Pravidelný súhrn noviniek zo sveta digitálneho marketingu. Napísaný tak, aby vám už nikdy neunikli žiadne dôležité zmeny, aktuality a odporúčania. Dozviete sa, čo sa udialo alebo sa chystá medzi sociálnymi sieťami a reklamnými systémami.
Facebook a Instagram
Plánovanie príbehov je tu!
Konečne praktická novinka, ktorú ocenia viacerí z vás. Plánovanie príbehov sa stane realitou. V aplikácii Business Suite na mobilnej aplikácii, ako aj na desktope budete možné pripraviť a naplánovať príspevok. Nahráte si príbeh, ktorý chcete zverejniť či už ide o fotku alebo video a jednoducho si stanovíte presný dátum a čas kedy sa zverejní. Plánovanie nájdete v kalendári.
V niektorých prípadoch je to naozaj super pomoc, ale najväčšie kúzlo príbehov spočíva v ich aktuálnosti, zachytení momentu. Neplánujte všetko.
Zdroj: Facebook
Facebook analytics končí
Nástroj na analytiku od Facebooku dostane 30 Júna stopku. Postupne stráca svojich užívateľov a vývojári sa tak rozhodli nepokračovať naďalej v jeho podporovaní a svoje úsilie nasmerujú na iné nástroje. Ak ste práve vy jedny z mála, ktorí si ho obľúbili musíte prejsť na iný spôsob analyzovania výkonnosti. (Ads manager, Business Suite…) Jediné, čo teraz môžete spraviť je stiahnuť si všetky dostupné dáta do excelu a mať aspoň záznamy z historických tabuliek a grafov.
Zdroj: Facebook
Streamovacie platformy sú natoľko populárne, že si vyslúžili vlastné reklamy
Facebook predstavil nové dynamické reklamy, ktoré budú zobrazovať personalizovaný obsah s ponukou filmových a seriálových titulov.
Na základe záujmov, každého z nás bude vyhodnocovať, o ktorý titul by sme mohli mať záujem. Z dát vyplýva, že šanca registrácie do streamovacej platformy mnohonásobne stúpa ak užívateľa oslovíme na základe titulov, ktoré preferuje. Či už ide o konkrétny žáner alebo dokonca hercov, ktorí v ňom pôsobia.
Zdroj: Facebook
Užívateľmi generovaný obsah je zlatá baňa
Uľahčí vám mnoho času, prinesie nové kreatívne nápady, ukáže vám pohľad vašej cieľovej skupiny. Stačí ak ľudom dáte priestor. Instagram vám dá v krátkom videjku 3 tipy ako začať.
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
Overenie identity v Google ads
Google začal postupne overovať vašu identitu v reklamných účtoch. Či aj váš účet patrí medzi tie vybrané zistíte jednoducho. Prišiel vám mail s oznámením overenia alebo vám v reklamnom účte vyskočilo upozornenie. Nemusíte sa báť určite by ste ho neprehliadli.
Ak sa vás to týka určite by sme overenie neodkladali, v prípade, že ho nedokončíte do stanoveného termínu vaše reklamy budú pozastavené.
Proces overenia je jednoduchý a veľa času vám nezaberie.
Priamo v upozornení máte tlačidlo cez ktoré spustíte overovací proces.
Následne sa vám zobrazí formulár, v ktorom vyplníte potrebné údaje ako, meno, adresu a nahráte dokumenty na overenie.
Pri organizácii vám postačí priložiť jeden z týchto dokumentov.
- Osvedčenie o založení alebo registrácii
- Výpis z obchodného registru
- Osvedčenie o registrácii k DPH
- Certifikát DUNS
U fyzických osôb taktiež jednu zo spomínaných možností.
- Občiansky preukaz
- Vodičský preukaz
- Pas
Zdroj: Google
Pripravte svoj web na zmeny
Ak ste ešte nepočuli pojem Core Web Vitals, radi vám ho predstavíme.
Ide o určité faktory, na základe ktorých hodnotí váš web Google. Tieto faktory sa budú v Máji aktualizovať. Postupne sa menia ale základ zostáva.
- Načítanie
- Interaktivita
- Vizuál
Každá metrika má svoje vlastné kritériá, ktorých by ste sa mali držať. Portál PPC Hero spracoval, kompletné zhrnutie. Prečítať si ho môžete tu.
Automatizácia odporúčaní
Google ads vám už dlhšiu dobu ponúka rady a odporúčania ako zvýšiť výkonnosť vašich reklám. Väčšinou sú nepoužiteľné ale niektoré výnimky sa oplatí aplikovať.
Ak máte určité odporúčania, ktoré pravidelne aplikujete a pomáhajú vám s optimalizáciou vašich reklám, pomocou automatizácie viete nastaviť ich pravidelné aplikovanie.
Túto novinku nájdete v pravom hornou rohu v záložke odporúčaní.
Ostatné
Lezie nám Home office na mozog?
Microsoft vytvoril menší výskum aby zistil ako na nás vplývajú video hovory počas dňa. Test prebiehal na 14-tich účastníkov a zistil, že dlhé videohovory počas dňa naozaj zvyšujú stres.
Celý článok si môžete prečítať tu. V skratke vám vieme povedať, že minimálne 10 minutové pauzy by mali byť samozrejmosťou a znižujú hladinu stresu.
Štúdia: Ako sa správajú najmladšie generácie na sociálnych sieťach
Influencer marketing factory zverejnila výsledky svojej štúdie zameranej na generáciu Z a mileniálov.
Niektoré z výsledkov boli naozaj prekvapivé. Výsledky hovoria, že 40% z respondentov nakúpilo produkt počas živého vysielania. 61% preferuje aby celý nákup prebehol priamo na sieti a nemuseli odchádzať na web.
Pravidelne si preverujú produkt pred nákupom.
A taktiež jeho recenzie na webe.
Celé zhrnutie si viete prečítať tu.
Na záver ako vždy chuťovka v podobe kvalitne prevedenej reklamy
Oživenie meetingov cez Slido.