Neustále sa meniace digitálne prostredie nám opäť prináša rôzne novinky, o ktorých by ste mali rozhodne vedieť. Na sociálnej sieti Instagram môžete čakať nové kreatívne nástroje pre Reels či natívny nástroj pre plánovanie obsahu. Meta sa zase chce viac zamerať na podporu malých, stredných podnikateľov, a pomôcť im pri budovaní svojej značky.
Prečítate si aj o novej funkcii v Google Ads, ale aj ďalšie zaujímavosti o TikToku, najrýchlejšie rastúcej platforme v roku 2022.
Instagram – nové kreatívne nástroje pre Reels
Sociálna sieť Instagram sa stále mení a prináša množstvo nových funkcií, jednou z nich sú aj kreatívne nástroje pre Reels.
V ponuke nástroja Remix funkcionality ako:
- Remix pre fotografie – môžete sa tešiť už aj na možnosť remixovať nielen videá, ale aj fotky.
- Rozšírené layouty – pridáva sa zelené plátno, horizontálne či vertikálne rozdelenie obrazovky, a taktiež pridať vlastný videokomentár.
- Pridanie vlastného klipu.
Zdroj: Meta
Taktiež nemôžeme zabudnúť spomenúť novú možnosť “duálny fotoaparát”, čo znamená, že môžete súčasne zachytiť obsah (zadnou kamerou), ale aj svoju reakciu (prednou kamerou).
Zdroj: Meta
Zdroj: Newsfeed
Meta – nový program na podporu malých firiem
Spoločnosť Meta nedávno vykonala prieskum, na základe ktorého sa zistilo, že malé podniky majú problém s tvorbou obsahu a kreatívy na sociálnych sieťach. Z tohto dôvodu Meta spustila nový projekt s názvom Small Business Studios. Ide o online ale aj osobné školenie zamerané na pomoc malým firmám, aby vedeli čo najlepšie propagovať produkty či služby na sociálnych sieťach ako Facebook a Instagram.
Program sa skladá z viacerých oblastí:
- Budovanie značky
- Reels – kurz zameraný na Reels vám pomôže s ľahším vytváraním videí Reels
- Fotografie – kurz ponúka naučiť sa ako vytvárať skvelé a pritom cenovo dostupné fotografie.
Zdroj: Meta
Ak by ste mali náhodou záujem o individuálne online stretnutie s niektorým z členov Mety, tak nie je problém. Spoločnosť totižto pridáva aj takúto možnosť, a teda pri konzultáciách môžete získať cenné rady a typy zamerané práve na váš biznis.
Zdroj: Newsfeed
Google Ads – plánovač kľúčových slov má novú funkciu
Niektorí z inzerentov majú v Google Ads novú funkciu s názvom “Organise keywords into ad groups”. Funkcia funguje na základe strojového učenia, automaticky prideľuje kľúčové slová do relevantných reklamných skupín. Inzerentom sa teda šetrí čas na iné dôležité aktivity.
Ak sa však rozhodnete pridávať kľúčové slová do reklamných skupín manuálne, stále máte na výber aj túto možnosť.
Ako pri všetkých nových funkciách, aj pri tejto platí, dávať si pozor a nástroj najskôr testovať a analyzovať.
Zdroj: SearchEngineLand
Instagram – natívny nástroj na plánovanie obsahu
Instagram prináša novinku, ktorá by mohla výrazne uľahčiť prácu tvorcom. Nebudete musieť vytvárať príspevok v jednej aplikácii a následne nastavovať plánovanie v druhej. Všetko sa bude dať robiť čoskoro v samotnom Instagrame, pomocou nového natívneho nástroja. Ten, vám umožní naplánovať obsah priamo v aplikácii a nastaviť, aby sa zverejnil v stanovenom čase.
Nový nástroj môžete využiť nielen na klasické príspevky (fotky), ale aj na Stories či videá Reels.
Zdroj: Alessandro Paluzzi
Zdroj: Newsfeed
TikTok – začínajúca platforma na vyhľadávanie pre mladšie publikum
Hlavný viceprezident spoločnosti Google Prabhakar Raghavan sa vyjadril, že skutočne považujú TikTok za hrozbu. Z nedávnych štúdií zistili, že takmer 40% mladých ľudí, pri hľadaní napríklad miesta na obed, nepoužívajú Google Maps ani samotný Google, ale chodia na Instagram či Tiktok.
Najrýchlejšie rastúca platforma roku 2022 (TikTok) sa okrem hlavného elektronického obchodu zameriava aj na objavovanie nových užitočných funkcií. Nedávno dokonca začali experimentovať s prepojenými kľúčovými slovami v komentároch či popisoch videí. Toto umožňuje užívateľom ľahšie objavovať a spájať ich so širšími trendmi.
Mali by ste začať premýšľať nad SEO stratégiou na TikToku?
Pre mnohých sa táto otázka môže zdať nezvyčajná, ale štatistiky hovoria jasne, objavovanie produktov v aplikácii skutočne rastie.
Tak čo? Pustíte sa do toho?
Zdroj: SocialMediaToday