Trendy v digitálnom marketingu pre rok 2017

Nový rok nikdy a v ničom neprinesie skokovú zmenu. To, čo sa robilo v starom roku neznamená, že je to zlé a nebude sa to robiť v novom. To isté platí v online marketingu. Ide o jedno z najrýchlejšie sa vyvíjajúcich odvetví.

V súčasnosti je doba, v ktorej sa snažia dominovať dvaja veľkí hráči, je to ako súboj Messiho a Ronalda. Každý má svojho obľúbenca, ale bolo by nerozumné ignorovať druhú stranu.

Google a Facebook sú v neustálej konkurencii. Rýchlosť inovácii služieb a reklamných formátov prináša novinky takmer na týždennej báze. Udržať krok so všetkými zmenami naozaj nie je jednoduché. Preto sme si pripravili prehľad nami očakávaných trendov v roku 2017.

Personalizácia
Nie je to len o retargetingu resp. remarketingu. To je pomerne rozšírený a jednoduchý spôsob personalizácie reklám užívateľom podľa predchádzajúcej návštevy na webe. Ale personalizovať treba okrem reklám aj webstránky, obsah ponuky. Posielať mailing tiež už nestačí, personalizujte správu podľa dát, ktoré o užívateľoch máte ( a nie je to len o mene a priezvisku).

Automatizácia
V porovnaní s inými aktivitami a trendmi môžeme povedať , že automatizácia je v počiatku. Toto je marketingová technika, ktorá vznikla hlavne pri B2B klientoch. Ale veľmi rýchlo a úspešne sa rozšírila k veľkým retailovým hráčom. V kombinácii s personalizáciou je to konkurenčná výhoda, ktorá môže byť rozhodujúca.

Ide o software platformu, ktorá dokáže na základe dát, ktoré zbiera alebo získa z externých aplikácii, automatizovať procesy. Napríklad, zákazníkovi, ktorý si vložil do košíka tovar, pošle aplikácia email s „pripomienkou“. To je najtriviálnejší prípad toho, čo takéto aplikácie dokážu. Na základe dát a nastavených pravidiel, môže notifikácia zaslať personalizovanú ponuku na základe odhadu, kedy sa očakáva ďalší nákup klienta. Možností je veľmi veľa a je to len o kreativite a testovaní, aké pravidlá pre ktorého klienta v danom segmente sú najefektívnejšie.

Video
Vo všeobecnosti komunikácia obsahu pomocou videí je pre stále „lenivejších“ konzumentov obsahu jednoduchšia. Toto má Google aj Facebook na pamäti. Okrem video platforiem ako je Youtube, sa teraz online giganti snažia pretlačiť formát live videí. Len niekoľko rokov dozadu by ste na video priamy prenos potrebovali prenosový voz a 3t8b technikov. V dnešnej dobe vám stačí smart telefón s internetovým pripojením. Je to obsah, ktorý sa dá pozrieť a využiť neskôr. To je veľká výhoda oproti TV. Nemáte s natáčaním videí skúsenosti? To nie problém. Existujú aplikácie, ktoré vám s tým pomôžu. Sú pomerne jednoduché na používanie. Nebojte sa scenárov. Veľmi dôležitá je autenticita.

Adblokers a natívna reklama
Možno kampane nastavené klientmi samotnými bez znalostí a skúseností a možno kampane, ktoré sú nesprávne nastavené agentúrami spôsobujú, že reklama sa zobrazuje nesprávnym užívateľom s nesprávnym obsahom a v nesprávny čas. Dôsledkom čoho je snaha až 30% užívateľov v regióne o inštaláciu aplikácie, ktorá zamedzí zobrazovaniu reklám (adblock).
Určite je to veľká výzva pre agentúry a inzerentov, aby plne využili potenciál digitálnych médií a dát.

Ďalším z riešením môže byť aj natívna reklama (native ads). Samotné native ads sú tu v nejakej forme už dlho (search, kontextové reklamy atď). Ale novší spôsob, ktorý má najväčší potenciál, je cez odporúčacie widgets. Ide stále o platenú inzerciu, ale jej umiestnenie a nasadenie je robené s „citom“ a v kontexte, takže miera akceptácie je vyššia.

Spomínať dôležitosť responzivity webstránky je pre rok 2017 zbytočné. Žijeme v „mobile first“ svete.

Trendy sú dôležité, ale dôležitejšie je nezabudnúť na základy. O online je dôležité rozmýšľať, ako o prepojenom systéme, kde jednotlivé aktivity spolu súvisia a nadväzujú.

 

Kontaktujte nás. 

O autorovi

Preverili naše
Know-how