Skip to main content
Focusky

Focusky #26 – Novinky z digitálneho marketingu

By 14. septembra 2022No Comments4 min read

Neustále sa meniace digitálne prostredie nám opäť prináša rôzne novinky, o ktorých by ste mali rozhodne vedieť. Na sociálnej sieti Instagram môžete čakať nové kreatívne nástroje pre Reels či natívny nástroj pre plánovanie obsahu. Meta sa zase chce viac zamerať na podporu malých, stredných podnikateľov, a pomôcť im pri budovaní svojej značky.
Prečítate si aj o novej funkcii v Google Ads, ale aj ďalšie zaujímavosti o TikToku, najrýchlejšie rastúcej platforme v roku 2022.

Instagram – nové kreatívne nástroje pre Reels

Sociálna sieť Instagram sa stále mení a prináša množstvo nových funkcií, jednou z nich sú aj kreatívne nástroje pre Reels.

V ponuke nástroja Remix funkcionality ako:

  • Remix pre fotografie – môžete sa tešiť už aj na možnosť remixovať nielen videá, ale aj fotky.
  • Rozšírené layouty – pridáva sa zelené plátno, horizontálne či vertikálne rozdelenie obrazovky, a taktiež pridať vlastný videokomentár.
  • Pridanie vlastného klipu.

Zdroj: Meta

Taktiež nemôžeme zabudnúť spomenúť novú možnosť “duálny fotoaparát”, čo znamená, že môžete súčasne zachytiť obsah (zadnou kamerou), ale aj svoju reakciu (prednou kamerou).

Zdroj: Meta

Zdroj: Newsfeed

Meta – nový program na podporu malých firiem

Spoločnosť Meta nedávno vykonala prieskum, na základe ktorého sa zistilo, že malé podniky majú problém s tvorbou obsahu a kreatívy na sociálnych sieťach. Z tohto dôvodu Meta spustila nový projekt s názvom Small Business Studios. Ide o online ale aj osobné školenie zamerané na pomoc malým firmám, aby vedeli čo najlepšie propagovať produkty či služby na sociálnych sieťach ako Facebook a Instagram.

Program sa skladá z viacerých oblastí:

  • Budovanie značky
  • Reels – kurz zameraný na Reels vám pomôže s ľahším vytváraním videí Reels
  • Fotografie – kurz ponúka naučiť sa ako vytvárať skvelé a pritom cenovo dostupné fotografie.

Zdroj: Meta

Ak by ste mali náhodou záujem o individuálne online stretnutie s niektorým z členov Mety, tak nie je problém. Spoločnosť totižto pridáva aj takúto možnosť, a teda pri konzultáciách môžete získať cenné rady a typy zamerané práve na váš biznis.

Zdroj: Newsfeed

Google Ads – plánovač kľúčových slov má novú funkciu

Niektorí z inzerentov majú v Google Ads novú funkciu s názvom “Organise keywords into ad groups”. Funkcia funguje na základe strojového učenia, automaticky prideľuje kľúčové slová do relevantných reklamných skupín. Inzerentom sa teda šetrí čas na iné dôležité aktivity.

Ak sa však rozhodnete pridávať kľúčové slová do reklamných skupín manuálne, stále máte na výber aj túto možnosť.

Ako pri všetkých nových funkciách, aj pri tejto platí, dávať si pozor a nástroj najskôr testovať a analyzovať.

Zdroj: SearchEngineLand

Instagram – natívny nástroj na plánovanie obsahu

Instagram prináša novinku, ktorá by mohla výrazne uľahčiť prácu tvorcom. Nebudete musieť vytvárať príspevok v jednej aplikácii a následne nastavovať plánovanie v druhej. Všetko sa bude dať robiť čoskoro v samotnom Instagrame, pomocou nového natívneho nástroja. Ten, vám umožní naplánovať obsah priamo v aplikácii a nastaviť, aby sa zverejnil v stanovenom čase.

Nový nástroj môžete využiť nielen na klasické príspevky (fotky), ale aj na Stories či videá Reels.

Zdroj: Alessandro Paluzzi

Zdroj: Newsfeed

TikTok – začínajúca platforma na vyhľadávanie pre mladšie publikum

Hlavný viceprezident spoločnosti Google Prabhakar Raghavan sa vyjadril, že skutočne považujú TikTok za hrozbu. Z nedávnych štúdií zistili, že takmer 40% mladých ľudí, pri hľadaní napríklad miesta na obed, nepoužívajú Google Maps ani samotný Google, ale chodia na Instagram či Tiktok.

Najrýchlejšie rastúca platforma roku 2022 (TikTok) sa okrem hlavného elektronického obchodu zameriava aj na objavovanie nových užitočných funkcií. Nedávno dokonca začali experimentovať s prepojenými kľúčovými slovami v komentároch či popisoch videí. Toto umožňuje užívateľom ľahšie objavovať a spájať ich so širšími trendmi.

Mali by ste začať premýšľať nad SEO stratégiou na TikToku?

Pre mnohých sa táto otázka môže zdať nezvyčajná, ale štatistiky hovoria jasne, objavovanie produktov v aplikácii skutočne rastie.

Tak čo? Pustíte sa do toho?

Zdroj: SocialMediaToday

Bea

Počas štúdia na vysokej škole som mala možnosť spoznať svet online a zapojiť sa do rôznych zaujímavých projektov. Fascinovalo ma to natoľko, že som sa rozhodla prehlbovať moje vedomosti a skúsenosti prostredníctvom Digitálnej Univerzity. Po jej absolvovaní moje kroky viedli na pohovor do agentúry iFocus. Časom sa zo stáže stala trvalá práca. Plnými silami a odhodlaním sa stále snažím prijímať nové výzvy a napredovať, v čom mi pomáha aj skvelý kolektív. Okrem online marketingu rada cestujem, cvičím, alebo niečo dobré kuchtím. :)