Skip to main content

Ako nastaviť Facebook Pixel

od | mar 19, 2021 | e-commerce, Facebook

Facebook Pixel slúži na sledovanie konverzií. Umiestňujeme ho do kódu stránky.

Facebook Pixel vytvoríme cez Facebook Business Manager. Návod, ako ho založiť nájdete v našom blogu. Pixel zbiera údaje o návštevníkoch stránky. na základe ktorých môžete vytvárať a optimalizovať vaše reklamy.

Facebook Pixel: Vytvorenie

Kliknite na ozubené koliesko vo Facebook Business Manageri a automaticky vás presmeruje do Nastavení firmy (Business Settings).

facebook pixel

V ľavom menu vyberte Zdroje dát (Data Source), potom vyberte Pixely (Pixels). Kliknite na Pridať Pixel (Add Pixel).

facebook pixel

facebook pixel

Vyberte si názov Pixelu. Spravidla používame názov webstránky, na ktorú ho chceme umiestniť. Názov nijako neovplyvňuje fungovanie Pixelu, ale odporúčame ho adektvátne pomenovať, aby ste ho vždy bez komplikácií našli a identifikovali. Názov sme vybrali, teraz ešte vložte URL adresu vašej webovej stránky.

facebook pixel

Pošlite kód developerovi

Facebook ponúka viacero možností, ako Facebook Pixel inštalovať. Najjednoduchšie je poslať celý kód developerovi – správcovi vašej webovej stránky, ktorý ho správne nasadí.

Kliknite na Nasadiť Pixel Manuálne (SetUp Manually), zadajte emailovú adresu vášho správcu a odošlite. Kód aj inštrukcie, kam ho umiestniť, mu Facebook automaticky odošle.

Inou možnosťou je nasadiť Pixel prostredníctvom Google Tag Managera. Tento krok si vyžaduje, aby ste mali účet v tomto online nástroji. Ak viete v Google Tag Manageri pracovať, nastavte kód a vždy otestujte, či všetko funguje. Ak si neviete rady, kontaktujte nás a Pixel nasadíme na webstránku.

facebook pixel

Pozor na aktualizácie Facebooku

Facebook nedávno prešiel aktualizáciu najmä kvôli úpravám, ktoré zaviedla spoločnosť Apple. Musíte preto ešte overiť vašu doménu. Ako na to, sme písali v blogu o založení Facebook Business Managera. Po overení domény si zvolíte maximálne 8 eventov (udalostí), na ktoré môžete optimalizovať vaše Facebook reklamy. Tento krok je nevyhnutný, aby vám správne fungovala optimalizácia.

API prináša viac konverzií

Iným riešením, ktoré preferuje samotný Facebook je API prepojenie. Znamená to, že údaje o správaní užívateľov a jednotlivých konverziách sa čerpajú priamo zo servera, na ktorom webstránka beží. Nastavenie si vyžaduje zásah do webstránky, váš developer by to mal však zvládnuť.

Dokumentáciu, ako správne pripojiť API máme k dispozícii. Facebook uvádza, že pri používaní API prepojenia je priemerný nárast konverzií o 20 percent.

Na záver upozornenie – vytvorený Pixel už nezmažete.

Optimalizujete vaše reklamy vo Facebooku  na eventy? Spojte sa s nami, vysvetlíme a nastavíme reklamy tak, aby sa vaše výsledky zlepšili.

Zaujal vás článok a radi by ste posunuli svoje podnikanie na ďalší level?

Autor článku
iFOCUS

iFOCUS

Vieme, že pre niekoho môže byť digitálny marketing nočná mora, my v iFocuse ho však milujeme. Pomáhame firmám a ich značkám dlhodobo rásť. Hľadáme priestor, kde sa dajú vďaka správne urobenej optimalizácii web stránok či reklame na Google, Facebok, Instagrame či LinkedIn navýšiť firemné zisky a dosiahnuť ciele. S radosťou prijímame všetky výzvy, pretože iba tak dokážeme spoločne s našimi klientami rásť.