Čo je marketingová stratégia?
Marketingová stratégia sú dlhodobé a krátkodobé ciele firmy, ktoré chce dosiahnuť pomocou rôznych procesov. Marketingový plán pomáha udržať konkurenčnú výhodu a plniť efektívnejšie biznisové ciele firmy pomocou marketingových aktivít. V marketingovom pláne sú rozvrhnuté financie tak, aby firma naplnila stanovené plány a ciele a súčasne napĺňala potreby zákazníkov. Marketingová stratégia je teda komunikácia a propagovanie produktov a služieb.
V marketingovej stratégii sa definujú nástroje, ktoré firma použije na dosiahnutie cieľov. Definuje sa presne prečo, kedy a ako sa tieto nástroje použijú. Súčasne sa predikujú aj výsledky. Dnes na to slúži vo výraznej miere používanie a vyhodnocovanie množstva dát cez umelú inteligenciu a používania CRM systémov či ERP systémov.
Každá marketingová stratégia je dynamická, flexibilná a musí vedieť v čase reagovať na zmenu trhových podmienok. Mala by rešpektovať hlavné a vedľajšie ciele spoločnosti. Teda obrat, zisk, ale tiež získavanie nových zákazníkov, zvyšovanie poznateľnosti značky, udržiavanie zákazníkov a podobne.