V dnešných Focuskách nájdete odpoveď na otázku, ako robiť príbehy, aby vám prinášali výsledky. Spomenieme zopár menších zmien Facebooku, ale aj zmenu odstránenia atribučného modelu, ktorá vo svete PPC spustila vlnu otázok. Ak inzerujete na Google, treba spozornieť pri kľúčových slovách.
Facebook a Instagram
Príbehy sú a budú pre váš business dôležité, naučte sa ich používať správne.
Instagram zverejnil, že jedna tretina z najsledovanejších stories je firemných.
Tento trend je spôsobený rastúcim časom, ktorý užívatelia trávia na sociálnych sieťach.
Pri pohľade na dáta získané z prípadovej štúdie skúmajúcej cez 700 000 príbehov sa zistilo, že:
Značky priemerne publikujú 7-8 príbehov mesačne.
Pri publikovaní viacerých príbehov za deň výrazne stúpa dosah a impresie.
Najčastejšie firmy svoje príspevky optimalizujú na link clicks.
Video príbehy zaznamenávajú lepšie výsledky pri prekliku a získavajú viac konverzií.
Pomer CTR medzi video príbehom a príbehom s obrázkom je 0,59% vs. 0,29%
Naším odporúčaním je nájsť si čas na tvorbu kvalitného obsahu, venovať sa svojím zákazníkom na sociálnych sieťach a byť autentický. Výsledky sa po čase dostavia 🙂
Zdroj: Socialinsider
Messenger a Instagram Direct v jednom
Facebook plánuje spojiť tieto dve komunikácie a priviesť do nich nové funkcionality. Uvidíme, ako toto spojenie bude fungovať, ale novým funkcionalitám sa určite tešíme.
Mali by postupne pribudnúť selfie samolepky, režim zmiznutia, (správa po vzhliadnutí automaticky zmizne) nové farby chatu alebo vlastné emoji.
Zdroj: Newsfeed
Vylepšenie dostávajú aj Reels
Zmeny sa odzrkadlia hlavne v nových možnostiach, ktoré nám reels ponúknu. Umožnia nám natáčať 30 sekundové videá a
časovač pre spustenie nahrávania sa predĺži na 10 sekúnd. Vývojári sa pozreli aj na editačné nástroje a upravili ich tak, aby orezávanie a mazanie bolo jednoduchšie.
Reels sú na trhu iba zopár mesiacov, no pravidelne sa menia a vylepšujú. Instagram usilovne pracuje na tom, aby aplikácia vyhovovala všetkým užívateľom.
Zdroj: Newsfeed
28 dnoví atribučný model na Facebooku zmizne
Atribučné modely umožňujú merať kampane na základe vami stanovených pravidiel. Doteraz Facebook vašej kampani pripisoval konverzie, pokiaľ zákazník urobil nákup do 28 dní od kliknutia na reklamu. Prípadne ju pripísal poslednému zobrazeniu reklamy, ku ktorému došlo do 1 dňa od nákupu. Facebooku však prišiel s novou iniciatívou, kedy chce viac chrániť svojich užívateľov. V znamení sprísňovania digitálneho súkromia, toto časové okno obmedzil na 7 dní. V praxi to znamená menej dát pre algoritmus a PPC špecialistu. V dobe automatizácie sú dáta to najpodstatnejšie, čo potrebujeme. Uvidíme, čo nám táto zmena prinesie, a ako ovplyvní naše kampane.
Zdroj: Newsfeed
Prehľad vyhľadávaných kľúčových už nebude kompletný
Google informoval inzerentov o limitácii spojenej s reportom vyhľadávaných kľúčových slov.
V tomto reporte, už viac nenájdeme všetky slová, pri ktorých sa naša reklama zobrazila. Stratíme tak určitý prehľad o našej reklame.
Odôvodnené to je ochranou dát užívateľa. Zobrazovať sa teraz budú len signifikantné hľadania. Čo to však presne znamená a kde je hranica, nevieme. Preto, ak nechceme aby sa naše reklamy zobrazovali na nežiaduce slová, budeme musieť viac pracovať s presnou zhodou a vylúčenými slovami.
Zdroj: PPC hero
Ostatné
Twitch je bezkonkurenčný
Po tom ako Microsoft zastavil streamovaciu službu Mixer, Twitch zaznamenáva 91% podiel zo všetkých odstreamovaných hodín. Čo potvrdzuje jeho absolútnu dominantnosť v tomto odvetví. Na druhých priečkach sa nachádza Youtube Gaming a Facebook.
Zdroj: Bloomberg
YouTube testuje označovanie produktov
Niektorí väčší tvorcovia by mali byť schopný označovať produkty vo svojich videách. YouTube by sa tak zaradil medzi siete Instagram, Facebook a Tik Tok, ktoré už majú označovanie produktov implementované a postupne ho vylepšujú.
Hračky sú na to, aby sa používali
Na záver pre vás máme inšpiratívnu reklamu, ktorá nesie posolstvo a je perfektne spracovaná.