Skip to main content

Google zmeny: Mení sa frázová zhoda a modifikátor voľnej zhody

od | feb 23, 2021 | Google, Nezaradená novinka, PPC

Google zmeny: zjednodušenie kľúčových slov v Google Ads. Google prichádza so zmenou vo frázovej zhode a modifikátore voľnej zhody. Od februára 2021 zahŕňa frázová zhoda aj funkcie modifikátora voľnej zhody. Zmena nijako neovplyvní skóre kľúčových slov.

Nová zmena prináša zjednodušenie kľúčových slov, čo uľahčí oslovovanie nových zákazníkov. Kľúčové slová priradené frázovou zhodou a kľúčové slová s modifikátorom voľnej zhody sa začnú priraďovať rovnako.

To znamená, že sa zobrazia pri vyhľadávaní reklamy, ktoré zahŕňajú význam kľúčového slova. Ak má na význam kľúčového slova vplyv slovosled, tak tento Google posúdi a podľa neho zobrazí reklamu.

Google zmeny: Ako to funguje v praxi?

Do Google zadáte kľúčové slovo „marketingové agentúry Trnava – Piešťany“. Ako frázová zhoda sa vám zobrazia aj vyhľadávania, ktoré zahŕňajú „kvalitné marketingové agentúry Trnava – Piešťany“. Takisto sa do vyhľadávania zahrnú aj kľúčové slová, ktoré sa priraďovali len k modifikátoru voľnej zhody.

Napríklad: Piešťany Marketingové agentúry

Frázová zhoda nezobrazí tie reklamy, pri ktorých užívateľ použije kľúčové slová s opačným slovosledom. (Google uvádza príklad ľudí, ktorí sa chcú sťahovať z Bratislavy do Košíc. Ak užívateľ zadá, že sa chce sťahovať z Košíc do Bratislavy, tak sa mu reklama nezobrazí)

Stopka pre kľúčové slová s modifikátorom voľnej zhody

Od leta definitívne zastavuje Google možnosť vytvárať kľúčové slová s modifikátorom voľnej zhody. Funkcia zostane dostupné pri frázovej zhode. Ak máte v účte kľúčové slová s modifikátorom voľnej zhody, reklamy sa budú zobrazovať aj naďalej, avšak budú fungovať už novým spôsobom.

Ako budú po novom fungovať kľúčové slová s modifikátorom voľnej zhody?

Zmeny Google spúšťa od februára, komplexne ich zavedie od júla. V tomto medzi období môžeme aj naďalej vytvárať kľúčové slová modifikátorom voľnej zhody = +kľúčové slovo. Fungovať však už budú ako frázová zhoda s úvodzovkami – „frázová zhoda“. Google však už tento spôsob nedoporučuje používať, odporúča využiť nové možnosti frázovej zhody.

Zmena spôsobí to, že modifikátory voľnej zhody už nebudú pre konkrétny výraz v kľúčovom slove fungovať. Kým doteraz musel byť operátor + pred každým kľúčovým slovom, po novom stačí použiť variant kľúčového slova +marketingová agentúra.

Google zmeny pomôžu získavaniu kvalitnejších relevantných zákazníkov.

Pomôžeme vám s nastavením vyhľadávacích kampaní v Google Ads. Kontaktujte nás.

Zaujal vás článok a radi by ste posunuli svoje podnikanie na ďalší level?

Autor článku
iFOCUS

iFOCUS

Vieme, že pre niekoho môže byť digitálny marketing nočná mora, my v iFocuse ho však milujeme. Pomáhame firmám a ich značkám dlhodobo rásť. Hľadáme priestor, kde sa dajú vďaka správne urobenej optimalizácii web stránok či reklame na Google, Facebok, Instagrame či LinkedIn navýšiť firemné zisky a dosiahnuť ciele. S radosťou prijímame všetky výzvy, pretože iba tak dokážeme spoločne s našimi klientami rásť.