Skip to main content

Focusky #21 – Novinky z digitálneho marketingu

od | apr 14, 2022 | Focusky

V aprílových focuskách sa dočítate o najnovších pripravovaných možnostiach a funkciách, ktoré prinášajú známe sociálne siete ako Facebook, Instagram, LinkedIn či Tiktok.

Instagram spúšťa automatické titulky pre videá vo feede

Automatické titulky patria k jednej z najžiadanejších funkcií, preto ich aplikácia pridáva už aj do videí vo feede. Táto možnosť je zatiaľ dostupná v Stories.
Instagram sa rozhodol pre túto zmenu, hlavne z dôvodu maximalizovania sledovanosti v prostredí so zapnutým aj vypnutým zvukom. Najskôr by mali byť automatické titulky k dispozícii v 17 jazykoch, čoskoro však pribudnú aj v ďalších.

Zdroj: Newsfeed

Automatická identifikácia objektov – Facebook

Najväčší a najpokročilejší model počítačového videnia, predstavil samotný Facebook. Ide o akutalizovaný systém SEER. S veľkou presnosťou a rýchlosťou je schopný identifikovať širokú škálu rôznych objektov nachádzajúcich sa na snímke. Systém dokáže dokonca identifikovať rôzne obrázky ľudí a kultúr.
Dostupnou aktualizovanou technológiou by mohol FB “zaškatuľkovať ľudí”. Na základe toho, čo používatelia na FB či IG zdieľajú (jedlo, cestovanie a pod.) by sa mohli vytvoriť určité skupiny.

Toto všetko by raz mohlo viesť k zefektívneniu reklám a lepšiemu zacieleniu publika.

Zdroj: Facebook

Zdroj: Newsfeed

10-minútové videá na Tiktoku

Nie je žiadnou novinkou, že v súčasnosti sú krátke videá trendom. Známa sociálna sieť Tiktok sa však rozhodla, že čoskoro budú môcť všetci jej používatelia nahrávať už aj 10 minútové videá.
Pôvodný časový limit videí na Tiktoku bol 15 sekúnd, potom sa predĺžil na 60, a neskôr dokonca na 3 minúty.
Táto nová možnosť môže predstavovať pre aplikáciu veľký risk, keďže sú jej užívatelia zvyknutí skôr na kratší obsah. Uvidíme či to Tiktoku ublíži, alebo naopak, prinesie ešte viac nových užívateľov.

Zdroj: SocialMediaToday

Nová funkcia na IG – moderovanie live videí>

Instagram už počas niekoľkých mesiacov testoval novú funkciu, moderovanie live prenosov. Aktuálne by mala byť novinka už k dispozícii. Jej fungovanie je veľmi jednoduché.
Tvorca si môže sám vybrať a prideliť úlohu moderátora konkrétnemu užívateľovi, pomocou dostupnej novej ikony. Týmto bude môcť moderátor napr. nahlasovať komentáre, odstraňovať divákov zo streamu či vypínať komentáre pre konkrétnych divákov.
Hlavným cieľom novej funkcie je obmedziť obťažujúce a škodlivé správanie.

Zdroj: Newsfeed

Zlepšené upozornenia na odstránené príspevky – FB

Sociálna sieť Facebook testuje aktuálne nový spôsob upozornení odstránených príspevkov.
Po novom by sa mohli používateľa lepšie dozvedieť, prečo bol ich príspevok odstránený. Taktiež by mala byť dostupná informácia či príspevok skontrolovať používateľ, alebo išlo o automatickú detekciu.
Na základe nových, dostupných informácií, by sa mohol užívateľ ľahšie odvolať proti odstráneniu príspevkov.

Zdroj: Newsfeed

Zaujímavé štatistiky z IG

Instagram rozhodne patrí k jednej z najväčších sociálnych sietí na svete. Experti z Giraffe Social Media sa preto rozhodli preskúmať niektoré z kľúčových štatistík:

  • Instagram zaznamenal viac ako 3,8 miliardy stiahnutí
  • Každý deň sa na IG zverejní viac ako 95 miliónov fotografií a videí
  • Používateľ strávi v aplikácii priemerne 30 minút denne
  • Instagram má ročne viac ako 1,3 miliardy používateľov
  • Mesačne 4 milióny firiem používa reklamy v Stories na IG

Zdroj: SocialMediaToday

LinkedIn pridáva nový dátový nástroj „Future of Skills“

Pomocou nového nástroja sa užívatelia môžu dozvedieť o najnovších trendoch zručností pre akúkoľvek pozíciu.
Prostredníctvom “Future of Skills” viete ľahko a rýchlo získal prehľad o tom, čo zamestnávatelia hľadajú, a taktiež, čo najviac ľudia uvádzajú na svojich LinkedIn profiloch.

Zdroj: SocialMediaToday

Novinka od FB – reakcie v Reels

Ak ste používateľmi či už Facebooku alebo Instagramu, pri Reels máte možnosť zanechať like alebo koment. Facebook aktuálne testuje novinku, ktorou sú reakcie. Po novom by ste teda mali mať k dispozícii 7 dostupných reakcií, ktorými môžeme vyjadriť ako sa vám páči/nepáči Reels.

Možnosť zanechania reakcií je dostupná pri príspevkoch. Časom sa ukázalo, že reakcie sa pre mnohých užívateľov stali rýchlym a obľúbeným spôsobom ako vyjadriť svoj názor.

Okrem toho, by rekacie v Reels mohli slúžiť ako ďalší algoritmický ukazovateľ, ktorý by pomohol zvýrazniť tie najrelevantnejšie klipy.

Zdroj: Newsfeed

Zaujal vás článok a radi by ste posunuli svoje podnikanie na ďalší level?

Autor článku
Bea

Bea

Počas štúdia na vysokej škole som mala možnosť spoznať svet online a zapojiť sa do rôznych zaujímavých projektov. Fascinovalo ma to natoľko, že som sa rozhodla prehlbovať moje vedomosti a skúsenosti prostredníctvom Digitálnej Univerzity. Po jej absolvovaní moje kroky viedli na pohovor do agentúry iFocus. Časom sa zo stáže stala trvalá práca. Plnými silami a odhodlaním sa stále snažím prijímať nové výzvy a napredovať, v čom mi pomáha aj skvelý kolektív. Okrem online marketingu rada cestujem, cvičím, alebo niečo dobré kuchtím. 🙂