Skip to main content
Focusky

Focusky #17 – Mesačné novinky z digitálneho marketingu

By 3. decembra 202125 augusta, 2022No Comments5 min read

Nový mesiac prináša ďalšie nové zaujímavé novinky zo sveta digitálneho marketingu. Prinášame vám rôzne zaujímavosti z viacerých sociálnych sietí na jednom mieste. Pokračujte v čítaní článku a dozviete sa viac.

8 tipov ako maximalizovať engagement pomocou Instagram Stories

Zaujíma vás ako zvýšiť zapojenie užívateľov pomocou stories na Instagrame? Tu sú dostupné tipy, čo radí samotný Instagram:

  • Buďte autentickí – užívateľom sa páči ak vidia real-time momenty vášho dňa.
  • Rozprávajte príbeh vašej firmy – ľudí zaujíma a baví počúvať a inšpirovať sa príbehmi o začiatkoch, pádoch a raste. Môžete tak dosiahnuť aj prehĺbenie vzťahu s vašimi zákazníkmi.
  • Prispôsobte formát stories na celú obrazovku – vyzerá to lepšie a môžete tak viac upútať užívateľov.
  • Vzdelávajte ľudí vaším obsahom alebo odborom, ktorému sa venujete.
  • Využívajte referencie zákazníkov – zdieľajte vo vašich stories hodnotenia zákazníkov a ich skúsenosti s vašimi produktami.
  • Pridajte “call to action button” – vyzvite ľudí k akcii, napr. prekliku na vašu stránku.
  • Používajte interaktívne samolepky – dokážu zaujať užívateľov a taktiež máte možnosť sa viac dozvedieť o ich záujmoch.
  • Experimentujte s rôznymi nástrojmi – skúste používať rôzne nástroje dostupné na stories a testujte, čo najviac vaši užívatelia obľubujú.

Zdroj: Newsfeed

Nové certifikované kurzy Facebooku

Na udržanie si náskoku pred konkurenciou či zvýšenie kvalifikácie Facebook ponúka nové certifikované kurzy. Ak sa zaujímate o marketingovú analýzu či vývoj rozšírenej reality, tieto kurzy môžu byť to pravé pre vás.

Kurz marketingovej analýzy sa zaoberá rôznymi aspektami pokročilej analýzy a merania, vrátane identifikácie zdrojov dát, používania Python jazyka k triedeniu dát a vyhodnocovania účinnosti reklamy. Druhý kurz, vývoj rozšírenej reality vám poskytne nové vedomosti vďaka pokročilejším technikám a poznatkom.

Po absolvovaní kurzu si môžete získaný certifikát pridať na svoj profil kdekoľvek chcete, alebo použiť ho vo svojom CV. Facebook taktiež ponúka absolventom získať prístup do siete Facebook Certification Career Network, čo je platforma pre hľadanie zamestnania. 

Na blogu Facebooku máte možnosť sa dozvedieť ďalšie dôležité informácie, a taktiež registráciu.

Zdroj: Newsfeed

Instagram pridáva novú nálepku do Stories

Nová nálepka v Stories na Instagrame s názvom “vlastná” vám umožní vyzvať ostatných, aby zareagovali na vaše stories s ich vlastným obsahom. Hlavným cieľom je zapojiť užívateľov.

Túto novinku môžete nájsť medzi samolepkami. Po kliknutí na ňu máte možnosť do nej napísať akúkoľvek výzvu, následne ju môžete umiestniť kamkoľvek do príbehu. Ak užívatelia odpovedia na nálepku, zaradí sa do špeciálneho “bublinového” výpisu. Ku všetkým odpovediam sa dostanete veľmi ľahko a rýchlo. Stačí na samotnú nálepku zase len kliknúť.

Zdroj: Newsfeed

Produktivita s Google funkciami v systéme iOS

Pre používateľov systému iOS a aplikácií Google robí spoločnosť niekoľko vylepšení pre udržanie si poriadku a produktivitu. 

Nová miniaplikácia Gmail

Umožní lepšie spravovať doručenú poštu. S touto aplikáciou uvidíte odosielateľov a predmety najnovších emailov priamo na domovskej obrazovke.

“Multitasking” s Google Meet

Google Meet dáva možnosť zúčastňovať sa na schôdzi, a zároveň prechádzať medzi aplikáciami vo svojom zariadení a vykonávať tak viacero úloh. Stačí opustiť aplikáciu Google Meet a vaše stretnutie sa minimalizuje v okne. Môžete tiež meniť veľkosť okna hovoru alebo ho posunúť kdekoľvek vám to vyhovuje.

Zdroj: Google

Aktualizácia tlačidla “nepáči sa mi to” na Youtube

Youtube je platforma, ktorá sa snaží podporovať všetkých tvorcov. Na zaistenie interakcie medzi divákmi a tvorcami s rešpektom sa zaviedlo niekoľko funkcií a pravidiel.

Youtube vykonal nový experiment s tlačidlom “nepáči sa mi to”. Diváci mali možnosť stále vidieť a aj používať tlačidlo, ale nevideli jeho počet. Vďaka experimentu sa zistilo, že ľudia menej klikajú na toto tlačidlo, aby úmyselne zvýšili jeho počet. Na základe toho sa platforma rozhodla pre aktualizáciu tlačidla, ktorú začala postupne zavádzať. Chce sa tak zabrániť obťažovaniu či zníženiu počtu útokov na autorov. Počet “nepáči sa mi to” bude teda na Youtube súkromný, autori ho uvidia, ale diváci nie.

Zdroj: Youtube 

Facebook pridáva Shops do skupín

Facebooku prináša ďalšiu novinku, ktorou je záložka Shops v skupinách. Takto sa dosiahne väčšie upozornenie na produkty a členovia skupín sa k ním rýchlejšie dostanú. 

Každým nákupom v rámci skupiny je možné túto skupinu podporiť. Správci budú môcť prideľovať finančné prostriedky na súvisiace účely, inzerovať predmety obrandované logom skupiny, alebo predmety, ktoré súvisia so záujmami skupiny. 

Platforma začala testovať aj nástroj Live Shopping, ktorý je určený pre tvorcov. Tí tu majú možnosť spolupracovať so značkami a upozorňovať na obľúbené produkty. 

Zdroj: Newsfeed

Bea

Počas štúdia na vysokej škole som mala možnosť spoznať svet online a zapojiť sa do rôznych zaujímavých projektov. Fascinovalo ma to natoľko, že som sa rozhodla prehlbovať moje vedomosti a skúsenosti prostredníctvom Digitálnej Univerzity. Po jej absolvovaní moje kroky viedli na pohovor do agentúry iFocus. Časom sa zo stáže stala trvalá práca. Plnými silami a odhodlaním sa stále snažím prijímať nové výzvy a napredovať, v čom mi pomáha aj skvelý kolektív. Okrem online marketingu rada cestujem, cvičím, alebo niečo dobré kuchtím. :)