Reklama na Facebooku

Nie ste na Facebooku? Vaši klienti áno! Až 2,2miliónov Slovákov využíva túto sociálnu sieť.

Ako využiť Facebook v prospech vašej spoločnosti?

Súčasťou profilu užívateľov sú dôležité marketingové informácie o veku, pohlaví, záľubách, ktoré sú ideálnou príležitosťou na zacielenie vašej reklamy. Napríklad v prípade e-shopu s trendy kabelkami sa bude cieliť iba skupina žien od 20 do 40 rokov so záujmom o módu a módne doplnky. Takýmto spôsobom je zabezpečené, že vaša reklama sa zobrazuje naozaj len úzkej skupine skutočne relevantných užívateliek.

Využívate BOOST button / tlačítko podporiť?

Ak používate tlačítko podporiť príspevok tzv. Boost button, nerobte to. Je to najjednoduchší spôsob, ako len minúť peniaze. Prečítajte si našu prípadovú štúdiu o tom, ako sme pomohli klientovi, ktorý si reklamu robil sám. Uvidíte, aké zlepšenie môžete dosiahnuť, ak vám kampaň spraví náš skúsený a certifikovaný team.

Facebook už dávno nie je stránka, kde sa na firemnú fan page dávajú reklamné príspevky a občas kliknete na boost button. Ak chcete byť úspešný a vyťažiť maximum, musíte využiť všetky dostupné možnosti, ktoré systém poskytuje.

Ak nemáte čas sledovať a skúšať neustále nové reklamné formáty a možnosti cielenia, obráťte sa na nás, radi vám pomôžeme.
Miesta (virtuálne aj reálne), na ktorých sa sústreďuje množstvo ľudí, sú ideálnym priestorom pre pôsobenie rôznych druhov reklamy a promo-aktivít. Vytvorte takýto priestor, spravte ho pre masy zaujímavým natoľko, že ho budú intuitívne využívať dennodenne. A ste na najlepšej ceste stať sa slávnym, bohatým, úspešným a najmä vplyvným – tak ako tím, ktorý stojí za jednou z najpopulárnejších sociálnych sietí. Facebook určite netreba zvlášť predstavovať.

Podľa údajov zo začiatku roku 2017 využíva Facebook zhruba 2,5 milióna Slovákov, teda asi 50% všetkých ľudí, ktorí používajú internet. Táto kategória obyvateľstva je zaujímavá nielen z hľadiska počtu, ale aj vekového rozhrania. 1,7 milióna Slovákov, ktorí na Facebooku majú vytvorený profil, totiž spadá do vekovej hranice 18 – 40 rokov, teda do produktívnej a ekonomicky najsilnejšej a najvplyvnejšej kategórie obyvateľstva.

Fungovanie reklamy na Facebooku

Reklama na Facebooku funguje štandardným spôsobom. Platí sa buď za zobrazenie reklamy alebo za kliknutie na ňu. Pri prvom menovanom spôsobe, CPM alebo cost per mile, sa platí za 1000 zobrazení vášho inzerátu (textového alebo grafického). Ide o dobrý spôsob, ako budovať povedomie o značke či určitom produkte.

PPC alebo pay per click je forma reklamy, pri ktorej platíte až za samotné kliknutie na vašu reklamu, pričom systém funguje na báze aukcie – kto je za kliknutie ochotný zaplatiť viac, ten bude mať inzerát zobrazený na vyššej pozícii. Táto forma reklamy si vyžaduje veľmi dobre spracovaný odkaz a zacielenie na správnu cieľovú skupinu.

Pri oboch typoch reklám je možné sledovať a upravovať rozpočty kampaní. K dispozícii je štatistika účinnosti a efektivity jednotlivých kampaní.

Aké typy stránok je možné cez Facebook promovať

Propagovať môžete externé weby mimo rozhrania Facebooku (firemný web, eshop, web produktu a pod.) a samozrejme aj stránky interné (firemné stránky, udalosti a pod.). Inzerát býva zobrazovaný s odkazom na link, krátkym popisom, bannerom a tlačidlom „páči sa mi to“, ktoré je dôležitým momentom. Ak naň užívateľ klikne, zobrazí sa informácia o tejto udalosti na jeho osobnom profile a môžu ju vidieť jeho priatelia. Tak dosah reklamy násobne rastie. Každý jeden klik na „páči sa mi to“ má potenciál rozšíriť dosah inzerátu na stovky až tisícky ďalších profilov ľudí.

Takáto forma reklamy je veľmi efektívna, pretože ľudia majú tendenciu dôverovať odporúčaniam a názorom svojich priateľov viac, než inzerátom ako takým.

Výhody a nevýhody Facebook reklamy

Ak chcete predávať akýkoľvek produkt, musíte nájsť cieľovú skupinu potenciálnych zákazníkov. Tú identifikujete na základe veku, pohlavia, záľub, názorov a ďalších charakteristík. Nie všetky z nich je ale ľahké získať. Na Facebooku pritom ľudia zdieľajú dobrovoľne a vo veľkej miere aj informácie osobného, až intímneho charakteru, ktoré o nich ako zákazníkoch mnohé napovedajú. Okrem rýchleho nastavenia a spustenia kampane, výberu CPC alebo CPM a sledovania kampaní, je práve možnosť veľmi presného nastavenia reklamy podľa socio-demografických údajov tou najúčinnejšou reklamnou zbraňou tejto sociálnej siete.

Nevýhoda Facebook reklamy často spočíva najmä v jej nepochopení. Facebook nie je univerzálnym reklamným kanálom, ktorý zabezpečí úspech akémukoľvek typu biznisu. Počítajte s tým, že reklame a tvoreniu obsahu na Facebooku je potrebné venovať čas.


osobných údajov

Preverili naše
Know-how