7 hlavných typov kampaní v Google Ads. Všetko čo by ste mali o nich vedieť.

od | jún 19, 2024

Reklamné kampane vo vyhľadávaní

Reklamné kampane vo vyhľadávaní využívajú textové reklamy na oslovenie potenciálnych zákazníkov. Tieto reklamy sú založené na ponuke kľúčových slov a zobrazujú sa práve vtedy, keď ľudia aktívne vyhľadávajú konkrétny produkt alebo službu. Reklamy sa umiestňujú nad organickými výsledkami vyhľadávania Google v SERP (stránka s výsledkami vyhľadávania).

Textové reklamy môžete rozoznať podľa slova „Ad“ napísaného malými písmenami vľavo od adresy URL. Tu je príklad:

Prečo teda spúšťať reklamy vo vyhľadávaní?

Jednoducho povedané, reklamy vo vyhľadávaní Google sú relatívne jednoduché na nastavenie a sú vynikajúcim spôsobom, ako zvýšiť návštevnosť vašej webovej stránky. To môže viesť k väčšiemu počtu potenciálnych zákazníkov a vyšším predajom.
V lete 2022 spoločnosť Google zrušila rozšírené textové reklamy v prospech responzívnych reklám vo vyhľadávaní (RSA).

Pri RSA vytvoríte viacero nadpisov a popisov. Google potom testuje rôzne kombinácie, aby zistil, ktoré majú najväčší ohlas, čím sa zlepšuje výkonnosť kampane.

Pri responzívnych reklamách vo vyhľadávaní máte možnosť pridať až 15 nadpisov, pričom môžu obsahovať maximálne 30 znakov. Pri popisoch vám systém umožňuje pridať 4 popisy s maximálnym počtom znakov 90.

Pri tvorbe RSA reklám môžeme priamo pridať obrázky, obchodné meno, logo a odkazy na podstránky. V rozšírených možnostiach môžeme vybrať ďalšie rozšírenia, ako napríklad rozšírenie o cenu, popisy, štruktúrované úryvky, rozšírenie o volanie a ďalšie.

Ako uvádza samotný vyhľadávač, „responzívne reklamy vo vyhľadávaní vám umožňujú vytvoriť reklamu, ktorá sa prispôsobí tak, aby zobrazovala relevantnejšie správy pre vašich zákazníkov“.

Hľadáte niečo vizuálnejšie? Poďme sa porozprávať o displejových kampaniach a zobrazovacej sieti.

Kampane v obsahovej sieti

Ľudia majú radi pekné obrázky. Správne obrázky dokážu upútať a udržať pozornosť diváka. To znamená, že dobre premyslená obrazová reklama môže byť kľúčom k vášmu ďalšiemu predaju alebo získaniu nového leadu.

Reklama v obsahovej sieti je efektívnym spôsobom, ako osloviť potenciálnych zákazníkov, ktorí práve nevyhľadávajú aktívne. Obsahovú sieť tvoria milióny webových stránok spolupracujúcich s Google prostredníctvom Google AdSense, ako aj produkty od Google, ako sú Gmail, YouTube a mobilné aplikácie. Reklama sa tak používateľom zobrazí pri prehliadaní iného obsahu, napríklad pri čítaní obľúbeného online časopisu. Na rozdiel od reklám vo vyhľadávaní si v obsahovej sieti môžete vybrať, či chcete platiť za kliknutie, zobrazenia alebo konverzie.

Reklamou v obsahovej sieti môžete budovať povedomie o značke alebo firme u ľudí, ktorí o vás ešte nevedia, alebo predstaviť nové produkty tým, ktorí vás už poznajú. Ďalším spôsobom využitia reklám v obsahovej sieti je oslovenie ľudí, ktorí už navštívili vašu webovú stránku (remarketing).

Reklamy v obsahovej sieti Google priťahujú používateľov  kombináciou textu a obrázkov, aby upútali pozornosť potenciálnych zákazníkov prostredníctvom zobrazovacej siete Google pri prehliadaní internetu. Tieto reklamy zvyčajne obsahujú obrázky produktov spolu s jasnou a výraznou výzvou na akciu (CTA), napríklad odkazom „Kúpiť teraz“, ktorý vedie na stránku produktu na vašej webovej stránke.

Formáty reklamy v obsahovej sieti:

Klasické statické bannery: Obrázky obsahujúce krátky a výstižný text, výzvu na akciu a logo.

Príklady statických bannerov

Responzívne bannery: Obrázkovo-textové reklamy, ktoré Google automaticky generuje na základe poskytnutých podkladov.

Príklady responzívnych bannerov

Animované bannery: Bannery vo formáte HTML5, ktoré sú atraktívnejšie a umožňujú komunikovať zložitejšie myšlienky prostredníctvom niekoľkosekundovej animácie.

Dynamické personalizované bannery: Bannery, ktoré dynamicky zobrazujú používateľom produkty alebo služby, ktoré si predtým prezerali na webe.

Gmail reklamy (tzv. Gmail Sponsored Promotions): Obrázkovo-textové alebo HTML5 reklamy, ktoré sa zobrazujú v Gmaili.

Video kampane

Videoobsah je mimoriadne silný marketingový nástroj.

Výskumy ukazujú, že čoraz viac používateľov internetu si radšej pozrie video než prečíta článok, e-mail, infografiku alebo akýkoľvek iný typ obsahu.

Prečo teda nepremeniť vašu reklamu na video?

Pri video reklamných kampaniach sa vaše video zobrazuje na platforme YouTube a ďalších partnerských webových stránkach Google s videom, aby ste povzbudili ľudí k akcii.

Vďaka schopnosti osloviť širšie publikum sú videoreklamy obzvlášť účinné pri zvyšovaní povedomia o značke a pomáhajú podnikom osloviť nových používateľov.

Video kampane môžu mať rôzne podoby:

Nepreskočiteľná In-stream reklama – sú maximálne 15-20-sekundové videá, ktoré sa prehrávajú pred, počas alebo po inom videu. Diváci nemajú možnosť reklamu preskočiť. Zaujímavosťou je, že nepreskočiteľné reklamy nepridávajú videnia videu na YouTube; to sa deje len pri preskočiteľných reklamách.

Preskočiteľná In-stream reklama – sa prehrávajú pred, počas videa alebo po iných videách. Po 5 sekundách prehrávania reklamy má divák možnosť ju preskočiť.

In-feed reklama – sa zobrazuje len v službe YouTube a zasahuje ľudí vo feede. Vzhľad sa líši v závislosti od veľkosti reklamy a reklamných formátov, ktoré vydavatelia obsahu podporujú. Keď divák klikne na thumbnail vašej reklamy, video sa prehrá na kanály inzerenta Youtube.

Bumper reklama – je krátkym formátom videoreklamy, ktorý je navrhnutý tak, aby vám umožnil široko osloviť zákazníkov a zvýšiť povedomie o vašej značke pomocou krátkeho, zapamätateľného posolstva. Bumper reklamy majú iba 6 sekúnd alebo menej a diváci nemôžu reklamu preskočiť.

Out-stream reklama – sa zobrazuje na webových stránkach a v aplikáciách, ktoré bežia u partnerov Google Video. Tieto reklamy sú k dispozícii len na mobilných zariadeniach a tabletoch a sú navrhnuté tak, aby používateľom uľahčili prehrávanie vášho videa klepnutím. Outstreamové reklamy môžu pomôcť zvýšiť povedomie o značke tým, že rozšíria váš dosah mimo YouTube.

Nákupné kampane

Máte produkt v elektronickom obchode, ktorý chcete predávať? Vytvorte si nákupnú kampaň.

Google Shopping reklamy sú v podstate produktové reklamy, ktoré kombinujú text a obrázky, aby motivovali ľudí k nákupu. Zobrazujú sa na stránke výsledkov vyhľadávania (SERP) a na karte Nákupy Google, čo kupujúcim umožňuje rýchlo nájsť váš produkt bez nutnosti prechádzať mnohými stránkami výsledkov.

Na vytvorenie týchto reklám je potrebné mať nastavený Google Merchant Center, ktorý vám pomôže udržiavať váš produktový feed a kampane organizované a aktuálne. Napokon, nechcete propagovať produkt, ktorý nie je na sklade alebo má nesprávnu cenu.

Príklad nákupnej reklamy v praxi:

Kampane na aplikácie

Hoci je to špecifické, kampane na aplikácie sú veľmi účinné, ak chcete promovať aplikáciu. Tento typ kampane vám umožňuje propagovať aplikáciu prostredníctvom umiestnení v rozsiahlom ekosystéme Google, o ktorom sme hovorili, vrátane jeho obchodu s aplikáciami Google Play.

Inými slovami, ak chcete, aby sa o vašej mobilnej aplikácii dozvedelo – a nainštalovalo – čo najviac ľudí, App kampaň je tou správnou voľbou.

Systém Google Ads bude automaticky ponúkať vašu aplikáciu najvhodnejším používateľom podľa vami zvolenej stratégie. Inzerent jednoducho zadá aplikáciu, ktorú chce propagovať, napíše reklamný text (maximálne 5 nadpisov a 5 popisov) a pridá obrázky alebo videá.

Kampane Demand Gen

Discovery kampane pomohli potenciálnym zákazníkom objaviť vašu ponuku prostredníctvom cielených, vizuálne atraktívnych reklám. Od novembra 2023 boli reklamy Discovery „vylepšené“ na reklamné kampane Demand Gen.

Začiatkom roka 2024 boli všetky Discovery kampane automaticky aktualizované na kampane Demand Gen. Rovnako ako Discovery kampane, aj kampane Demand Gen umožňujú marketérom poskytovať vizuálne atraktívne, personalizované reklamy.

S kampaňami Demand Gen môžete osloviť miliardy ľudí, ktorí používajú rôzne kanály Google, ako sú YouTube, Gmail a Discovery (funkcia vyhľadávania Google, ktorá zobrazuje obsah relevantný pre záujmy používateľa).

Tieto reklamy sú nielen prispôsobiteľné a personalizovateľné, ale sú obzvlášť vhodné pre inzerentov, ktorí chcú využiť rôzne formáty pre svoje kampane.
Google odporúča používať čo najviac kreatívnych prostriedkov na maximalizáciu dosahu vašej kampane Demand Gen.

Kampane Performance Max

Performance Max (nazývaná aj PMax) je jedným z najnovších typov kampaní dostupných v službe Google Ads, ktorý bol predstavený v roku 2021.
Umožňuje prostredníctvom jednej kampane propagovať reklamu naprieč všetkými kanálmi Google.

Z našej skúsenosti vieme, že viesť úspešnú kampaň Performance Max je ako riadiť akýkoľvek dobrý vzťah: Čím viac do neho vložíte, tým viac z neho získate.

Pri Performance max kampaniach je veľmi dôležité poskytnúť čo najviac kvalitných podkladov pre maximálny výkon

V čom sú Performance Max kampane iné?

Na rozdiel od väčšiny ostatných typov kampaní Google Ads, ktoré sa zameriavajú na kľúčové slová alebo publikum, kampane Performance Max sa zameriavajú na vopred stanovené ciele konverzie a signály publika. V podstate zadáte Googlu cieľ a signály, ktoré publikum má hľadať, a potom mu poskytnete všetky kreatívne prostriedky súvisiace s týmto cieľom (napríklad, obrázky, videá atď.).

My v iFocuse Vám radi poradíme ohľadom Google ads. Profesionálne nastavíme vaše kampane tak aby dosahovali maximálny výkon.

Autor: Dario
Som kreatívny a inovatívny stratég, ktorý pomáha podnikom a organizáciám dosahovať ich ciele. Som presvedčený, že kreativita a inovácia sú kľúčom k úspechu v digitálnom marketingu. Tvorenie nových nápadov a vecí ma napĺňa radosťou a entuziazmom.