Skip to main content

Zlepšite dosahy vašich príspevkov na Instagrame. Sociálna sieť ukázala, ako fungujú algoritmy na Reels, Stories a Feed

od | jún 15, 2023 | Instagram, Blog

S organickým dosahom príspevkov na sociálnych sieťach bojujeme všetci. Pokiaľ obsah nie je virálny a super zaujímavý, dosah na užívateľov je nízky a šírenie príspevku slabne. Instagram teraz vysvetľuje, ako funguje algoritmus jednotlivých formátov. Poučme sa z toho a robme obsah lepšie.
Instagram nepoužíva len jeden algoritmus. Úlohu tu má viacero faktorov. Postup, ktorý ozrejmuje vo svojom blogu je však najdôležitejší pre spoľahlivé šírenie obsahu.

Ako maximalizovať dosah Storiek?

Do Stories zatiaľ Instagram nezapojil umelú inteligenciu. To, aké príbehy sa teda v hornej lište zobrazia, zostáva plne v rukách algoritmu, ktorý Storky vyberá podľa toho, aké účty sledujete. Poďme ho skúsiť ovplyvniť v náš prospech.
Tieto faktory sú pre zobrazenie Stories najdôležitejšie:

  • História prehliadania
  • História zapojenia
  • Blízkosť

 

História prehliadania berie do úvahy množstvo času, ktoré ste strávili pozeraním a prehliadaním Stories. To znamená, že ak máte nejaké obľúbené profily, na ktorých sledujete Stories, tak tieto Instagram uprednostní.

História zapojenia čerpá informácia z počtu vašich reakcií na jednotlivé Stories.

Blízkosť vychádza z toho, v akej ste pozícii voči sledovanému účtu. Ste priatelia? Takéto Stories Instagram uprednostní.

Všetky tieto informácie Instagram spracováva, vyhodnocuje a následne podľa toho zobrazuje Stories. Identifikuje pravdepodobnosť toho, či si pozriete príbeh, ktorý vám zobrazí, či naň zareagujete alebo napíšete odpoveď. Podľa toho zoradí jednotlivé Storky od účtov.
Hodnotenie príbehov tam môžeme zvyšovať povzbudením k follow, lajkovaniu či zaslaniu správy. Prejaví sa to v lepšej distribúcii nových Stories užívateľom.

Nenuďme sa: Reels nás majú baviť

Reels slúžia na vzbudenie záujmu sledovateľov. Preto štart videa musí byť v prvom momente autentický a pútavý. Instagram zobrazuje Reels užívateľom podľa týchto faktorov:

  • Aktivita
  • História interakcie s používateľom, ktorý Reels zverejnil
  • Informácie o videu
  • Informácie o profile, ktorý video publikoval

Aktivita znamená, že Instagram vyhodnocuje to, aké Reels sa vám v poslednej dobe páčili. Sleduje, ktoré ste si uložili, prezdieľali, interagovali alebo komentovali.

História interakcie s profilom, ktorý Reels zverejnil sú údaje, z ktorých čerpá Instagram zdorj dát pre nové zobrazovanie Reels. Ak ste reagovali na Reels, ktoré zverejnil profil vám doteraz neznámy, je to podnet pre Instagram, že vás obsah tohto profilu zaujíma a začne ho preferovať.

Informácie o Reels sú dáta pre Instagram, z ktorých sa dozvie, o čom bolo video a akú hudbu v ňom publisher použil.

Informácie o profile, ktorý Reels zverejnil je súhrn dát o počte sledujúcich a miery ich zapojenia. Celková popularita takéhoto profilu slúži Instagramu na ďalšiu distribúciu obsahu.

Pozor na kvalitu: Nekvalitné Reels končia na dne

Instagram však uprednostňuje kvalitné Reels. Teda videá, ktoré majú dobré rozlíšenie. Reels s vodoznakmi alebo so zlým rozlíšením majú oslabený dosah.
Odporúčame pri tvorbe Reels dodržiavať predpísaný formát, pretože organický dosah klesá aj pri videách, ktoré majú orezané okraje. Na Instagrame neuspejete ani s Reels s textovým obsahom či s politickými témami. Takéto algoritmus nepodporuje a ich dosah je minimálny.

O tom, čo sa zobrazí vo feede, rozhoduje aj umelá inteligencia

Feed zostáva stále hlavným kanálom pre Instagram. Spolupracuje s umelou inteligenciou, ktorá mu na základe dát dáva odporúčania, aké príspevky užívateľom zobrazí.
Veľkú úlohu začal zohrávať formát príspevku. Ak preferujete videá, Instagram vám začne zobrazovať viacej videí. Ak viac lajkujete alebo komentujete fotky, bude uprednostňovať pri zobrazovaní foto.
Pri hodnotení toho, čo Instagram užívateľom zobrazí hrá úlohu mnoho faktorov, niektoré však majú vyššiu prioritu. Zamerajme sa na ne.

Ak ste aktívni a príspevky účtov, ktoré followujete, zdieľate, ukladáte si ich, lajkuje či komentujete, Instagram dostáva informáciu, aký obsah preferujete a podľa toho vyberá a odporúča ďalší obsah, ktorý by vás mohol zaujímať.
Toto sú rozhodujúce faktory:

  • Aktivita
  • Informácie o príspevku
  • Informácie o profile, ktorý zverejnil príspevok
  • História interakcií s profilom, ktorý príspevok zverejnil

Aktivita zahŕňa údaje o tom, aké príspevky sa vám páčili, dali ste im lajk alebo si ich uložili či komentovali.

Informácie o príspevku naznačujú Instagramu, nakoľko sa príspevok stal obľúbený. Tu sa hodnotí nielen počet lajkov, ale tiež rýchlosť lajkovania, množstvo komentárov, počet uložení alebo zdieľaní. Dôležitý je tiež dátum zverejnenia a lokalita.

Informácie o profile, ktorý zverejnil príspevok naznačujú Instagramu, v akom vzťahu ste s profilom, ktorý príspevky publikuje. Napríklad, koľkokrát ste za posledné obdobie spolu komunikovali.

História interakcií s profilom, ktorý príspevok zverejnil vyhodnocuje Instagram ako množstvo vášho záujmu o príspevky daného profilu.

Instagram predtým, než príspevky odporučí, sa pýta sám seba a svojich dát:

Koľko času strávi tento užívateľ pozeraním príspevku, ktorý mu chcem odporučiť?

  • Napíše k nemu komentár?
    Bude sa mu vôbec páčiť?
    Zaujme ho natoľko, že ho aj zazdieľa?
    Pôjde si pozrieť profil autora príspevku?

 

Ak Instagram vyhodnotí, že aspoň jednu z týchto aktivít urobíte, príspevok vám zobrazí.
Vplyv na to, čo nám Instagram aktuálne zobrazuje, má teda naše správanie na sociálnej sieti. Svojím správaním tak môžeme ovplyvňovať algoritmus.

Bližšie informácie priamo od zdroja: https://about.instagram.com/blog/announcements/instagram-ranking-explained/

Zaujal vás článok a radi by ste posunuli svoje podnikanie na ďalší level?

Autor článku
Rastislav

Rastislav