x 445 pixelov. Obrázok by vás mal charakterizovať a dopĺňať obsahovú stránku. Hoci sa vám môže zdať, že informácie o vás nie sú až tak dôležité, najmä v B2B segmente zohráva práve tento text dôležitú úlohu pri rozhodovaní sa potenciálneho zákazníka. Zapracujte na ňom a spravte text aj obrázok kvalitne.

Mnohé rozmery vám Facebook napovie a pomocou výbavy pri tvorbe reklám si môžete orezať fotografie do potrebných rozmerov, prípadne nastaviť ich tak, aby Facebook zobrazoval ich pôvodnú veľkosť. Pri každej úprave sledujte náhľad, ktorý Facebook ponúka pre rôzne zobrazenia. Vyhnete sa tak zbytočným komplikáciám, kedy sa fotografia nebude zobrazovať správne.

Instagram – najlepšie idú storky

Instagram je kráľ fotografií. Klasické príspevky sú vo formáte 1080 x 1080 pixelov. Pre stories použite 1080 x 1350 pixelov. Rovnaký rozmer platí ja pri videopríspevku. Pre Instagram TV cover foto sú optimálne rozmery 420 x 654 pixelov. Samotné vysielanie je na šírku v rozmeroch 1920 x 1080 a na výšku 1920 x 1080 pixelov. Tieto rozmery platia aj pri živom vysielaní. Instagram si žiada vysokokvalitné pútavé fotografie, ktoré zaujmú. Reklamné príspevky môžete spúšťať priamo cez Instagram alebo sofistikovanejšie cez Facebook Business Manager. S prípravou, realizáciou a správnym nastavením reklám vám pomôžeme. Profilový obrázok má rozmery 110 x 100, otestujte ho a optimalizujte, aby vyzeral čo najlepšie. Platí to isté, čo pri Facebooku – logo je pri každom vašom príspevku, preto ho využite vo váš prospech.

Linked In – už ste tam?

Každá firma by mala mať svoj profil aj na Linked In. Odporúčame komunikovať aj cez tento kanál, hoci výsledky nemusia byť také skvelé, ako cez Instagram či Facebook. Na Slovensku reklamu Linked In nepodporuje, spustiť sa však dá. Cena za reklamu sa pohybuje od 5 €, preto na jej realizáciu si pripravte poriadny budget.

Aby váš firemný Linked In profil vyzeral pútavo, použite pre prípravu obrázkov tieto rozmery. Logo vašej firmy v rozmeroch 300 x 300 pixelovcover foto 1536 x 768. Rovnako ako pri Facebooku, aj tu by mal návštevník stránky pri pohľade na obrázok vedieť, čím sa zaoberáte. Ďalšie formáty pre reklamné príspevky sú na tomto linku. Pre nízku dostupnosť reklamy na Slovensku ich zatiaľ rozpisovať nebudeme. S reklamou pre Linked In vám radi pomôžeme a pripravíme správne rozmery.

 

Preverili naše
Know-how