...

Nofollow

Čo je nofollow?

Nofollow (rel=“nofollow“) je atribút odkazu, ktorý inštruuje vyhľadávače, aby nesledovali odkaz a tým pádom neprehľadávali prepojenú stránku. Nofollow odkazy neovplyvňujú hodnotenie vyhľadávača pre prepojenú URL, pretože Google neprenáša PageRank ani iné signály cez ne, ako napríklad takzvanú „odkazovú šťavu“.

Tag nofollow bol pôvodne predstavený spoločnosťou Google v roku 2005 ako opatrenie proti spamovým odkazom v komentároch. V roku 2019 Google zaviedol atribúty rel=“sponsored“ a rel=“ugc“ špeciálne pre sponzorované a používateľmi vytvorené odkazy.

Tu je, ako to vyzerá v HTML kóde:

<a href=“https://ifocus.sk“ rel=“nofollow“>iFocus slovník</a>

Taktiež si treba všimnúť, že ak na stránke existuje celostránkový pokyn „nofollow“ pre prehľadávače v meta tagu „robots“ alebo v X-Robots-Tag, všetky odkazy na tejto stránke automaticky získavajú atribút nofollow.

<meta name=“robots“ content=“nofollow“>

Je „nofollow“ dôležitý pre SEO?
Nofollow odkazy neovplyvňujú hodnotenie vyhľadávača pre cieľovú URL adresu. Niektorí BlackHat SEO odborníci vytvárajú úmyselne nofollow odkazy, snažiac sa tak, aby ich profil odkazov vyzeral prirodzenejšie. Taktiež je vhodné si uvedomiť, že používanie atribútu „nofollow“ na akékoľvek formy platených odkazov (sponzorované články, partnerské odkazy, reklamy) môže chrániť váš web pred penalizáciou.