Skip to main content

Ako na správnu grafiku na sociálne siete. Tieto prvky by mala obsahovať.

od | dec 9, 2021 | Facebook, Instagram, Trendy

Ako na grafiku na sociálnych sieťach?

Instagram, Facebook či Pinterest majú svoje požiadavky na obrázky. Cieľom publikovania na sociálnych sieťach je zaujať, preto by mali byť príspevky pútavé a zaujímavé. Nabite ich emóciami a ste krok k virálnemu šíreniu. 

Príspevok na sociálne siete môžeme chápať ako jeden celok – spojenie textu a vizualizácie. Najlepšie to funguje tak, že aj keď k obrázku nie je text, užívateľ sa z obrázka dozvie všetko podstatné. 

To však závisí najmä od toho, čo sa na obrázku nachádza, či je tam stručný sprievodný text a samozrejme aj od časového kontextu. Pre šírenie príspevkov totiž môžete využiť aktuálne situácie, napríklad zo spoločenského či politického života. 

Ak správne, vhodným vizuálom a včas zareagujete, získavate vysoký potenciál pre šírenie vášho príspevku. Tieto možnosti pravidelne využíva napríklad Ikea, ktorá dokáže veľmi rýchlo zareagovať na aktuálne dianie. Do príspevkov zakomponuje svoje produkty, ktoré „prifarbí“ úderným sprievodným textom. 

Grafika musí byť výrazná

Pre zachytenie pozornosti užívateľa máme na veľkej obrazovke tri sekundy, v smartfóne spravidla jednu sekundu. Myslite na to už pri príprave obrázku. Ten musí byť výrazný, aby v zástupe príspevkov ostatných stránok vynikol a užívateľ mal dôvod pri scrollovaní obrazovky sa na ňom zastaviť a spraviť vami požadovanú akciu. Tou môže byť  napríklad prečítanie si príspevku, komentovanie alebo preklik na webovú stránku. 

Pre tvorbu príspevkov sa hodia aj fotografie z platenej fotobanky. Najvhodnejším riešením sú fotografie z vlastnej tvorby, ktoré hovoria o vašej práci, o vašich službách, ktoré ponúkate, o činnostiach, ktoré robíte či o tom, čo predávate. 

Každá zo sociálnych sietí má mierne odlišné požiadavky na to, čo má obrázok obsahovať. Instagram si žiada obrázok nabitý emóciami, na Facebooku sa uchytí aj fotografia s textom. Pinterest je špecifický, žiada si vysokokvalitné a pútavé obrázky. Ľudia tu totiž hľadajú najmä inšpiráciu. 

Koľko textu do obrázka?

Vezmite si stopky a zmerajte si, koľko textu prečítate za tri sekundy. A potom zmerajte, koľko ho prečítate za jednu sekundu. A máte odpoveď na našu otázku. Ak vkladáte do fotky text, skúste ho skresať na 4 – 5 slov. 

Dôležité je správne umiestnenie textu a jeho výpovedná hodnota. Stáva sa, že na sociálnych sieťach sú príspevky s množstvom informácií. Ich dosah býva nízky a aj pri platenej reklame zvyknú robiť šarapatu. Radšej menej, ako veľa a bez výsledku. 

Dosť dlho Facebook bazíroval na tom, aby bolo v obrázku maximálne 20 % textu z jeho plochy. Takýto obrázok mal horší organický dosah, v reklamách nebežal vôbec. Neskôr sa pravidlá uvoľnil a dnes už Facebook nekontroluje, koľko obsahuje obrázok textu. Ale platí pravidlo, čím viac textu, tým sa príspevok horšie číta. Na Instagrame to funguje podobne, najlepšie je používať čisté fotografie. Text sa hodí napríklad do Stories. 

Príspevok ako komplexné spojenie textu a obrázku má hovoriť o jednej, najviac o dvoch informáciách. Nesnažte sa povedať v jednom príspevku všetko. Ak to téma umožňuje, využite grafické prvky, ktoré dokážu nahradiť slová. Príspevok sa tak stane aj vizuálne zapamätateľnejší.  

Logo a CTA prvky v obrázku

Ak publikujete na Facebooku alebo na Instagrame, do obrázky CTA button (tlačidlo na výzvu k akcii – napríklad Pozrieť viac, Nakupovať…) nemusíte vkladať do obrázka, pretože Facebook takúto možnosť ponúka. Pri nastavovaní reklám si môžete vybrať z viacerých možností pre aktivitu. Napríklad Registrovať sa, Získať cenovú ponuku a podobne. Stories rovnako umožňujú doplniť príspevok o CTA prvky. 

Ak by ste CTA button vo fotke ponechali a užívateľ naň klikne, tak sa mu len zobrazí fotka. Využívajte preto CTA prvky z predvolenej ponuky Facebooku. Samozrejme, vo fotke môže byť stručná výzva na uskutočnenie želanej akcie. 

Používanie loga v obrázkoch nechávame na vás. Ak ho vie grafik citlivo a nerušivo umiestniť, tak ho používajte. Ak má logo obrázku škodiť, vynechajte ho. Logo je vaša identita. 

Príspevky na sociálne siete si vždy vopred premyslite, vyberte vhodné obrázky a kde sa to žiada, dotvorte graficky. Plánujte vždy s predstihom, aby ste mali dostatok času zareagovať aktuálnymi príspevkami. 

Pripravíme vám návrh tém, ktoré sa hodia k vášmu biznisu, grafické návrhy príspevkov a  publikačný plán. Poraďte sa s nami a využívajte možnosti sociálnych sietí na maximum.  

Zaujal vás článok a radi by ste posunuli svoje podnikanie na ďalší level?

Autor článku
iFOCUS

iFOCUS

Vieme, že pre niekoho môže byť digitálny marketing nočná mora, my v iFocuse ho však milujeme. Pomáhame firmám a ich značkám dlhodobo rásť. Hľadáme priestor, kde sa dajú vďaka správne urobenej optimalizácii web stránok či reklame na Google, Facebok, Instagrame či LinkedIn navýšiť firemné zisky a dosiahnuť ciele. S radosťou prijímame všetky výzvy, pretože iba tak dokážeme spoločne s našimi klientami rásť.