Skip to main content

Focusky #16 – Mesačné novinky z digitálneho marketingu

od | nov 4, 2021 | Focusky

Ponorte sa do sveta online marketingu, ktorý je plný prekvapení a neustálych zmien. Toto dynamické prostredie si vyžaduje pravidelné vzdelávanie sa a sledovanie trendov. Na tomto mieste sa dozviete ďalšie zaujímavosti, ktoré by vám rozhodne nemali uniknúť.

Nepretržité skrolovanie na telefóne vo vyhľadávaní Google

Google sa snaží svojim užívateľom vždy uľahčiť a urýchliť spôsob vyhľadávania. Práve preto sa tento rok spustil redizajn stránky s výsledkami vyhľadávania v mobile. Keď sa dostanete na koniec stránky s výsledkami vyhľadávania, automaticky sa vám načítajú ďalšie výsledky s relevantnými informáciami. Nebude už teda potrebné kliknúť na tlačidlo “zobraziť viac”. Nový spôsob sa postupne začína zavádzať pre väčšinu vyhľadávaní v angličtine v USA. Táto novinka bude pravdepodobne čoskoro aj u nás.

Zdroj: Google

 

Nové metriky a údaje o výkonnosti na Instagrame

Instagram postupne zbiera viac údajov a metrík o výkonnosti vášho obsahu. Toto by vám malo pomôcť rozhodnúť sa, čo a ako publikovať a optimalizovať. 

Po novom nájdete v Instagram Insights:

  • zapojené účty – tu môžete vidieť celkový počet profilov, ktoré interagovali s vaším obsahom v danom časovom období,
  • zapojené publikum – nájdete tu demografické údaje o užívateľoch, ktorí sa zapájajú do vášho obsahu,
  • oslovené publikum – tu taktiež môžete nájsť demografické údaje o užívateľoch, ktorých ste oslovili svojimi príspevkami, vrátane najvýznamnejších miest, krajín, vekových skupín a pohlavia.

Platforma ponúka aj nový proces zdieľania dát medzi značkami a užívateľmi. Značka môže propagovať príspevok užívateľa, s ktorým spolupracuje, alebo vytvorí reklamu z jej/jeho existujúceho postu. Nový proces umožní užívateľovi zobraziť výkon tejto reklamy vrátane dosahu, lajkov, komentárov, uložení a zdieľaní.

Zdroj: Newsfeed

 

Instagram prestane používať značku IGTV

Instagram sa rozhodol pre novú zmenu, ktorou je zefektívnenie ponuky videí a uľahčenie ich nájdenia. Platformu pre dlhé videá zlúči s videami vo feede do všeobecnejšieho formátu. Po novom tieto videá nájdete pod názvom Instagram Video.

Taktiež vo svojom profile nájdete novú záložku určenú iba pre videá. Tu sa zobrazia všetky, ktoré ste na Instagram pridali. Aplikácia pridáva nové nástroje na orezanie a filtry, ktoré môžete použiť pri úprave videa. Novinkou je aj pridanie označenia polohy.

Užívatelia si budú môcť pozrieť viac vášho obsahu, bez toho aby sa museli preklikávať. Instagram chce takto dosiahnuť zvýšenie záujmu užívateľov.

Zdroj: Newsfeed

 

Ako zlepšiť výkon reklám na Facebooku?

Správy ukazujú, že až 60% užívateľov iOS odhlasovalo, že nechcú aby o nich aplikácie tretích strán zbierali dáta a sledovali ich aktivity. Inzerenti tak majú k dispozícii oveľa menej dát k spracovaniu a vyhodnocovaniu.

Z tohto dôvodu Facebook zhromaždil pár rád ako zmierniť nežiaduce dopady:

  • nechajte si čas na analýzu výkonu – je nevyhnutné dať Facebooku dostatočný priestor na zhromaždenie potrebných údajov pre optimalizáciu kampaní,
  • analyzujte kampaň, nie kreativitu – zamerajte sa na analýzu prehľadov na úrovni kampane,
  • riaďte sa osvedčenými postupmi fázy učenia – je známe, že systém potrebuje v priebehu 7 dní približne 50 optimalizačných akcií na to, aby získal komplexný prehľad o najlepšej odozve na reklamu. Facebook potom dokáže optimalizovať zobrazovanie reklám,
  • nastavte API pre konverzie – takto Facebooku pomôžete optimalizovať kampane, znížiť náklady na akciu, ako aj presnejšie merať výsledky kampaní,
  • zvážte všetky dostupné nástroje – Facebook radí zvážiť všetky dostupné nástroje na meranie výkonov kampaní, aj tie, ktoré nie sú s ním priamo prepojené, ale pomôžu mu doplňovať dáta,
  • pokračujte v testovaní a učení sa – pre zlepšenie výkonu kampaní nezabúdajte aj na testovanie nových kreatívnych a marketingových stratégií.

Zdroj: Newsfeed

 

Dve novinky Instagramu –  “likes” a vybrané publikum v Stories

Na Instagrame môžete čoskoro očakávať dve novinky týkajúce sa Stories:

Like v Stories

Na príbeh sa dá momentálne reagovať rôznymi emotikonmi, ktoré sa autorovi odošlú priamo do správy. Instagram sa rozhodol testovať nové tlačidlo “like”, ktoré by poskytlo rýchlejší a ľahší spôsob, ako dať autorovi vedieť, že sa vám jeho obsah páči. Týmto by sa zabránilo aj zbytočnému množstvu doručených správ s emotikonmi.

Nové tlačidlo sa objaví hneď vedľa pola správy v spodnej časti obrazovky Stories.

Vybrané publikum v Stories

Ďalšia novinka, ktorú Instagram testuje je možnosť vybrať konkrétne profily, ktorým sa zobrazia vaše príbehy. Ide v podstate o alternatívu funkcionality “blízki priatelia”. Rozdiel je ale v tom, že táto novinka vám dáva konkrétnejšie možnosti pre každý vytvorený príbeh, a teda máte väčšiu kontrolu nad tým, kto vaše Stories môže vidieť.

Pri funkcionalite “blízki priatelia” môžete zdielať príbehy vždy len s rovnakými užívateľmi. Pri “vybranom publiku” máte možnosť ľudí pridávať, odoberať alebo nechať, a to pre rôzne Stories.

Zdroj: Newsfeed

Zaujal vás článok a radi by ste posunuli svoje podnikanie na ďalší level?

Autor článku
Bea

Bea

Počas štúdia na vysokej škole som mala možnosť spoznať svet online a zapojiť sa do rôznych zaujímavých projektov. Fascinovalo ma to natoľko, že som sa rozhodla prehlbovať moje vedomosti a skúsenosti prostredníctvom Digitálnej Univerzity. Po jej absolvovaní moje kroky viedli na pohovor do agentúry iFocus. Časom sa zo stáže stala trvalá práca. Plnými silami a odhodlaním sa stále snažím prijímať nové výzvy a napredovať, v čom mi pomáha aj skvelý kolektív. Okrem online marketingu rada cestujem, cvičím, alebo niečo dobré kuchtím. 🙂