Google Analytics: Ktorý zo strelcov ste Vy?

Na strelnici vedľa seba stoja 2 strelci. Jeden má cez oči pásku, druhý nie. Čo myslíte, ktorý z nich zasiahne terč? Určite sa zhodneme, že strelec s páskou cez oči má iba minimálnu šancu trafiť sa do čierneho. Možno jeden náboj zo sto si náhodou nájde cestu do terča, ale pravdepodobne netrafí ani ten.

Podobne je to aj s reklamou na internete.

Snažiť sa robiť reklamu na internete a nemať na webe Google Analytics je ako strieľať na terč so zaviazanými očami.

Ak nemáte na svojom webe nainštalovaný Google Analytics, potom vašimi reklamami strieľate naslepo. Chcete byť „strelcom s páskou na očiach“ alebo tým druhým, ktorý jasne vidí svoj cieľ?

Pozrime sa na dva príklady:

Príklad č.1: „Strelec s páskou“

Na svoje reklamné kampane má rozpočet 300 €. Rozhodne sa teda, že peniaze rozdelí rovným dielom. 100€ dá do reklamy na Google Adwords, 100€ do reklamy na Facebooku a 100€ do reklamy na Etargete.

Po prečerpaní rozpočtu zistí, že kampane mu priniesli 20 objednávok.
Celý natešený sa rozhodne, že opäť investuje rovnakú sumu do internetovej reklamy.

Bohužiaľ, na svojom webe nemá Google Analytics a preto nemá ani potuchy o úspešnosti jednotlivých reklamných kampaní. Nezostáva mu teda nič iné len svoje finančné prostriedky rovnako rozdeliť do všetkých reklamných systémov tak ako minule.

Príklad č.2: „Strelec bez pásky“

Tiež má k dispozícii 300 eurový rozpočet a takisto túto sumu rozdelí medzi reklamné systémy Google Adwords, Facebook a Etarget.

Rovnako ako jeho protivník aj on získal 20 nových objednávok. Preto sa opäť rozhodne investovať do svojich reklamných kampaní ďalších 300€.

On však na svojich stránkach má Google Analytics. Po analýze výkonnosti jednotlivých kampaní zistil, že reklama na Google Adwords mu priniesla 14 objednávok, reklama na Facebooku 3 objednávok a reklama na Etargete taktiež 3 objednávky.

Vo svetle týchto informácií je teraz schopný efektívne prerozdeliť svoj budget tak aby väčšinu rozpočtu alokoval do reklamného systému s najlepšou výkonnosťou. V tomto príklade do Google Adwords.

Čo myslíte, budú mať obaja naši „strelci“ po preinzerovaní týchto 300€ opäť rovnaký počet objednávok tak ako tomu bolo v prvom kole?

Ja som si takmer na 100% istý že nie.

A čo Vy? Chcete svojimi reklamami strieľať naslepo alebo radšej priamo do stredu terča?

Google Analytics je užitočný nástroj, ktorý vám Google poskytuje zadarmo (existuje aj platená premium verzia). Jeho inštaláciou na svoj web získate množstvo informácií o tom odkiaľ prichádzajú ľudia na váš web, ako sa na vašich stránkach správajú, o výkonnosti vašich reklamných kampaní, reklamných skupín, kľúčových slov ale aj veľa iných užitočných štatistík.

O autorovi

Preverili naše
Know-how