Koľko stojí kliknutie?

Veľmi častá otázka klientov, ktorí začínajú s online reklamou. Bežná je aj požiadavka na cenník za kliknutia odvodený od ich množstva, prípadne inej obchodnej veličiny. Žiaľ, respektíve našťastie žiadny pevne stanovený cenník neexistuje. Môže to vyzerať komplikovane, veď pevne stanovené ceny by priviedli do nákupu kliknutí z online reklám poriadok. Prečo teda nie je cena vopred pevne stanovená a zverejnená?

Pretože reklamné systémy google adwords pre reklamu na googli, ale aj facebook pri reklame na sociálnej sieti zvýhodňuje inzerentov, ktorí majú kvalitnú a relevantnú reklamu. Dôvod je jednoduchý. Aj google aj facebook si uvedomujú, že budú úspešní len vtedy, keď ich webstránky budú príjemné a atraktívne pre užívateľov, ktorí sa v tom prípade budú opakovane vracať. Prípadná neatraktívna reklama, ktorá by sa zobrazovala nesprávnym užívateľom je v rozpore so spomínaním dlhodobým cieľom o príjemnom zážitku.

Cena za kliknutie sa určuje vždy pre dané zobrazenie. V momente, keď sa načítavajú výsledky hľadania google na zadané slová bleskovo prebehne aukcia. Účastníkmi aukcie sú všetci „záujemcovia“ inzerenti, ktorí dávajú svoju cenovú ponuku. Ale nejedná sa o triviálnu akciu, pri ktorej platí pravidlo, že najvyššia ponuka vyhráva. V online aukcii sa okrem ceny zohľadňuje relevancia reklamy a kvalita webstránky. Preto napríklad vo vyhľadávači google sa môže stať, že sa inzerent, ktorý je na prvom mieste platí menej ako ten, čo je pod ním. To sú hlavné dôvody, prečo nie je možné cenu kliknutia zverejniť, výsledok aukcie nie je vopred známy a vždy sa jedná o novú aukciu.

Zabezpečiť kvalitu kampaní a relevanciu reklamy je veľmi dôležité. Je to úloha pre skúseného online marketéra. Porovnanie výsledkov, keď si klient sám spravoval facebook kampaň a keď správu robili profi marketéri si môžete prečítať v našej prípadovej štúdii, kde sme klientovi znížili cenu za kliknutie o 59,5%.

Ak nechcete, aby vaša firma skončila len pri neefektívnom platení za kliknutia, zamerajte sa najmä na kvalitu. Ak nemáte potrebné skúsenosti alebo kapacity, ozvite sa nám.

O autorovi

Preverili naše
Know-how