Skip to main content
Focusky

Focusky #30 – Novinky z digitálneho marketingu

By 19. januára 2023No Comments4 min read

Vitajte milí čitatelia pri prvých Focuskách v tomto roku. Ako každý mesiac, tak aj v januári vám prinášame čerstvé novinky zo sveta digitálneho marketingu. V článku sa dozviete zaujímavé veci, ktoré si prichystal WhatsApp, Instagram a Meta. Na konci sa dozviete aj kto je najlepším tvorcom, aký je najlepší klip a samozrejme, aká je najvýkonnejšia reklama na Youtube v roku 2022.

WhatsApp – už budete môcť odoslať správy sami sebe

Na sociálnej sieti WhatsApp sa dočkáte novej funkcie, pomocou ktorej budete môcť už posielať správy aj sami sebe.

Funkcionalita má slúžiť hlavne ako užitočný nástroj, napríklad na zápis poznámok, sledovanie plánovaných stretnutí a iné. V aplikácii nájdete dokonca celý rad iných možností ako nákupné zoznamy, rôzne inšpirácie na cesty či hlasové poznámky.

Meta už začala novinku testovať a postupne ju bude zavádzať všetkým užívateľom operačného systému iOS aj Android.

Zdroj: Newsfeed

Meta – zlepšite výkon vašich videoreklám

Meta spolu so spoločnosťou Analytic Partners analyzovala viac ako 500 reklám, z ktorých následne dali dokopy nové tipy ako maximalizovať úspešnosť videoreklám. Ide o kľúčové osvedčené postupy, tipy a stratégie.

Poďme si priblížiť čo sa zistilo vykonanou analýzou:

  • návratnosť investície do videoreklám (ROI) je viac ako 5x vyššia, keď sa v reklame použije logo a najvyššia návratnosť je v prípade, keď sa zobrazí logo v prvých dvoch sekundách
  • ROI je 2,3x vyššia, keď sa počas prvých dvoch sekúnd objaví v reklame nielen logo, ale aj produkt
  • Taktiež bola ROI vyššia až o 36%, keď bol produkt ľahko viditeľný, ale nebol hlavným cieľom pozornosti
  • Kampane, ktoré sú optimalizované pre mobilné zariadenia prinášajú 1,9x vyššie ROI
  • ROI je taktiež najvyššia v prípade, že kampaň má priemernú týždennú frekvenciu medzi 1 a 1,5

Celá správa od Mety obsahuje samozrejme aj ďalšie tipy, ktoré by ste mohli skúsiť pri vašich kampaniach.

Zdroj: Meta

Zdroj: Newsfeed

Facebook – nové cielenie reklám

Spoločnosť Meta sa rozhodla udeliť novú možnosť cielenia reklamných kampaní.

Doteraz sa dalo vytvoriť vlastné publikum na Facebooku pomocou užívateľov, ktorí sledujú váš účet. Nemohli ste sa však zamerať na vašich užívateľov z Instagramu, ktorí sa líšia od fanúšikov na Facebooku.

Nová možnosť povoľuje vytvárať vlastné publiká už aj zo sledujúcich na Instagrame. Takto dokážete svojou ponukou osloviť ľudí, ktorí prejavili o vás záujem nielen na Facebooku, ale aj na Instagrame. Zároveň ich viete použiť ako zdroj pre podobné publikum.

Zdroj: Newsfeed

Instagram – ako sa dostať k uzamknutému účtu

Instagram pridáva novú možnosť ako sa môžu užívatelia dostať späť k svojim uzamknutým účtom. Ide o nové centrum pre obnovu účtov, ktoré vám pomôže a prevedie vás celým procesom, ako získať späť váš účet.

V prípade, že s vašim účtom niečo nie je v poriadku, navštívte stránku Instagram.com/hacked, kde nájdete všetky potrebné informácie. Vo viacerých prípadoch stačí vykonať pár krokov a váš účet bude opäť dostupný.

Ak sa vám stane, žeby ste mali zablokovaný účet, Instagram vám umožní obrátiť sa na niektorého z vašich priateľov, ktorí jednoducho potvrdí vašu identitu. Na overenie si budete môcť vybrať 2 svojich priateľov z Instagramu.

Sociálna sieť ďalej pridáva nové upozornenia na pochybné kontakty, v prípade, že sa niekto vydáva za niekoho iného.

Sledujte si pravidelne svoj IG účet, nech vám tieto novinky neuniknú.

Zdroj: Newsfeed

Youtube – najlepší tvorcovia, klipy a reklamy za rok 2022

Sociálna sieť Youtube ako každý rok zverejnila rebríček najlepších tvorcov, klipov a reklám.

Najlepšie video zverejnila herná legenda Technoblade. Video sa prehralo viac ako 87 miliónov krát. Veľmi vysoký dosah (videnia) majú aj žartovné videá.

Najlepším a najviac sledovaným tvorcom v USA je jednoznačne MrBeast, ktorý dosiahol 114 miliónov odberateľov. Tvorca sa zameriava hlavne na smiešne drahé kúsky.

Youtube zostavil aj rebríček najvýkonnejších reklám. Na prvých 3 priečkach globálnych top reklám sú reklama od Amazonu (krajina pôvodu USA), reklama od Telecom Egypt (krajina pôvodu Egypt) a na 3.mieste sa umiestnila reklama od Clash of Clans (krajina pôvodu USA).

1. Amazon (USA)

2. Telecom Egypt (Egypt)

3. Clash of Clans (USA)

Ak vás zaujíma viac, prípadne by ste chceli vidieť najlepších tvorcov, klipy či ostatné reklamy, navštívte odkaz: SocialMediaToday

Zdroj: SocialMediaToday

Bea

Počas štúdia na vysokej škole som mala možnosť spoznať svet online a zapojiť sa do rôznych zaujímavých projektov. Fascinovalo ma to natoľko, že som sa rozhodla prehlbovať moje vedomosti a skúsenosti prostredníctvom Digitálnej Univerzity. Po jej absolvovaní moje kroky viedli na pohovor do agentúry iFocus. Časom sa zo stáže stala trvalá práca. Plnými silami a odhodlaním sa stále snažím prijímať nové výzvy a napredovať, v čom mi pomáha aj skvelý kolektív. Okrem online marketingu rada cestujem, cvičím, alebo niečo dobré kuchtím. :)