Skip to main content

Nahradia virtuálni influenceri tých tradičných?

od | okt 6, 2022 | Instagram, Trendy

Kto sú virtuálni influenceri?

Puma, Samsung, Prada. Značky, ktoré si vybudovali vlastných virtuálnych influencerov. Novinka, ktorá zrejme v budúcnosti zamáva influencer marketingom. Tak trocha z ríše sci-fi? Nie, skutočnosť. Je to jeden z trendov automatizácie.

Nejde však ani o úplnú novinku. S virtuálnymi influencermi sme sa stretávali aj v minulosti. Napríklad pri animovaných reklamných postavičkách. Tentoraz však ide o postavy, ktoré stvorilo strojové učenie. CGI technológia sa dostala na nový level. CGI technológia je spôsob tvorby obrázkov (a videí) prostredníctvom počítača. A dnes sa maximálne priblížili k realite. Spomeňme si na podobné testy z predchádzajúcich rokov. Stále sme vedeli rozlíšiť, či ide o umelú bytosť alebo reálnu fotografiu. Dnes je to oveľa ťažšie. Zohráva v tom aj úlohu fenomén deepfake.

Značky investujú do vývoja

Virtuálny influencer je postava, ktorú stvorila digitálna technológia. Grafický program jej vdýchol virtuálnu podobu a ďalšie technológie jej priznávajú rôzne ľudské vlastnosti. Tak sa utvára jej identita.

Pomocou digitalizácie vzniká vo virtuálnom svete jedinečná osobnosť, ktorá má jedinečné ľudské vlastnosti, Má svoje dobré a zlé stránky, svoje predsudky a dokáže dokonca aj vtipkovať. Ale naďalej zostáva vo virtuálnom svete.

Virtuálny influencer je teda influencer, ktorý vzniká prostredníctvom softvéru. Svojím výzorom pripomína človeka, disponuje rôznymi vlastnosťami, náladami, túžbami. Má svoje záľuby a dokáže vplývať na rozhodnutia ľudí.

Ako vzniká virtuálny influencer?

Možno si niekto spomenie na slávny román o Frankensteinovi a jeho umelom človeku. Podobná umelo vytvorená postavička sa mihla aj v druhom diely novej populárnej českej trilógie Prašina.

Na vytváraní virtuálneho influencera sa podieľa celý tím odborníkov. V tejto osobnosti sa spájajú psychologické, sociologické či marketingové vedomosti. O vizuály sa starajú videomakeri, grafici, fotografi. Vznikne akási persóna (podobná marketingovým persónam), ktorá dostáva vlastnosti cieľovej skupiny, na ktorú sa má tento virtuálny influencer zamerať a napĺňať jej potreby.

Takýto virtuálny influencer dokáže ovplyvniť rozhodovanie ľudí – napríklad v nákupnom procese. Môže sa nahodiť do aktuálneho módneho outfitu, odporúčať špičkový notebook, môže sa len smiať či zabávať. Všetko sa však odohráva len vo virtuálnej realite.

Na rozdiel od influencerov majú tí virtuálni pre firmy pozitíva, ktoré ich priťahujú a pre ktoré majú dôvod pracovať na ich vývoji.

Tieto výhody virtuálnych influencerov sa určite zapáčia aj vám:

Kedykoľvek sú k dispozícii, sú ochotní a nestarnú
Nič vás nestoja
Dajú sa perfektne optimalizovať na ciele
Sú otvorení rôznym možnostiam a vedia byť naraz na viacerých miestach
Dokážu robiť efektívne multitasking
Nízka miera kontroverznosti (vopred si môžete všetko naplánovať, vyskúšať a potom odštartovať kampaň)
Pozitívny pohľad na virtuálneho asistenta vytvárate vy

Avatar nie je človek, a to že ide o virtuálneho influencera, by ste mali dať jasne najavo a upozorniť na to.

Samozrejme, ľudia chcú vidieť svoje obľúbené osobnosti, ktoré poznajú z televízie či internetu. V takomto prostredí dokážu virtuálni influenceri zmeniť správanie ľudí. Preto je tu dôležitá požiadavka transparentnosti.

Podobne ako pri testoch s Deepfake obrázkami a videami. Tie priniesli šokujúce výsledky. Mnoho ľudí veľmi ľahko naletelo a uverilo fiktívnym správam a grafikám. A tento trend pretrváva.

Etický kódex a jeho dodržiavanie je preto pri virtuálnych asistentoch nevyhnutný.

Sú dôveryhodní?

Keďže takíto avatari nemajú žiadne zmysly, ich odporúčania sú v podstate „falošnou“ reklamou. Napríklad, ak by prezentovali výbornú chuť čokoládových tyčiniek, tak je to falošná reklama. Virtuálny asistent teda nedokáže rozpoznať výhody toho, čo prezentuje. V tomto zmysle sa dá reklama chápať ako zavádzajúca.

Virtuálni influenceri majú silu najmä v mladej cieľovej skupine. Práve tu nastáva problém s rozlišovaním medzi realitou a virtuálnym svetom, ktorý sa môže zdať až príliš autentický.

5 najpopulárnejších virtuálnych influencerov?

Mnohí virtuálni influenceri zarábajú svojim majiteľom slušné financie. Majú veľa followerov a komunikujú svojim cieľovým skupinám obsah, po ktorom túžia. Medzi svetovou topkou sú influenceri s miliónmi followerov.

Lu do Magalu 5,9 miliónov followerov
Na trhu sa táto virtuálna influencerka pohybuje už desať rokov. Začínala s podporou časopisu Luiza pre brazílsky trh. Odprezentovala napríklad iblogTV na YoutTube.

Lil Miquela 3 miliónov followerov
Miquela Sousa známa ako Lil Miquela spoluracovala napríklad so značkami Prada, Dior či Calvin Klein.

Barbie 2,1 miliónov followerov
Svojimi príspevkami podporila napríklad hnutie BlackMatter.

Guggimon 1,5 miliónov follower
Tento virtuálny influencer je vo vlastníctve spoločnosti Superplastic. Firma sa venuje výrobe oblečenia či dizajnovým hračkám. Samotný avatar sa charakterizuje ako ten, čo miluje horory. Miluje Billie Eilish.

Knox Frost 648-tisíc followerov
Vraj najlepší mužský virtuálny influencer na Instagrame. Followerov nazbieral počas jedného roka a len cez organické príspevky. Cieľovou skupinou sú muži z USA vo veku 20 rokov. Lenže – viac ako štvrtinu jeho sledovateľov tvoria ženy.

Zdroj: Discover The Top 15 Virtual Influencers for 2022 (influencermarketinghub.com)

Zaujal vás článok a radi by ste posunuli svoje podnikanie na ďalší level?

Autor článku
iFOCUS

iFOCUS

Vieme, že pre niekoho môže byť digitálny marketing nočná mora, my v iFocuse ho však milujeme. Pomáhame firmám a ich značkám dlhodobo rásť. Hľadáme priestor, kde sa dajú vďaka správne urobenej optimalizácii web stránok či reklame na Google, Facebok, Instagrame či LinkedIn navýšiť firemné zisky a dosiahnuť ciele. S radosťou prijímame všetky výzvy, pretože iba tak dokážeme spoločne s našimi klientami rásť.