Skip to main content
Copywritinge-commerce

Ako napísať pútavý newsletter?

By 23. augusta 202231 augusta, 2022No Comments6 min read
Ako napísať pútavý newsletter

Tipy ako pripraviť newsletter s vysokým open rate

Newsletter je stále silným nástrojom v rukách marketérov. Patrí do direct marketingu, pretože cez túto službu oslovujeme ľudí, ktorí sa prihlásili do newslettra. A teraz od vás očakávajú zaujímavé ponuky či relevantné informácie.

Newsletter ako kvalitný nástroj na konverzné aktivity

Hoci to chvíľu vyzeralo, že emailing skončí ako neužitočný nástroj, dnes je opäť na vzostupe. Opäť patrí medzi veľmi obľúbené a účinné nástroje na oslovenie potenciálnych aj súčasných zákazníkov. Navyše nie je drahý ani náročný na obsluhovanie. Na príprave obsahu si však dajte záležať doslova nadštandardne.

O to, či newsletter, ktorý posielate zaujme vašich zákazníkov a otvoria ho, rozhoduje jeho predmet. Na to, aby ste zaujali pozornosť užívateľa máte približne jednu až dve sekundy.

Predstavme si to: Do vášho emailu dorazí newsletter so správou o výpredaji. No už pred vami do schránky dorazilo ďalších sedem newsletterov od iných spoločností, ktoré sa rovnako ako vy, snažia získať pozornosť. Užívateľ si otvorí schránku a zaplaví ho množstvo nových newslettrov. Okrem toho má v pošte aj ďalšie emaily (pokiaľ nemá schránku rozdelenú na prijímanie pošty, reklamy, spamu a podobne).

Aký komunikačný tón newsletteru zvoliť?

Predmet newsletteru a aj jeho obsah by mal kopírovať tone of voice vašej značky. Tak ako komunikujete na sociálnych sieťach, v blogoch, na webovej stránke, tak isto komunikujte aj v newslettri. Tón komunikácie vás odlíši od konkurencie. Ak si vytvoríte vlastný štýl, zákazníci vás v emailovej schránke hneď spoznajú a newsletter si otvoria.

Členenie a štruktúra databázy je kľúčová

Príprava newslettra si vyžaduje čas. Položte si najskôr otázky. Pre koho idem písať? Kto je moja cieľová skupina? Predpokladáme, že si tvoríte databázu emailových kontaktov.

Dôležité je však jednotlivým kontaktom na základe dát pripisovať aj tagy a segmentovať ich. To znamená, že mať zákazníkov označených podľa určitých priorít či geografického členenia. Príliš neodporúčame posielanie newsletter na všetkých.

Segmentovanie kontaktov je cesta k lepším výkonom v emailmarketingu. Ak kontakty nesegmentujete, začnite tak robiť a zlepšite vaše cielenia.

Ak sme si už zadefinovali cieľovku a vieme, akú informáciu alebo ponuku chceme našim zákazníkom doručiť do poštovej schránky, začína sa najnáročnejšia časť tvorby newslettra.

Copywriting pre newsletter: Píšte zrozumiteľne, ale s emóciou

Obsah newslettra pozostáva z niekoľkých častí. Môžeme ho rozčleniť napríklad na:

Predmet správy
Úvodnú silnú časť
Obsah a ponuka
Call to action

Predmet správy je najdôležitejšia a najnáročnejšia časť newslettra. Zaberie najviac času pri príprave. Ak podceníte predmet správy, zákazníci si váš newsletter nerozkliknú a nedostanú sa tak k obsahu.

Môžete do newslettra dať fantastickú ponuku, priniesť prevratné informácie vo vašej sfére, ale ak si ho nikto neprečíta, je to zbytočná práca. Pozornosť preto venujte predmetu newslettra. Testujte, posielajte si náhľady, meňte.

Ako napísať predmet newslettra?

Buďte struční, ako sa hovorí, menej je viac. Využite na podanie informácie od 28 až 40 znakov. Presvedčivosť je dôležitý prvok, ktorý treba vložiť do obsahu predmetu správy. Ak hľadáte inšpiráciu, otvorte si bulvárne denníky a prečítajte si titulky. Mali by vám pomôcť, akým spôsobom podchytiť predmet emailu. Vezmite si niektoré titulky z článku a skúste ich aplikovať na váš biznis, na obsah vášho newslettra. Čo poviete?

Najdôležitejšie znaky predmetu správy:

Stručnosť
Prekvapenie
Originalita
Výstižnosť
Personalizácia

Musíme si uvedomiť, že cieľom predmetu správy je nalákať potenciálneho zákazníka na otvorenie newslettra a konzumovanie jeho obsahu. Zbytočne sa natrápite s obsahom, keď sa k nemu zákazníci nedostanú.

Viete, čo chcú vaši zákazníci?

Predmet emailu musí teda kopírovať potreby zákazníkov. Na to, aby ste to zistili potrebujete dávku empatie. A nahliadnite aj do analytického nástroja. Či už do Google Analytics alebo nejakého, ktorý používate. Aj CRM vám napovie, čo vaši zákazníci chcú.

Predmet správy teda funguje ako prvý a najpodstatnejší titulok v celom procese tvorby newslettra. Niektoré služby pre odosielanie newslettrov umožňujú zasielanie nekonečného množstva testovacích emailov. To vám uľahčí tvorbu správneho predmetu. Nájdite ten ideálny predmet správy.

Predmet newslettra – čoho sa vyvarovať?

Aj vám pristávajú v schránke newslettre s predmetmi, kde sú použité výkriky ako zľava, akcia či zadarmo? Áno, sú to clickabaity, predmety, na ktoré každý klikne. Ale nefungujú tak dobre, ako sa na prvý pohľad zdá.

Vyvarujte sa používaniu predmetov písanými kapitálkami či s výkričníkmi alebo otáznikmi. V poslednej dobe sa objavujú aj newslettre s predmetom, kde sú emoji. Otestujte a rozhodnite sa, či ich budete alebo nebudete používať.

Moderné nástroje pre posielanie newslettrov už majú systémy, ktoré vás vopred upozornia na kvalitu celého vášho newslettra a odhadnú jeho doručiteľnosť a aj celkový open rate. To znamená, že ak v predmete použijete výkričník či slová ako zadarmo, tak vás zastavia a upozornia na hrozbu, že takýto newsletter skončí pravdepodobne v spame alebo v zabudnutí.

Používajte preto do vašich predmetov tiež:

Neobvyklé slovné spojenia
Neznáme slová
Priamu reč
Čísla
Dvojbodky
Výzvy

Predmet správy musí obsahovať sloveso v aktívnom stave. Nepoužívajte pasíva, čítajú sa zle. Ak nájdete moment prekvapenia, vložte ho do predmetu.

Ukážky:

Gorila.sk: Naškrabkané nové knižné zľavy!
Martinus.sk: Letná romantická novinka a návrat detektíva Cormorana Strikea
Bonami.sk: Zľava 20 % na pohovky, kreslá a pufy Miuform. Zariaďte si prémiový domov o 20% lacnejšie.
Aktulaity.sk: Radary, kamery, aj pokuty za parkovanie. Policajti chcú automatické trestanie priestupkov
Topankovo.sk: Značková Jeseň & -20% s kódom BRANDSALE20!
TRINITY Hotels & Resorts: Počuli ste už o nových septembrových pobytoch?
Filip Kuna: Ako dokážete presvedčiť deti, aby jedli viac zeleniny?
René Nekuda: Jak dobří jste ve psaní? Tenhle newsletter je doslova přecpaný inspirací.

Zaujíma vás, čo by mal obsahovať newsletter a ako zvládnuť jeho obsahovú stránku? Klikajte sem.

iFOCUS

Vieme, že pre niekoho môže byť digitálny marketing nočná mora, my v iFocuse ho však milujeme. Pomáhame firmám a ich značkám dlhodobo rásť. Hľadáme priestor, kde sa dajú vďaka správne urobenej optimalizácii web stránok či reklame na Google, Facebok, Instagrame či LinkedIn navýšiť firemné zisky a dosiahnuť ciele. S radosťou prijímame všetky výzvy, pretože iba tak dokážeme spoločne s našimi klientami rásť.