Skip to main content

Focusky #23 – Novinky z digitálneho marketingu

od | jún 9, 2022 | Focusky

Ďalší mesiac nám prináša ďalšie zaujímavosti zo sveta digitálneho marketingu. V dnešných focuskách sa dočítate kedy je nejlepší čas na zverejňovanie príspevkov, či zvyšujú hastagy zapojenie na IG, aké novinky prináša WhatsApp a iné. Ak nechcete aby vám niečo uniklo, tak pokračujte v čítaní…

Kedy je ten najlepší čas na zverejňovanie príspevkov?

Všeobecné pravidlo hovorí, že najlepší čas na zverejňovanie príspevkov sa odvíja od vášho publika a jeho aktivite v jednotlivých aplikáciách. Z tohto dôvodu je dôležité sledovať a testovať ich interakciu. Nedá sa teda presne povedať, že existuje jeden čas pre všetkých, kedy je najvhodnejšie niečo zverejniť.

Spoločnosť Sprout Social však vykonala analýzu s viac ako 30 000 stránkami a podarilo sa im určiť, kedy ľudia dokážu najviac vnímať obsah, a to naprieč rôznymi aplikáciami. Toto vám môže pomôcť ako také “vodítko” pre plánovanie príspevkov.

Dáta na grafoch sú uvedené v centrálnom štandardnom čase (CST). Keďže sa ale riadime podľa stredoeurópskeho času (CET), musíme dať +7 hodín.

Všeobecné pravidlo hovorí, že najlepší čas na zverejňovanie príspevkov sa odvíja od vášho publika a jeho aktivite v jednotlivých aplikáciách. Z tohto dôvodu je dôležité sledovať a testovať ich interakciu. Nedá sa teda presne povedať, že existuje jeden čas pre všetkých, kedy je najvhodnejšie niečo zverejniť.

Spoločnosť Sprout Social však vykonala analýzu s viac ako 30 000 stránkami a podarilo sa im určiť, kedy ľudia dokážu najviac vnímať obsah, a to naprieč rôznymi aplikáciami. Toto vám môže pomôcť ako také “vodítko” pre plánovanie príspevkov.

Dáta na grafoch sú uvedené v centrálnom štandardnom čase (CST). Keďže sa ale riadime podľa stredoeurópskeho času (CET), musíme dať +7 hodín.

Facebook

Podľa výsledkov spoločnosti Sprout Social je najlepší deň na zverejňovanie príspevkov utorok-piatok. Najlepšie časy sú 10:00 hod. ráno a 16:00-17:00 hod. Čo sa týka najsilnejšieho dňa, je to práve utorok. Ak by ste mali v pláne zverejňovať cez víkend, tomu sa radšej vyhnite, pretože vtedy je zapojenie užívateľov najnižšie.


Zdroj: Sprout Social

Instagram

Najlepšie dni na publikovanie príspevkov sú pondelok-piatok, medzi 17:00-20:00 hod. Všeobecne, najsilnejším dňom je utorok a streda. Na zverejňovanie príspevkov môžete využiť aj sobotu popoludní.

Zdroj: Sprout Social

 Zdroj: Newsfeed

Aké novinky prináša WhatsApp?

WhatsApp už spustil zavádzanie nových komunít, s čím súvisia aj reakcie v skupinových chatoch. Používatelia majú po novom možnosť odosielať súbory vo veľkosti až 2GB naraz.

Novinka “komunity”, bude zahŕňať množstvo ďalších funkcií ako nové správcovské nástroje, vytváranie podskupín, zvukové rozhovory pre 32 osôb, možnosť pridať do skupinového chatu až 512 ľudí a iné.

WhatsApp vidí v ponúkaných novinkách nové príležitosti pre obchodníkov. Takto by mali možnosť vytvárať pridružené skupiny k značke, a poskytovať tak svojím zákazníkom exkluzívne ponuky.

Zdroj: SocialMediaToday

Ako na úspešnú landing page?

Všetci určite vieme, že skutočným kľúčom ku konverzii je landing page. Z tohto dôvodu Meta vydala 33 stranovú príručku s rôznymi radami a doporučeniami.

3 základné prvky, ktoré musí obsahovať landing page:

  • rýchlosť,
  • odpovede na bežné otázky,
  • rozhranie optimalizované pre mobily.

Zhrnutie od Mety, ako najlepšie optimalizovať landing page a zvýšiť tak šance k zapojeniu a konverziám sú nasledovné:

  • zabezpečiť načítanie stránky za menej než 3 sekundy,
  • zaistiť naviazanosť medzi reklamou a stránkou – je dôležité zabezpečiť aby stránka po kliknutí na reklamu pôsobila prirodzene a zhodovala sa či už s grafikou, ale aj textom,
  • identifikovať časté dotazy zákazníkov a odpovede uviesť priamo na stránke,
  • vžiť sa so zákazníkmi – najúspešnejšie firmy vyhodnocujú mobilnú skúsenosť z pohľadu zákazníka aspoň raz do mesiaca,
  • navrhnúť rozhranie vhodné pre mobilné zariadenia,
  • preveriť vstupnú stránku pomocou hodnotiacej tabuľky – je dostupná na konci príručky.

Zdroj: Newsfeed

Skutočne zvyšujú hastagy zapojenie na Instagrame?

Sociálna sieť Instagram nedávno uviedla, že hastagy nepomáhajú sledovanosti. Sú skôr zamerané na kategorizovanie obsahu, čo znamená, že sa používateľom lepšie objaví to, čo práve hľadajú. Spoločnosť Socialinsider sa rozhodla pre analýzu viac ako 75 miliónov príspevkov. Zo zistení vyplýva, že počet hastagov pri príspevku, skutočne nemá žiadny vplyv na jeho distribúciu.


Zdroj:Socialinsider

Ukázalo sa, že najvyššiu priemernú mieru zapojenia podľa impresií generujú práve príspevky s 3-4 hastagmi. Počet použitých hastagov však neovplyvňuje výrazným spôsobom dosah.

Ak sa pozrieme na používanie hastagov pri počte sledujúcich, tak pri veľkých účtoch (50 tis.a 1 mil. sledovateľov) sa s rastúcim počtom hastagov, znižuje miera impresií. Preto sa odporúča týmto účtom používať 3-4 hastagy.

Pri malých účtoch (5-10 tis.sledovateľov), sa taktiež odporúča používať menej hastagov, a to konkrétne 5-6, aby sa dosiahla čo najlepšia miera zapojenia. To isté platí pre stredne veľké účty (10-50 tis. sledovateľov), a teda najlepšie je používať 5-6 hastagov.

Najdôležitejšie zo všetkého však je používať hastagy, relevantné pre vašu cieľovú skupinu. Vďaka tomu sa k vám v aplikácii dostanú tí správni ľudia.

Zdroj: Newsfeed

Nové užívateľské rozhranie Stories na IG?

Sociálna sieť Instagram stále prichádza s rôznymi novinkami. Aktuálne testovala nové používateľské rozhranie Stories.


Zdroj: Claudia Flannery

Ako môžete vidieť na obrázku, Stories zobrazuje iba prvé 3 príbehy. V ľavom hornom rohu sa zobrazuje výzva “Show all”. Ak chcete teda vidieť celý obsah, je potrebné kliknúť na toto tlačidlo. Predpokladá sa, že nové užívateľské rozhranie môže viesť k poklesu zobrazenia a celkového dosahu Stories.

Zatiaľ však stále ide len o test a Instagram ešte nepotvrdil či sa bude táto funkcionality zavádzať globálne.

Zdroj: Newsfeed

Zaujal vás článok a radi by ste posunuli svoje podnikanie na ďalší level?

Autor článku
Bea

Bea

Počas štúdia na vysokej škole som mala možnosť spoznať svet online a zapojiť sa do rôznych zaujímavých projektov. Fascinovalo ma to natoľko, že som sa rozhodla prehlbovať moje vedomosti a skúsenosti prostredníctvom Digitálnej Univerzity. Po jej absolvovaní moje kroky viedli na pohovor do agentúry iFocus. Časom sa zo stáže stala trvalá práca. Plnými silami a odhodlaním sa stále snažím prijímať nové výzvy a napredovať, v čom mi pomáha aj skvelý kolektív. Okrem online marketingu rada cestujem, cvičím, alebo niečo dobré kuchtím. 🙂