Skip to main content

Focusky #11 – Novinky z online marketingu

By 2. marca 20218 októbra, 2021Focusky
focusky

Prinášame vám prehľadné zhrnutie noviniek zo sveta online reklamy a sociálnych sietí za posledný mesiac. Ukážeme vám vychytávky, na ktoré by ste sa mali zaručene pozrieť. Akú kampaň spustil Facebook na podporu malých podnikateľov a ktoré reklamy na tohtoročnom super bowle stáli naozaj za zhliadnutie.

Facebook a Instagram

Dva v jednom

Facebook už v minulosti avizoval, že jeho cieľom bude spájať komunikáciu medzi aplikáciami, ktoré vlastní. Po spojení messengeru a instagram directu prichádza aj prepojenie Facebooku a Instagramu. Toto spojenie vám umožní zdieľať príspevky, video chaty alebo prijímať a posielať správy.
Ak budete online uvidia vás užívatelia na Facebooku aj Instagrame. Postupne je táto cross platform komunikácia sprístupňovaná všetkým. Ak ju ešte nemáte k dispozícii stačí počkať.

crossplatform pop up

Zdroj: Newsfeed

Nič nie je stratené

Ak ste náhodou na Instagrame vymazali príspevok a teraz to ľutujete, stále existuje cesta späť. Nová funkcionalita umožňuje obnoviť akýkoľvek príspevok do 30 dní od jeho vymazania.
Všetky vymazané fotky a videá sa ukladajú do zložky nedávno vymazané, kde vás pre istotu počkajú ďalších 30 dní. Ak ste príspevok nezmazali náhodou, ale vám jednoducho vadil a chcete sa ho zbaviť nadobro odstráňte ho aj z tejto zložky a bude nenávratne preč.

Zdroj: Newsfeed

A dosť

Instagram vyslyšal svoju komunitu a ruší funkciu prezdielavania príspevkov z feedu do stories. Cieľom je zabrániť duplicite obsahu a odľahčiť užívateľov od obrovského množstva stories, ktorými influenceri promovali svoje posty vo feede. Poukázal na to Matt Navara na svojom Twittteri. Túto zmenu vnímame pozitívne a vieme, sa nájde nová kreatívnejšia cesta, ktorou budú tvorcovia prezentovať svoje príspevky.

instagram republishing posts

Spravodajstvo na Facebooku

Toho tam máme už teraz naozaj veľa, väčšinou však ide o spravodajcov z koment sekcie a množstvo neoverených správ, ktoré sa tam šíria rýchlosťou svetla. Tentokrát sme, ale mysleli spravodajstvo, ktoré má zdroje a autorov, ktorí sa za ne postavia. Pribúda nová záložka v aplikácii, v ktorej nájdeme titulky správ s lokálnymi, celoštátnymi a globálnymi správami. Budú personalizované tak, aby vás zasiahol pre vás, čo najrelevantnejší obsah. Táto zmena je vo fáze testovania a dátum uvedenia na Slovensku je zatiaľ neznámy.

Zdroj: Facebook

Good ideas deserve to be found

Tak znie názov kampaní, ktoré upozorňujú na dôležitosť personalizovanej reklamy a zároveň bojujú proti zmenám, ktoré pritiahlo Apple. Poukazuje hlavne na to, že táto zmena najviac postihne malých podnikateľov. Facebook chce, aby ľudia nevypínali zdieľanie dát, ktoré pomáhajú lepšie zacieliť reklamu a umožňujú aj menším obchodníkom nájsť svojich zákazníkov.

Google

Modifikovaná zhoda sa vytratí

Jej funkciu by mala plnohodnotne nahradiť frázová zhoda. Táto zmena už platí pre určité jazyky pre nás je to otázkou krátkej budúcnosti. Viac sme sa tomu venovali v našom článku, ktorý nájdete TU.

Čakajú nás dlhšie reklamy 

Nepreskočitelné reklamy sa predlžujú z 15 sekundových na 20 sekundové. To poskytne viac priestoru na využitie kreativity a zdelenie myšlienky. Ak sa však nebude používať správne, reakcie budú skôr negatívne. Ak pôjde o zlé cielenie alebo vysokú frekvenciu zobrazovania užívatelia ju budú považovať za otravnú a neprimerane agresívnu. YouTube určite dobre vie, čo robí a vychádza z množstva nepriestrelných štúdií. Preto veríme, že to našim klientom prinesie želané výsledky.

Ostatné

TikTok uzavrel partnerstvo s UFC

Vďaka novému partnerstvu uvidíme na platforme live streamy a exkluzívne zábery z pozápasových rozhovorov, vážení a backstage zábery. UFC má na TikToku 6.3 miliónov sledovateľov a radí sa tak medzi 3 najsledovanejšie športové profily na platforme.

Zdroj: SocialMediaToday

Hlasové správy konečne dorazia na Twitter

Po niekoľkých testoch Twitter oficiálne ohlásil príchod hlasových správ. Budú fungovať rovnako ako na messengeri a iných platformách, kde sme na nich zvyknutí a používame ich bežne. Budú mať maximálne 140 sekúnd a uľahčia život zatiaľ len užívateľom Apple zariadení.

Zdroj: SocialMediaToday

 

Na záver pre vás máme zopár podarených reklám z tohtoročného SuperBowlu. Predstavili sa v nich ambasádori rôznych značiek ako Post Malone, Mila Kunis alebo Michael B. Jordan.

https://www.youtube.com/watch?v=zFfsO49AfzI

 

 

 

 

iFOCUS

iFOCUS

Vieme, že pre niekoho môže byť digitálny marketing nočná mora, my v iFocuse ho však milujeme. Pomáhame firmám a ich značkám dlhodobo rásť. Hľadáme priestor, kde sa dajú vďaka správne urobenej optimalizácii web stránok či reklame na Google, Facebok, Instagrame či LinkedIn navýšiť firemné zisky a dosiahnuť ciele. S radosťou prijímame všetky výzvy, pretože iba tak dokážeme spoločne s našimi klientami rásť.