O klientovi

Klient: Tip Travel
Web: www.tiptravel.sk

Cestovné kancelárie Tip Travel a Koala majú na Slovensku dlhoročnú tradíciu, pričom pre svojich klientov každoročne sprostredkúvajú stovky zájazdov a dovoleniek. Zameriavajú sa predovšetkým na poskytovanie služieb tzv. pasívneho cestovného ruchu ako organizovanie zájazdov, predaj leteniek či zabezpečovanie zahraničných pracovných ciest pre firmy. V ich širokej ponuke nájdete desiatky luxusných destinácií po celom svete. 

Ich dlhodobé ciele sú veľmi podobné. Upevniť si pozíciu na trhu zájazdov v rámci pasívneho cestovného ruchu a to predovšetkým prostredníctvom elektronického predaja cez internet.

Zadanie od klienta

Klient nás oslovil so žiadosťou spustenia reklamných kampaní zameraných na viacero konkrétnych dovolenkových destinácií. Kampane sme potrebovali spustiť v čo najrýchlejšom možnom čase, pretože sezóna už začala. Naším cieľom bolo získať čo najviac kalkulácií dovoleniek a následne ich rezerváciu. Klient bol zo začiatku skeptický a požadoval nastavenie kampaní na manuálny bidding a pevnú maximálnu CPC. (Ide o spôsob optimalizácie, ktorý je výborne kontrolovateľný a presne limitovaný vo vzťahu s cenou za kliknutie, na druhú stranu nedokáže využívať potenciál algoritmu, na ktorom Google dlhodobo pracuje a vylepšuje ho.)

Výzva

  • Správne nastavenie konverzií
  • Vytvorenie reklamných kampaní 
  • Návrh a vypracovanie nových kreatív
  • Analýza vhodných kľúčových slov pre konkrétnu destináciu
  • Zisk rezervácií dovoleniek

Riešenie

  • Nastavenie priamych konverzií v Google ads
  • Segmentácia reklamných kreatív na základe kľúčových slov
  • Edukácia a presvedčenie klienta na zmenu bidovacej stratégie
  • Využitie nového rozšírenia o obrázok

Výsledky kampane po 7 dňoch

Cena za rezervovanie pobytu
Pomer zobrazení vo vyhľadávaní
Kalkulácia pobytu
Rezervácia pobytu

Výsledky kampane po 25 dňoch

Cena za rezervovanie pobytu
Pomer zobrazení vo vyhľadávaní
Kalkulácia pobytu
Rezervácia pobytu

Ako sme to dosiahli

Na začiatku sme si s klientom prešli brief a snažili sme sa mu vysvetliť, aké možnosti prináša smart bidovanie v Google ads. Na akom princípe pracuje a prečo je nevyhnutné aby malo dostatok dát na začiatku kampane. Potom sme sa zamerali na správne nastavenie konverzií a ich atribučných modelov. Zmapovali sme celý proces rezervácie dovolenky do mikrokonverzií zakončených nákupom. Vďaka tomu sme si mohli vytvoriť konverzné sety, ktoré nám na začiatku poskytli dostatočné dáta pre algoritmus. Ďalším, krokom bola analýza kľúčových slov a ich následná segmentácia do reklamných skupín. V reklamných skupinách sme upravovali reklamy tak, aby čo najviac zodpovedali výberu kľúčových slov. Reklamy sme obohatili o nedávno pridané rozšírenie, ktoré nám pomohlo oddeliť sa od konkurencie, ktorá ho v tom čase nepoužívala. Po spustení reklamných kampaní a prechode na smart bidding sme sa zamerali na optimalizáciu a kontrolu priebehu kampaní.

Dajte nám vedieť, s čím z digitálneho sveta potrebujete pomôcť

Naplánujte si rozhovor