Čo je CTA?
CTA alebo výzva k akcii je interaktívny prvok, ktorý sa umiestňuje na wbestránku, do vizuálov, newslletrov alebo sociálne médiá. Napomáha posunúť zákazníkov k želanej aktivite. Pri eshope to môže byť nákup alebo výzva k zadaniu správnych identifikačných údajov v objednávke. Napríklad autoservis bude pýtať informácie o aute – preto musí zákazníkov povedať, k akej akcii – aktivite má pristúpiť. Cieľom CTA buttonu je teda motivovať k uskutočneniu krokov – kliknúť na tlačidlo, vyplniť formulár, odoslať objednávku, stiahnuť si ebook a podobne.
CTA button by mal byť:
Jasne formulovaný – zákazníkovi by malo byť hneď zrejmé, čo má spraviť, aby získal to, čo potrebuje.
Kvalitný výrazný dizajn – CTA button by nemal splývať s prostredím, ale byť dostatočne viditeľný. Ideálne sú kontrastné farby a vhodné umiestnenie.
Súvislosť s obsahom – akcia v CTA buttonemusí súvisieť s tým, čo sa nachádza na webstránke.
Prístupnosť – CTA button musí byť viditeľný (desktop aj mobile) a ľahko prístupný.
Akcia – reakcia – ak zákazník klikne na CTA button, musí okamžite nasledovať reakcia – odoslanie objednávky, presunutie sa na inú webstránku, nabehnutie formuláru a podobne.
Kvalitné copy v CTA buttone má výrazný podiel na miere konverzie.