Skip to main content

5 tipov pre zvýšenie konverzného pomeru

od | nov 24, 2022 | e-commerce

Ako zvýšiť konverzný pomer na web stránke?

Čím vyšší konverzný pomer, tým lepšie pre náš biznis. Na to, či návštevník našej webstránky spraví želanú konverziu však vplýva množstvo faktorov. Na niektorých dokážeme zapracovať a zvýšiť tak konverzný pomer.

Konverzia a konverzný pomer

Za konverziu na webovej stránke považujeme splnenie cieľa, ktoré dokážeme zmerať. To znamená, že ak je naším cieľom stiahnutie najnovšieho e-booku, tak budeme na webovej stránke merať tento cieľ. Ak sme si za cieľ zvolili napríklad kontaktovanie pomocou formulára, meriame tento cieľ.

Konverziou pri eshopoch je spravidla nákup, ale čiastkové konverzie sú napríklad prezretie produktu alebo kategórie, pridanie do košíka, prechod do pokladne, zadanie fakturačných údajov a podobne. Cieľov na web stránke je teda mnoho, záleží však na tom, ktoré sú pre nás dôležité a na ktoré sa chceme zamerať.

Častými konverziami je napríklad kliknutie na CTA button, získanie novej registrácie či kontaktovanie cez hovor, inštalácia softvéru a podobne.

Pri nastavovaní konverzií odporúčame však zvoliť vždy viacero čiastkových cieľov a jeden až dva primárne. Na základe čiastkových údajov dokážeme vylepšiť jednotlivé časti.

Najčastejšie typy konverzií:
· Stiahnutie ebooku alebo dokumentu
· Registrácia do newslettra
· Kliknutie na CTA button
· Nákup / Pridanie do košíka
· Registrácia do systému
· Inštalácia aplikácie / softvéru

Čo je to miera konverzie?

Ukážeme si to na príklade. Za konverziu sme si zvolili stiahnutie e-booku. V hlavnej konverzii teda sledujeme, koľko užívateľov si stiahne e-book. Ak na našu stránku príde 100 ľudí a ebook si stiahne 10, konverzný pomer vypočítame takto: 10/100 = 10 %.

To znamená, že konverzný pomer je 10 %. Toto číslo nám hovorí o tom, aký je pomer počtu konverzií a počtu klikov na reklamu alebo relácií . To znamená, že čím vyššie percentuálne číslo, tým lepšie pre nás.

Jednoducho, ak pri rovnakom počte návštev – zákazníkov na webe máme konverzný pomer vyšší, tak je to dobre. Náklady na inzerovanie v online nám tak nerastú, ale sú stabilné. Vždy však sledujte zisk, pretože ceny za návštevu stránky (ceny za klik na inzerciu) môžu rásť.

Ani vysoký konverzný pomer by nás však nemal uspať na vavrínoch. Stále treba pracovať na zlepšovaní a drobných úpravách, ktoré ho zlepšujú. Priaznivé užívateľské prostredie je prioritou. Správna optimalizácia pre smartfóny patrí medzi medzníky.

Pozn. Mieru konverzie môžeme nájsť aj pod názvom konverzný pomer (conversion rate).

5 tipov pre zvýšenie konverzného pomeru na stránke

Bez nutnosti navyšovať finančné náklady na reklamu na sociálnych sieťach, v Google či inom reklamnom systéme, môžete zvýšiť konverzný pomer aj miernymi úpravami na stránkach.

Nepôjde samozrejme o zázračné zdvihnutia konverzného pomeru. Malými krokmi však dosiahnete zlepšenia, ktoré sa v dlhodobom horizonte prejavia. V extrémnych prípadoch, ak sú webstránky zanedbané, bez mobilnej verzie či veľmi neprehľadné, prvotnou nápravou váš konverzný pomer môže výrazne vyskočiť.

Ak je už stránka optimalizovaná, drobné úpravy prinášajú pozitívne zmeny. Či už vo vnímaní návštevníkov webstránky alebo aj vás samotných. Všetci predsa chceme, aby boli užívatelia s naším webom spokojní a robili žiadané konverzie.

Zlepšite Landing Page, na ktorú zákazník prichádza z reklamy

Ako vyzerá vaša Landing Page, na ktorú posielate ľudí z reklamy? Je z nej už na prvý pohľad zrejmé, o čo ide? Zorientuje sa v nej zákazník?
Toto sú časté faktory, ktoré ovplyvňujú ďalšie správanie užívateľov po príchode na váš web. Ak sa ocitnú vo zvláštnom prostredí alebo nedokážu nájsť to, čo ste im sľúbili v reklame, väčšina ľudí veľmi rýchlo odchádza.

Ak neviete prísť na príčinu poklesu alebo nízkej miery konverzie, umiestnite na nejaký čas na vašu stránku niektorú z aplikácií, ktorá správanie užívateľov na stránke nasníma a vytvorí aj heatmapy. Tieto údaje vám potom poslúžia na úpravy, ktoré by mali priniesť zlepšenia v užívateľskom prostredí. Takto sa môže zlepšiť aj váš konverzný pomer. Najčastejšie sa používa aplikácia Hotjar.

Napríklad, ak ste v reklame sľúbili e-book, užívateľ by sa mal po prekliku dozvedieť, čo má urobiť, aby si mohol e-book stiahnuť. Všetko by ste mali jasne a zrozumiteľne vysvetliť. Pýtajte si zároveň len potrebné údaje a celý proces zbytočne nekomplikujte.

Pre otestovanie tohto procesu môžete využiť nástroj Google Optimize.

Zvýšte konverzný pomer ťahákom

Zľavy, výhody, benefity vždy pritiahnu pozornosť návštevníkov. Drobnými benefitmi môžete konverzný pomer citeľne zvýšiť. Ponúknite k e-booku napríklad registráciu do newslettru s tým, že ďalší e-book dostanú prednostne a priamo na email.

Ťahákom nemusí byť len zľava alebo nižšia cena. Motiváciou k nákupu môžu byť napríklad výhody členstva po registrácii do eshopu. Alebo novinky, ktoré posielate iba cez newsletter a k ostatným sa dostanú až s oneskorením.

Vylepšite váš web o online chat

Online chat návštevníci stránky využívajú. Spravidla úspešnosť konverzií cez online komunikáciu je vysoká. Nemusíte byť online 24/7. V analytike zistite, kedy sú najčastejšie ľudia na web stránke a vtedy tam buďte aj vy. Pripravte si poriadny pohár trpezlivosti.

Kontaktný formulár prispôsobte mobilnej verzii

Pozor na presahy v smartfónoch. Registračné a kontaktné formuláre by mali byť v smartfónoch na jednej ploche bez nutnosti scrollovať.

Pohrajte sa s dizajnom a vylaďte to pre väčšinu displejov tak, aby potenciálny zákazník nemusel stránku posúvať a stratiť sa tak v procese registrácie.

Drobné úpravy na stránkach zvyšujú konverzný pomer a zlepšujú užívateľské rozhranie. Venujte sa stránkam a pravidelne kontrolujte správnosť detailov.

Zaujal vás článok a radi by ste posunuli svoje podnikanie na ďalší level?

Autor článku
iFOCUS

iFOCUS

Vieme, že pre niekoho môže byť digitálny marketing nočná mora, my v iFocuse ho však milujeme. Pomáhame firmám a ich značkám dlhodobo rásť. Hľadáme priestor, kde sa dajú vďaka správne urobenej optimalizácii web stránok či reklame na Google, Facebok, Instagrame či LinkedIn navýšiť firemné zisky a dosiahnuť ciele. S radosťou prijímame všetky výzvy, pretože iba tak dokážeme spoločne s našimi klientami rásť.