Google Ads rozpočet: Ako ho spravovať v kampaniach, aby reklamy správne fungovali

od | mar 4, 2021

Google Ads rozpočet. Rozpočet pre jednotlivé kampane v reklamách si vždy vopred plánujte a snažte sa meniť počas bežania kampaní trpezlivo pomaly a postupne. Vyhnete sa tak možným komplikáciám.

Nedávno sme sa stretli s prípadom, kedy si klient sám riešil rozpočet do kampane Google Shopping. Najskôr pridal. Následne o pár dní kredit zase výrazne znížil.

Google Shopping funguje na strojovom učení

Kampaň Google Shopping po týchto zásahoch klienta prestala úplne fungovať. Algoritmus dostal v krátkej dobe zmätočné informácie, z ktorých už sa nespamätal. Celý proces – od nastavenia kampane až po jej optimalizáciu a načítanie potrebných dát pre správne fungovanie, sme absolvovali znova.

Google Ads rozpočet: Strojové učenie je citlivé na akýkoľvek zásah

Reklamy v Google, najmä tie, ktoré využívajú v plnej miere strojové učenie (machine learning), sú veľmi citlivé na akýkoľvek zásah. Sú to dlhodobé kampane s dlhou fázou učenia, do ktorých zasahujeme len minimálne. Nejaký čas trvá, kým získame potrebný počet konverzií, aby kampaň začala poriadne fungovať a prinášať očakávané výsledky. Ak pretrhneme líniu fázy učenia, môžeme začať v podstate odznova.

Najčastejšie takéto smart kampane optimalizujeme na maximalizáciu konverzií a pri dostatočnom počte eventov neskôr na ROAS. Ten sa tiež zvyšuje postupne. Rovnako je to aj z rozpočtom. Pri nastavovaní smart kampane odporúčame dať denný limit vyšší, aby sa reklama mala čas rozbehnúť.

Znižujte / zvyšujte kredit maximálne o 20 %

Úprava kreditu je možná, musíme ju však robiť v dlhšom časovom rozmedzí. Čiastky znižovať postupne v časovom rozpätí minimálne 24 hodín. Suma, o ktorú ponížime denný rozpočet, nesmie presiahnuť 20 %. Radšej znižujeme po malých čiastkach ako naraz veľa. Takýto výrazný zásah do kampane by spôsobil jej znehodnotenie a strojové učenie by prestalo fungovať.

Rovnaký postup volíme aj pri zmene ROAS, pričom neustále musíme sledovať výkon reklamy. Nie vždy sa podarí dosiahnuť želaný cieľ. Dôvodov je mnoho. Medzi nimi môže byť zníženie konkurencie schopnosti či sezónnosť ponúkaných služieb alebo tovaru. Smart kampane neodporúčame vypínať. Robíme tak iba vo výnimočných prípadoch ako je napríklad časovo obmedzený predaj napríklad z dôvodu sezónnosti.

Ponúkam sezónne služby a tovar, čo mám urobiť?

Pri sezónnej ponuke, po ktorej je dopyt iba v niektorých mesiacoch roka, odporúčame kampane úplne zastaviť. Ak ide o tovar či služby, ktoré majú svoje vrcholy počas niekoľkých mesiacov, ale záujem (hoci nižší) o ne pretrváva aj počas nasledujúceho obdobia, odporúčame ponechať kampane spustené so zníženým kreditom. nastávajú však aj situácie, kedy kampane pokračujú nezmenené a prinášajú kvalitné výsledky aj napriek skončenej sezóne. Na postupný pokles vieme následne reagovať pomalým znižovaním rozpočtu.

Pripravíme aj pre vás. Výkonnostný marketing s kampaňami, ktoré vám prinesú zlepšenie.

Autor: iFOCUS
Sme nadšenci do online. Je to vášeň, inštinkt, ktorý nás ťahá k výzvam.