Chcete písať okúzľujúce headliny ktoré budú dávať zmysel? V prvom rade si definujme podstatu headlinu. Je to prvý kontakt zákazníka s vaším obsahom, a preto musí byť dostatočne silný, aby prilákal pozornosť a vyvolal záujem. Použitie psychológie a neuromarketingu môže výrazne zlepšiť efektivitu vašich headlineov. Poďme sa spolu pozrieť na niekoľko krokov a stratégií, ako vytvoriť pútavé a úspešné headlines.
Vedeli ste, aké sú 3 piliere headlines pre Algoritmus?
Relevancia Reklamy: Ide o to, ako dobre váš headline a obsah reklamy zodpovedá tomu, čo užívateľ hľadá. Čím relevantnejšia je reklama, tým vyššia je pravdepodobnosť, že na ňu užívateľ klikne.
Quality Skóre: Toto je metrika, ktorú používa Google Ads na hodnotenie kvality a relevantnosti vašich reklám, kľúčových slov a vstupných stránok. Quality skóre ovplyvňuje vašu cenu za kliknutie (CPC) a pozíciu reklamy v aukcii. Vyššie skóre vedie k nižším nákladom a lepšiemu umiestneniu reklamy.
Rýchlosť webu: Algoritmus chce pre užívateľa čo najplynulejší zážitok z vyhľadávania, preto sa nevypláca podceňovať web po technickej stránke.
Pre príklad využijeme služby nášho opravára telefónov Janka, ktorý vlastní JankoOpraví
Pred samotným uvažovaním je potrebné poznať svoju cieľovku
Komu sa má reklama zobrazovať? Za akým účelom? Motivuje alebo naopak odrádza ich niečo? Aké problémy potrebujú riešiť? Čím lepšie poznáte svoju cielovú skupinu, tým lepšie a ľahšie sa im dokážete prihovoriť.
“Rozbitý display sa dá opraviť”
Využívajte silu hľadaných výrazov
Identifikujeme si, ktoré kľúčové slová sú relevantné k vášmu produktu alebo službe. Mali by byť integrované prirodzene a hladko, vyhnite sa preplneniu textu kľúč. slovami ( keyword stuffing ). Tip ktorý vám ušetrí, ideálna kombinácia je, keď sa aj slová na landing page zhodujú, vytvára to dokonalý trojuholník ( headline, search terms, landing page ). Kľúčové slovo oprava telefónu..
“Oprava telefónu za 30 minút”
Využívajte otázky
Použitie otázky zvyšuje zvedavosť a motivujú ku kliknutiu. Otázky pôsobia osobnejšie, čo zvyšuje angažovanosť. Identifikujte problém alebo potrebu s čím im môžete pomôcť.
“Potrebujete rýchlu opravu?”
Hrajte sa
Odlíšte sa, buďte kreatívny, jednoducho sa bavte. Všetci majú pokrok tých otrepaných fráz typu najlepšie, najdostupnejšie, najlacnejšie, najkvalitnejšie.
“Za málo peňazí veľa muziky”
Benefity, ktoré predávajú
Máte konkurenčnú výhodu? Máte dlhoročné skúsenosti? Samozrejme všetci sa radi chvastáme našimi úspechmi, je úplne v poriadku sa pochváliť.
“84 mesiacov cez 1000 telefónov”
Recenzia zákazníkov
Máte výstižnú recenziu na Google od spokojného zákazníka? Sem s ňou! Mimochodom nebojte sa používať “” v reklamách.
“Rýchly, ústretový a milý“
Píšete to pre ľudí – nič fancy, jednoduché a výstižné
Tento bod by mal byť jasný ale často krát sa stretávame s opakom, 99% nie sú jadroví fyzici, aj keď si to myslia, v jednoduchosti je krása.
“Opravím všetky značky”
Ak sa dá, použite slovo „zadarmo“
Sme stvorenia, ktoré milujú slovo zadarmo, dokáže to v nás prebudiť pudy o ktorých sme nevedeli a jednoducho musíme kliknúť.
“Diagnostika telefónu zadarmo”
CTA do textu
Využívanie CTA do headlines je kľúčové k zvýšeniu konverzií z klikov pretože dáva presné inštrukcie čo majú robiť v ďalšom kroku ich cesty na stránke.
“Rezervujte si opravu teraz”
Píšte benefit čo získa, keď využije službu*produkt
Teraz prechádzame do zákutia neuromarketingu kúsok hlbšie. Texty sú písané pre čitateľa a väčšina pri reklame sa pýta “čo z toho budem mať ja?”
“700€ za nový je priveľa”
Používajte čísla a znaky
Všade kvantá textu, ako to môžeme rozbiť a spraviť vizuálnej atraktívnejšie? Čísla a znaky sú odpoveď. Pri správnom použití zaujmú a dodajú textu isté čaro, ktoré sa odlišuje. Medzi obľúbené znaky patria %, +, & , €.
“Mobily & Tablety od 15€”