...

Informačný dopyt

Čo je informačný dopyt?

Informačný dopyt je vyhľadávací výraz, pri ktorom je hlavným cieľom používateľa získať odpoveď na určitú otázku alebo nájsť konkrétny kúsok informácie. Dopyt je informačný, ak existuje zámer nájsť fakty, dáta alebo znalosti. Smernice pre hodnotiteľov kvality vyhľadávania Google sa odkazujú na tento dopyt ako „Vedieť“ hľadanie, rozlišujú medzi „Know“ a „Know simple“ informačnými dopytmi. Často sa dá rozpoznať, či používateľova žiadosť o informácie obsahuje určité slová a frázy. Príklad vyhľadávacieho dopytu obsahujúceho bežný informačný modifikátor: „čo je SEO“ alebo „SEO tipy“.

Je zrejmé z predošlých príkladov odpozorovať, že tu ide o informačné dopyty. Používateľ nechce nakupovať alebo navštíviť konkrétnu webovú stránku. V oboch prípadoch je účelom vyhľadávania naučiť sa niečo nové a získať viac informácií o zaujímavej téme. Jednoducho povedané, aj keď vyhľadávací dopyt neobsahuje žiadne modifikátory, ako napríklad „Kedy“, „Prečo“ alebo „Ako“ vyhľadávč stále dokáže rozpoznať zámer za vyhľadávaním užívateľa. Môžete napríklad napísať „optimalizácia vyhľadávania“ do vyhľadávacej lišty a Google by ho stále interpretoval ako dopyt s informačným zameraním, vyplní výsledky vyhľadávania základnými informáciami a sprievodcami o danej téme.

Prečo sú informačné dopyty dôležité? Ako sa ukázalo, väčšina vyhľadávaní je v skutočnosti informačnej povahy. Obsahovo na vašej stránke by ste mali zamerať svoje vyhľadávacie výrazy na typovo informačné ak chcete získať organickú návštevnosť z vyhľadávania. Samozrejme, pri informačných dopytoch je veľmi nepravdepodobné, že získate veľa (okamžitých) konverzií. Keď niekto používa informačné dopyty, pravdepodobne nie je vo fáze, kedy je pripravený kúpiť produkt alebo podniknúť nejakú akciu. Napriek tomu sú tieto dopyty príležitosťou prezentovať sa ako autorita v určitej oblasti, ukázať svoje znalosti a skúsenosti a predstaviť vyhľadávačom vaše produkty, služby – a vaše podnikanie všeobecne. Ak dokážete zodpovedať otázky používateľa, vyriešiť jeho problém alebo ho vzdelávať o témach, ktoré ho zaujímajú, zacielením informačných dopytov vašim obsahom, stanete sa dôveryhodným zdrojom a budete budovať povedomie o sebe. Toto povedomie by mohlo v budúcnosti viesť k ziskom. Okrem toho existuje aj priestor pre priamu príjmovosť, ak sa rozhodnete monetizovať návštevnosť svojej webovej stránky prostredníctvom affiliate odkazov, Google AdSense pre PPC reklamu alebo predaj reklamného miesta.