Nový mesiac prináša ďalšie nové zaujímavé novinky zo sveta digitálneho marketingu. Prinášame vám rôzne zaujímavosti z viacerých sociálnych sietí na jednom mieste. Pokračujte v čítaní článku a dozviete sa viac.
8 tipov ako maximalizovať engagement pomocou Instagram Stories
Zaujíma vás ako zvýšiť zapojenie užívateľov pomocou stories na Instagrame? Tu sú dostupné tipy, čo radí samotný Instagram:
- Buďte autentickí – užívateľom sa páči ak vidia real-time momenty vášho dňa.
- Rozprávajte príbeh vašej firmy – ľudí zaujíma a baví počúvať a inšpirovať sa príbehmi o začiatkoch, pádoch a raste. Môžete tak dosiahnuť aj prehĺbenie vzťahu s vašimi zákazníkmi.
- Prispôsobte formát stories na celú obrazovku – vyzerá to lepšie a môžete tak viac upútať užívateľov.
- Vzdelávajte ľudí vaším obsahom alebo odborom, ktorému sa venujete.
- Využívajte referencie zákazníkov – zdieľajte vo vašich stories hodnotenia zákazníkov a ich skúsenosti s vašimi produktami.
- Pridajte “call to action button” – vyzvite ľudí k akcii, napr. prekliku na vašu stránku.
- Používajte interaktívne samolepky – dokážu zaujať užívateľov a taktiež máte možnosť sa viac dozvedieť o ich záujmoch.
- Experimentujte s rôznymi nástrojmi – skúste používať rôzne nástroje dostupné na stories a testujte, čo najviac vaši užívatelia obľubujú.
Zdroj: Newsfeed
Nové certifikované kurzy Facebooku
Na udržanie si náskoku pred konkurenciou či zvýšenie kvalifikácie Facebook ponúka nové certifikované kurzy. Ak sa zaujímate o marketingovú analýzu či vývoj rozšírenej reality, tieto kurzy môžu byť to pravé pre vás.
Kurz marketingovej analýzy sa zaoberá rôznymi aspektami pokročilej analýzy a merania, vrátane identifikácie zdrojov dát, používania Python jazyka k triedeniu dát a vyhodnocovania účinnosti reklamy. Druhý kurz, vývoj rozšírenej reality vám poskytne nové vedomosti vďaka pokročilejším technikám a poznatkom.
Po absolvovaní kurzu si môžete získaný certifikát pridať na svoj profil kdekoľvek chcete, alebo použiť ho vo svojom CV. Facebook taktiež ponúka absolventom získať prístup do siete Facebook Certification Career Network, čo je platforma pre hľadanie zamestnania.
Na blogu Facebooku máte možnosť sa dozvedieť ďalšie dôležité informácie, a taktiež registráciu.
Zdroj: Newsfeed
Instagram pridáva novú nálepku do Stories
Nová nálepka v Stories na Instagrame s názvom “vlastná” vám umožní vyzvať ostatných, aby zareagovali na vaše stories s ich vlastným obsahom. Hlavným cieľom je zapojiť užívateľov.
Túto novinku môžete nájsť medzi samolepkami. Po kliknutí na ňu máte možnosť do nej napísať akúkoľvek výzvu, následne ju môžete umiestniť kamkoľvek do príbehu. Ak užívatelia odpovedia na nálepku, zaradí sa do špeciálneho “bublinového” výpisu. Ku všetkým odpovediam sa dostanete veľmi ľahko a rýchlo. Stačí na samotnú nálepku zase len kliknúť.
Zdroj: Newsfeed
Produktivita s Google funkciami v systéme iOS
Pre používateľov systému iOS a aplikácií Google robí spoločnosť niekoľko vylepšení pre udržanie si poriadku a produktivitu.
Nová miniaplikácia Gmail
Umožní lepšie spravovať doručenú poštu. S touto aplikáciou uvidíte odosielateľov a predmety najnovších emailov priamo na domovskej obrazovke.
“Multitasking” s Google Meet
Google Meet dáva možnosť zúčastňovať sa na schôdzi, a zároveň prechádzať medzi aplikáciami vo svojom zariadení a vykonávať tak viacero úloh. Stačí opustiť aplikáciu Google Meet a vaše stretnutie sa minimalizuje v okne. Môžete tiež meniť veľkosť okna hovoru alebo ho posunúť kdekoľvek vám to vyhovuje.
Zdroj: Google
Aktualizácia tlačidla “nepáči sa mi to” na Youtube
Youtube je platforma, ktorá sa snaží podporovať všetkých tvorcov. Na zaistenie interakcie medzi divákmi a tvorcami s rešpektom sa zaviedlo niekoľko funkcií a pravidiel.
Youtube vykonal nový experiment s tlačidlom “nepáči sa mi to”. Diváci mali možnosť stále vidieť a aj používať tlačidlo, ale nevideli jeho počet. Vďaka experimentu sa zistilo, že ľudia menej klikajú na toto tlačidlo, aby úmyselne zvýšili jeho počet. Na základe toho sa platforma rozhodla pre aktualizáciu tlačidla, ktorú začala postupne zavádzať. Chce sa tak zabrániť obťažovaniu či zníženiu počtu útokov na autorov. Počet “nepáči sa mi to” bude teda na Youtube súkromný, autori ho uvidia, ale diváci nie.
Zdroj: Youtube
Facebook pridáva Shops do skupín
Facebooku prináša ďalšiu novinku, ktorou je záložka Shops v skupinách. Takto sa dosiahne väčšie upozornenie na produkty a členovia skupín sa k ním rýchlejšie dostanú.
Každým nákupom v rámci skupiny je možné túto skupinu podporiť. Správci budú môcť prideľovať finančné prostriedky na súvisiace účely, inzerovať predmety obrandované logom skupiny, alebo predmety, ktoré súvisia so záujmami skupiny.
Platforma začala testovať aj nástroj Live Shopping, ktorý je určený pre tvorcov. Tí tu majú možnosť spolupracovať so značkami a upozorňovať na obľúbené produkty.
Zdroj: Newsfeed