Skip to main content

Ako kvalitné mikrotexty potiahnu váš web na najvyššiu úroveň

od | okt 24, 2023 | Blog

Spievajte, čo vám hrdlo dovolí alebo ako kvalitné mikrotexty potiahnu váš web na najvyššiu úroveň.

Ďakujeme za odoslanie kontaktu. Ďakujeme za nákup. Skvelé, už len jeden krok vás delí od toho, aby ste dostali náš newsletter plný zliav.

Takéto mikrotexty nám vyskakujú denne. Hoci ich možno nevnímame ako najdôležitejšiu súčasť webstránky ich úloha je veľká. Napomáhajú totiž vyššej zapamätateľnosti značky či služby alebo produktu. Samozrejme, ak sú atraktívne a ľahko identifikovateľné.

Ako krásny príklad uvádzame známu hlášku z Google Tag Managera po zverejnení úprav: Zaspievajte si z plného hrdla. Autori mohli použiť ošúchanú frázu – vaša aktualizácia je teraz zverejnená. Ale o čo lepšie znie zaspievajte si. Hneď sa vám zlepší nálada a možno v hlave naskočí aj melódia.

Podobné milé mikrotexty používa napríklad Mailchimp alebo český Ecomail. Stretávame sa s nimi neustále, ale pamätáme si len tie najlepšie. A s tým si zapamätáme aj značku, ktorá ich používa. A to je dôležité.

 

Čo sú to mikrotexty a kedy ich použiť

Mikrotexty sú krátke texty, ktoré nemusia byť vždy okamžite viditeľné. Môžu to byť:

  • CTA buttony
  • Krátke vety, ktoré niečo oznamujú – hlásia nejaký stav.

Používame ich v prípade, ak chceme návštevníka webstránky postrčiť k akcii alebo mu niečo oznámiť, chceme povzbudiť, upozorniť na chybu či poďakovať. Ideálne pútavou a nenásilnou formou. (Za agresívny spôsob môžeme považovať napríklad chybové hlásenia pri vypĺňaní hesla – Vaše heslo potrebuje jedno veľké písmeno, vášmu heslu chýba znak a podobne.)

 

Používajte zrozumiteľné CTA buttony, návštevníci budú šťastní

CTA Buttony nielen navigujú používateľov k želanej konverzii, ale vzbudzujú v nich túžbu kliknúť. Ak sú pripravené správne a zrozumiteľne, privedú ich od prvotnej informácie až:

  • k odoslaniu formuláru,
  • vloženie tovaru do košíka,
  • nákupu,
  • k nezáväznej konzultácii,
  • vyplneniu potrebného textu,
  • rezervácii,
  • a ďalším rôznym konverziách.

 

CTA buttony graficky odlíšte

Pri tvorbe CTA buttonom myslite na správnu grafiku a zrozumiteľný obsah. Samozrejme, môžete popustiť uzdu fantázii, ale CTA buttony by mali obsahovať taký text, ktorý bude jasný na prvé prečítanie. Tak, aby každý návštevník hneď vedel, čo má spraviť a čo sa udeje po kliknutí na CTA button.

 

Aká je správna dĺžka obsahu CTA?

Dĺžka textu v CTA buttone je spravidla jedno až štyri slová. Bývajú aj dlhšie CTA buttony, najmä v prípadoch, kedy predpokladáme, že návštevníci webstránky si obsah neprečítajú a zamerajú sa rovno na CTA button. V ňom teda ponúkneme komplexnú informáciu v jednej krátkej vete. Napríklad: Chcem si uplatniť zľavový kód, Chcem nakúpiť za zvýhodnenú cenu a podobne.

Do úvahy musíme vziať našu cieľovú skupinu a tomu prispôsobiť celkový tón webovej stránky a teda aj CTA buttonov.

 

Čo sa udeje po kliknutí na CTA button?

Ak je text v CTA buttone správny, tak návštevník by už mal vopred tušiť, čo môže očakávať na webstránke, na ktorú sa presunie kliknutím na odkaz. Ak napríklad klikne na Prejsť do pokladne, mali by ste ho tam nasmerovať a nie na neho ešte predtým vysypať ďalšiu ponuku súvisiaceho tovaru. (Na to nám slúžia iné funkcie.)

Ak ho pošlete z CTA buttonu niekam inam, ako očakáva, tak z takejto stránky odíde.

Pri tvorbe CTA buttonov berme vždy do úvahy hodnotu našej služby či tovaru. Ak ponúkame drahšie služby či tovar, tak nesmerujeme zákazníka priamo k nákupu, k záväznej rezervácii a podobne, ale poskytneme mu viacej informácií pred tým, než spraví finálnu konverziu. Rozhodovací proces v tomto prípade však môže trvať dlhšie.

 

Oznamovacie vety informujú, ale môžu aj pobaviť.

Zákazník vo vašom eshope kúpil nový telefón. Odoslal objednávku, ale neprišiel mu ani potvrdzovací email, ani na obrazovke sa nič neobjavilo – všetko ostalo bez oznamu. Teraz si nie je istý, či sa objednávka uskutočnila. Pritom stačilo aspoň napísať: ďakujeme za váš nákup. Objednávku evidujeme a vybavíme ju čo najskôr. A na zákazníka poslať email so zhrnutím objednávky a približným termínom dodania. Také by to bolo pekné – ale nie vždy sa to tak udeje.

Takéto informatívne vety pomáhajú návštevníkom stránky v orientácií či v potvrdení správnosti ich kroku. Cez ne teda hovoríme zákazníkovi o:

  • Potvrdení akcie, ktorú urobil (nákup, prechod do košíka, rezervácia, odoslanie formulára a podobne)
  • Návod na ďalší postup ku konverzii (Ešte jeden klik vás delí od odoslania formuláru)
  • Hlásenie o chybe (stránky, ktoré neexistujú – chybová hláška 404. Napríklad pri neexistujúcom tovare či vypadnutej stránke, hlásenie o chybe pri vypĺňaní formulára)

 

Ako na dobré texty v CTA buttonoch a oznamoch na webstránke?

Píšte srdcom, ale s rozumom. Ak použijete priamejšie oslovenia, viac sa priblížite k zákazníkom. Buďte dôveryhodný. Ľudia obľubujú novinky, ale súčasne túžia po tom, aby ušetrili. Využite to vo vašich textoch.

Prieskumy ukazujú, že výzvy ako Kúpte, Problém Cena fungujú slabšie.

Potrebujete pomôcť s otextovaním webstránky? Využite naše skúsenosti. Pripravíme vám texty na mieru podľa tone of voice vášho biznisu. Komunikujte prirodzene a úprimne.

Zaujal vás článok a radi by ste posunuli svoje podnikanie na ďalší level?

Autor článku
Rastislav

Rastislav