Skip to main content

Focusky #19 – Novinky z digitálneho marketingu

od | feb 3, 2022 | Focusky

Aké nové zmeny a možnosti prinášajú sociálne siete Instagram a LinkedIn? Či už ste ich milovníkom alebo ešte len na nich začínate, v tomto článku sa dozviete všetky potrebné veci a  zaujímavosti. 

Vertikálne zobrazenie stories na Instagrame

Stories by sa mali dať prezerať ako doteraz. Horizontálnym prechádzaním sa viete dostať na ďalšiu stories toho istého užívateľa. 

Novinku vertikálneho zobrazenia stories začal Instagram už testovať. Ide vlastne o nový dizajn IG stories. Po novom by ste mali mať možnosť prejsť na stories ďalšieho užívateľa, jednoduchým potiahnutím prsta nadol. Platforma začala celkovo dávať viac do popredia video formáty, preto sa rozhodla pre túto zmenu.

Novinka je dostupná už v USA, Brazílii a Turecku. Postupne sa má dostať aj do ďalších krajín.

Zdroj: Newsfeed

Preusporiadanie príspevkov na profile – ďalšia novinka od Instagramu

Sociálna sieť Instagram sa neustále posúva vpred a ponúka množstvo nových vychytávok pre svojich užívateľov. Platforma začala testovať zaujímavú novinku – preusporiadanie zobrazenia príspevkov na profile. Čo to znamená? Ak by ste chceli zmeniť poradie zobrazenia fotiek na vašom profile, stačilo by jednoducho kliknúť na vami vybranú fotku a premiestniť ju na ľubovoľné miesto. 

Zdroj: SocialMediaToday 

Nové funkcie a možnosti na LinkedIne

3 zaujímavé novinky, ktoré by vám na LinkedIne rozhodne nemali uniknúť.

Program na podporu zamestnancov – karta “My company”

Ak hľadáte nové zamestnanie a rozhodujete sa pre to správne, zvyčajne sa to nedeje zo dňa na deň, ale trvá to dlhší čas. Na karte “My company” chce LinkedIn vytvoriť priestor, zameraný na budovanie zamestnaneckej komunity. 

Vďaka aktualizáciám, ktoré previedla sociálna sieť, môžu firmy na tejto karte jednoducho odporučiť obsah, ktorý uverejňujú. Zamestnanci ho budú môcť znova zdieľa, a to jednoduchým kliknutím na tlačidlo. Čiže keď sa vytvorí nový obsah, LinkedIn na to upozorní zamestnancov aby ho mohli opätovne zdieľať na svojom profile.

Zdieľanie zásad na pracovisku

V dôsledku pandémie sa výrazne zmenili potreby zamestnancov a aj to, čo považujú za skutočne dôležité. Pokiaľ ide o prilákanie špičkových talentov do vašej firmy, tak zásady na pracovisku sú jedným z rozhodujúcich faktorov. 

LinkedIn sa rozhodol investovať do funkcie, ktorá umožňuje vyjadriť či organizácia pracuje na diaľku, hybridne alebo na mieste. Sociálna sieť dáva taktiež priestor firmám, vyjadriť zásady týkajúce sa očkovania, úpravy platov atď.

                           

Porovnanie sa s konkurenciou

Na kartu “LinkedIn Page Analytics” pridáva LinkedIn prispôsobiteľné analýzy konkurentov. Môžete si tu pridať až 9 svojich konkurentov a porovnať výkonnosť ich stránky na LinkedIne so svojou. 

Nová funkcia umožňuje aj sledovanie a porovnávanie rastu vašich sledovateľov, so sledovateľmi vašej konkurencie. 

LinkedIn informoval, že sa čoskoro majú pridať aj ďalšie dôležité metriky, napr. miera zapojenia užívateľov.

Zdroj: LinkedIn

Predplatné pre fanúšikov na Instagrame

Instagram testuje ďalšiu novinku, vďaka ktorej by mohli tvorcovia naviazať hlbší vzťah so svojimi sledovateľmi, a zvýšiť svoj príjem. Tvorcovia obsahu si môžu účtovať premenlivú mesačnú čiastku za predplatné (od 0,99 USD do 99,99 USD).

Čo umožní predplatné fanúšikom?

Živé vysielanie určené len pre nich – tvorcovia môžu spustiť živé vysielanie, ktoré bude dostupné len pre predplatiteľov.

Stories – predplatitelia môžu mať k dispozícii aj špeciálne stories od tvorcov.

Špeciálny odznak – každý predplatiteľ by mal mať či už v komentároch, ale aj v správach pri sebe špeciálny odznak. Takto sa bude dať ľahko odlíšiť predplatiteľov a napr. uprednostniť ich pri odpovedaní.

Facebook tvrdí, že minimálne do roku 2023 si nebude účtovať žiadny podiel z predplatného u produktov, ktoré spadajú pod neho. Okrem potrebných poplatkov.

Zdroj: Newsfeed

Instagram zlepšuje spôsoby ako sa môže váš obsah zobrazovať aj mimo neho

Instagram sa snaží svojim užívateľom uľahčiť možnosť získania väčšieho publika “followers”. Prináša novú možnosť zdieľania príspevkov priamo z Instagramu, konkrétne na sociálnej sieti Twitter. Ak teda kliknite na takýto odkaz na Twitteri, automaticky sa dostanete priamo na príspevok, ktorý sa nachádza na Instagrame.

Ďalej by sa po novom malo dať zdieľať aj 6 najnovších príspevkov z Instagramu na vašej webovej stránke. Návštevníci stránky by tak mali k dispozícii malú ukážku vášho kontentu, čo by ich malo viac povzbudiť, aby sa dostali na váš profil.

Novinka má byť čoskoro dostupná v USA a neskôr aj v iných krajinách. Snáď sa čoskoro dostane aj k nám.

Zdroj: Instagram Blog

Zaujal vás článok a radi by ste posunuli svoje podnikanie na ďalší level?

Autor článku
Bea

Bea

Počas štúdia na vysokej škole som mala možnosť spoznať svet online a zapojiť sa do rôznych zaujímavých projektov. Fascinovalo ma to natoľko, že som sa rozhodla prehlbovať moje vedomosti a skúsenosti prostredníctvom Digitálnej Univerzity. Po jej absolvovaní moje kroky viedli na pohovor do agentúry iFocus. Časom sa zo stáže stala trvalá práca. Plnými silami a odhodlaním sa stále snažím prijímať nové výzvy a napredovať, v čom mi pomáha aj skvelý kolektív. Okrem online marketingu rada cestujem, cvičím, alebo niečo dobré kuchtím. 🙂