Skip to main content
e-commerce

Facebook Business Manager: manuál na založenie

By 11. marca 202125 augusta, 2022No Comments4 min read
Facebook Business Manager
Facebook Business Manager je nástroj, ktorý používame pri správe reklamných kampaní, Instagramu aj na správu Facebook stránky. Všetko je na jednom mieste.

Facebook Business Manager – potrebujete ho 

Facebook Business manager, hoci to znie troška odstrašujúco, odporúčame založiť každému, kto má aktívnu firemnú stránku na Facebooku alebo Instagrame a plánuje spúšťať reklamy.

Častokrát sa stretávame s tým, že klienti si spúšťajú reklamy samy – cez známy boost button pod príspevkami. Facebook Business Manager ale ponúka omnoho väčšie možnosti cielenia. Viac sme o tom písali v našom blogu.

Založenie

Pre založenie Facebook Business Managera musíte mať svoj osobný Facebook profil. Prihláste sa a potom kliknite na adresu business.facebook.com Vyberte si možnosť Vytvoriť účet/Create Account.

Vytvorenie business managera

Kliknite na button a zobrazí sa vám formulár, kde musíte vyplniť základné identifikačné údaje. Názov vašej firmy – biznis managera, vaše meno a emailovú adresu. Údaje vyplňte správne a radšej ich viackrát pre istotu skontrolujte. Potom stlačte button Next/Ďalej.

Vytvorenie business managera

Následne sa zobrazí okno, kde vyplníte základné údaje o vašom podnikaní – adresu, webovú stránku, telefónne číslo a potom si musíte zvoliť z dvoch možností. Propagácia vlastných služieb a produktov alebo propagácia biznisu iných spoločností. Zvoľte prvú možnosť (druhá možnosť je určená pre reklamné agentúry) a kliknite na Submit/Potvrdiť.

Vytvorenie business managera

Následne potvrdíte emailovú adresu a na email vám príde notifikácia. Hurá, Facebook Business ste práve založili.

Pridanie stránky, vytvorenie reklamného účtu

Vo Facebook Business Manageri sa vám zobrazí okno s možnosťami – pridať stránku (Add Page), pridať reklamný účet (Add Account) a pridať ľudí (Add People).

Vytvorenie business managera

Kliknite na Add Page. Ak ste vlastníkom stránky, tak ju priradíte k vášmu Business Manageru. Do vyhľadávacieho poľa zadajte názov stránky alebo URL adresu. Kliknite na Pridať stránku. (Ak stránku nemáte, musíte si ju vytvoriť – viac info nájdete v našom staršom blogu).

Vytvorenie business managera

Žiadosť o prepojenie musí schváliť admin stránky. Ak ste adminom vy, Facebook tak urobí automaticky. Ak je adminom iný majiteľ stránky, musíte ho poprosiť, aby žiadosť odsúhlasil. Dostanete sa k nej cez Nastavenia – Role na stránke.

Po priradení stránky musíte pripojiť k Business účtu tiež reklamný účet. Ak ste v minulosti spúšťali reklamy, pridajte váš reklamný účet, ak ste reklamu nerobili, vytvorte nový reklamný účet.

Vytvorenie business managera

Kliknite na vytvoriť nový a vyplňte potrebné údaje. Zvoľte správnu menu, časovú zónu a názov účtu. Spravte prísnu kontrolu, zmeniť tieto údaje nie je jednoduché. Zvoľte si spôsob platby (platobnú metódu) a vyplňte fakturačné údaje.

Vytvorenie business managera

Ak fakturačné údaje nevyplníte, na konci mesiaca dostanete výpis bez údajov a váš účtovník bude minimálne smútiť. Ak s reklamným účtom bude pracovať aj niekto iný, dajte mu prístupy.

Pridanie ľudí

Všetci, čo budú pracovať s Business managerom, musia od Vás dostať povolenie. Dajte im prístupu a hneď ich aj upozornite na to, aby si spravili dvojstupňové overenie svojho účtu.

Vytvorenie business managera

Vytvorenie business managera

Vytvorenie business managera

Facebook Business Suite – prepnite ho na Business Manager

Ak ste robili reklamu na Facebooku, systém vám mohl vytvoriť Business Suite. Je to podobná platforma ako Business Manager, s tým, že Manager je lepší 😊  Takže poďme na to, prepneme ho na Managera. Otvorte si Business Suite a úplne vľavo dole je button Poskytnúť odozvu. Kliknite a vyberte možnosť Switch to Business Manager. Hotovo.

Hoci vyzerá tento návod pre niekoho komplikovane, je to otázka niekoľkých minút a kliknutí. Všetko ostatné za vás doriešime – od vytvorenia pixelu a jeho nastavenia, cez overenie domény a firmy až po natiahnutie katalógu s produktami či prepojenie Instagramu. Kontaktujte nás.

iFOCUS

Vieme, že pre niekoho môže byť digitálny marketing nočná mora, my v iFocuse ho však milujeme. Pomáhame firmám a ich značkám dlhodobo rásť. Hľadáme priestor, kde sa dajú vďaka správne urobenej optimalizácii web stránok či reklame na Google, Facebok, Instagrame či LinkedIn navýšiť firemné zisky a dosiahnuť ciele. S radosťou prijímame všetky výzvy, pretože iba tak dokážeme spoločne s našimi klientami rásť.