Skip to main content

Najrýchlejšie nastavenie enhanced konverzií pre Google Ads

od | jan 18, 2024 | Blog, Google, Google Analytics, PPC

Medzi marketérmi je už dlhšiu dobu známe, že ochranné opatrenia týkajúce sa osobných údajov a celoplošné úsilie o odstránenie súborov cookies tretích strán zvýšili obtiažnosť sledovania a cielenia spotrebiteľov reklamným systémom Google Ads na rôznych zariadeniach.

Táto dávna zmena sa podpísala na zníženej efektivite reklám. Prišli rôzne riešenia cez dostupné platformy s vlastnými metódami na riešenie tohto problému. V nasledujúcom článku si však opíšeme, ako nastaviť svoje Google Ads kampane čo najrýchlejšie a bez zbytočných komplexných skriptov tak, aby sa zvýšila účinnosť merania konverzií. Ako na to?Za pomoci takzvaných vylepšených konverzií – enhanced conversions.

Čo sú enhanced conversions?

Keď zákazník alebo návštevník zrealizuje konverziu na klientovej webovej stránke, môžete získať údaje o zákazníkovi (tzv. first-party customer data), ako napríklad e-mailovú adresu, meno, adresu trvalého pobytu a/alebo telefónne číslo. Tieto spomenuté údaje môžu byť zachytené vo vašich “značkách” (tagoch) pre sledovanie konverzií, zabezpečené jednosmerným algoritmom, (ochránené pred zverejnením) a odoslané spoločnosti Google vo svojej “skrytej podobe” a následne použité na vylepšenie merania konverzií.

V závislosti od toho, aký typ vylepšených konverzií používate, budú “zahashované“ údaje použité rôznymi spôsobmi na zlepšenie vášho merania:

Vylepšené konverzie pre web Vylepšené konverzie pre leady
Vhodné pre inzerentov, ktorí chcú sledovať hlavne predajné udalosti, ktoré sa dejú na webových stránkach. Vhodné pre inzerentov, ktorí chcú sledovať predaje uskutočnené z webových stránok (napríklad prostredníctvom telefónu alebo e-mailu) a teda leady z webových stránok.
Zlepší meranie online konverzií. Zlepšuje meranie offline transakcií, ktoré prišli od potenciálneho zákazníka alebo návštevníka webu.
Umožňuje odosielať hašované údaje poskytnuté používateľom z vášho webu, keď používateľ uskutoční konverziu. Údaje sa potom použijú na priradenie vašich zákazníkov k účtom Google, do ktorých boli prihlásení, keď interagovali s niektorou z vašich reklám. Umožňuje vám použiť hašované údaje poskytnuté používateľmi prvej strany z formulárov pre potenciálnych zákazníkov na vašom webe na offline meranie potenciálnych zákazníkov. Keď nahráte potenciálnych zákazníkov, poskytnuté hašované informácie sa použijú na pripísanie späť do reklamnej kampane Google.

1. Zapnutie enhanced conversions v Google Ads

Tento krok predpokladá, že máte nastavenú nákupnú konverziu (Purchase) v inzertnom systéme Google Ads a to formou Google Ads conversion tracking. Obsahuje teda Conversion ID a Conversion label.

Samotné zapnutie vylepšených konverzií – enhanced conversions zrealizujete v nastavení konkrétnej konverzie, v našom prípade – Purchase, v rozhraní Google Ads.

Ako nám aj posledný obrázok napovedá, ďalšie kroky v nastaveniach musíme vykonať v rozhraní Google Tag Managera.

2. Nastavenie enhanced conversions v Google Tag Manager

V našom návode nepôjdeme do detailu, čo sa týka nastavenia samotného tagu – Purchase v rozhraní Google Tag Manager. Vyhľadáme samotný “Purchase” tag a v jeho nastaveniach začiarkneme možnosť “Include user-provided data from your website”.

3. Údaje poskytnuté používateľom (User-Provided Data)

V časti “Select user-provided data variable“ zvolíme v ponuke drop-down menu možnosť “New Variable”. Následne sa nám otvorí okno s variabilný typom “User-Provided Data” kde zvolíme možnosť “Automatic collection”.

Nesmieme zabudnúť všetky hore uvedené zmeny odpublikovať do vytvoreného kontajnera stlačením tlačidla “Submit” a následne “Publish” aby sa zmeny “vypublikovali” (deploy) do Google Tag Manager kódu umiestneného na klientskej webstránke.

Nastavenie pre leady

Proces nastavenia pre leady a teda nastavenie vylepšených konverzií – enhanced conversions pre kontaktné formuláre je identický. Rozdiel je, že disponujete vytvoreným tagom typu “Google Ads Conversion Tracking” v rozhraní Google Tag Manager a v druhom kroku identicky navolíte možnosť “Include user-provided data from your website”.

O rýchlom sprievodcovi nastavenia konverzií

Tento návod prezentuje čo najrýchlejšiu implementáciu vylepšených konverzií a teda cez možnosť “Automatic collection”. Táto metóda umožňuje značke (tagu) automaticky zisťovať údaje poskytnuté používateľom na stránke. Ide o najrýchlejší a v podstate najjednoduchší spôsob nastavenia, i keď nie je taký spoľahlivý ako pri volbe “Manual configuration” kde realizujete pridanie útržku kódu na váš web alebo zadanie CSS selektorov alebo premenných JavaScriptu.

Pri manuálnom nastavení presne definujete input polia konkrétneho formulára, ktoré volíte pre ten ktorý data layer – “Data Layer Variable”. Vyžaduje si to znalosť javascriptu, alebo CSS selektorov.

Nie ste si istí korektným nastavením meraných konverzií na vašom firemnom webe, alebo vám bežia Google Ads kampane a potrebovali by ste vylepšiť merané konverzie alebo aktivovať vylepšené konverzie – enhanced conversions? Obrátte sa na nás, radi pomôžeme v celkovej konfigurácii.

Zaujal vás článok a radi by ste posunuli svoje podnikanie na ďalší level?

Autor článku
Stan

Stan