Skip to main content

Focusky #31 – Novinky z digitálneho marketingu

od | feb 9, 2023 | Focusky

Ďalší mesiac prináša novinky z digitálneho marketingu. Môžete sa dočítať viac o tom, aké faktory ovplyvňujú zákazníkov pri nákupnom rozhodovaní, ale aj na čo sa zamerať na Instagrame či Facebooku v roku 2023. Taktiež sa dozviete aké sú najlepšie časy na pridávanie príspevkov na sociálne siete. Príjemné čítanie 🙂

Aké faktory ovplyvňujú rozhodnutie zákazníkov?

Meta v spolupráci s Publicis Data Intelligence, zistila niekoľko kľúčových prvkov, ktoré vplývajú na rozhodovanie zákazníkov pri nákupoch. Ide o video, nakupovanie na sociálnych sieťach a odporúčania. Poďme si každý z týchto faktorov priblížiť.

Video

Je všeobecne známe, že práve video má najvyššiu mieru zapojenia spomedzi všetkých typov obsahu. Samozrejme, jednotkou bude stále televízia, ktorá je najvplyvnejším nástrojom na mnohých trhoch, avšak aj náklady s ňou spojené sú oveľa vyššie v porovnaní s inzerciou cez Facebook.

V dnešnej dobe je však veľa ľudí, ktorí televíziu nesledujú, a viac času trávia na sociálnych sieťach. Z tohto hľadiska je dôležité si pre každý biznis spraviť vlastný prieskum trhu. Zo záveru zistení spoločnosti Meta a iných štúdií vyplýva, že napriek veľkému vplyvu televíznych reklám, môžu byť online videoreklamy rovnako efektívne z hľadiska nákladov a umiestnenia.

Nakupovanie na sociálnych sieťach

Ďalším faktorom je nakupovanie na sociálnych sieťach, ktoré hrá už nejaký ten čas veľkú úlohu pri objavovaní produktov, a predpokladá sa, že tomu nebude inak ani v budúcnosti. Podľa odpovedí respondentov vyplýva, že až 74% z nich považuje Metu za najobľúbenejšiu platformu pre online objavovanie a následné rozhodovanie o nákupe.

Odporúčania

Veľmi podstatný a kľúčový faktor sú odporúčania. Najväčšiu rolu zohrávajú pri rozhodovaní zákazníkov o nákupe stále online influenceri.

Ďalej výskumy ukazujú, že 92% zákazníkov verí viac odporúčaniam od svojich známych či rodiny viac ako reklame a 74% z nich označuje ústne odporúčania za kľúčový faktor.


Zdroj: Meta

Zdroj: Newsfeed

Tri kľúčové oblasti na Instagrame v roku 2023

Šéf Instagramu poukázal na tri kľúčové oblasti, na ktoré sa bude sústrediť aplikácia v tomto roku.

Väčšia kreativita

Sociálna sieť sa hlavne pokúsi prinútiť užívateľov aby tvorili vlastný originálny obsah, to platí pre videá aj fotografie. Spôsobov ako byť viac kreatívny je hneď niekoľko, samotný Instagram ponúka celý rad filtrov a iných kreatívnych funkcionalít.

Nechajme sa prekvapiť aké ďalšie možnosti sociálna sieť tento rok prinesie.

Lepšie objavovanie

Už nejakú dobu sa môžeme vo feede stretávať s obsahom od ľudí a profilov, ktoré nesledujeme. Instagram sa nám snaží prinášať viac kontentu na základe strojového učenia. Takto chce aplikácia fungovať aj do budúcna, a teda jej užívatelia by sa mali pripraviť na ešte viac obsahuje od rôznych tvorcov.

Podpora súkromných konverzácií

Posledným kľúčovým prvkom, na ktorý sa chce aplikácia v tomto roku zamerať je komunikácia v súkromných správach a v Stories.

V minulosti platilo, že používatelia zdieľali so svojimi priateľmi príspevky cez svoj profil. Dnes, užívatelia skôr pošlú zaujímavý obsah priamo do súkromných správ, kde o ňom diskutujú.

Instagram preto vymýšľa nové nástroje a funkcionality ako napríklad poznámky, ktoré sa nachádzajú nad prichádzajúcim správami. Na ďalšie novinky sa môžete tešiť už tento rok.

Zdroj: Newsfeed

Aký obsah pridávať na Facebook v roku 2023?

Magazín Social Media Today dal dokopy tipy, ako na obsah a jeho plánovanie v rámci Facebooku v roku 2023.

Algoritmus

V prvom rade je potrebné pochopiť ako funguje algoritmus News Feedu. Hlavným cieľom je podporiť užívateľov do zapojenia, preto je dôležité sa pozrieť na 3 kľúčové prvky:

  • Odkiaľ pochádza príspevok – algoritmus sa opiera o to, ako často užívateľ komentuje alebo lajkuje príspevky určitej stránky alebo osoby. Čím viac sa ľudia zapájajú do vášho obsahu, tým je pravdepodobnejšie, že im algoritmus bude zobrazovať váš ďalší obsah.
  • Kedy bol zverejnený príspevok.
  • Ako je pravdepodobné, že príspevok vyvolá zapojenie – je dôležité optimalizovať obsah tak, aby vyvolal v užívateľoch záujem a zapojenie sa (kometáre, lajky,…).

Podoba príspevkov

Na Facebooku všeobecne platí čím kratšie texty pri príspevkoch, tým lepšie. Odporúčaná dĺžka textu pri príspevkoch je 25 až 55 znakov.

Pri formátoch si všeobecne najlepšie vedú videá, najväčšie zapojenie vyvoláva práve živé video. Čo sa týka hastagov, tak sa zatiaľ presne nezistilo ako fungujú, odporúča sa však pridávať pri príspevku nie viac ako 2.

Zapojenie užívateľov

Pri tomto bode je kľúčové často sledovať komentáre pri príspevoch, odpovedať užívateľom a postupne budovať komunitu a väčšie povedomie o značke.

Zdroje: Newsfeed

Dni a časy na zverejňovanie príspevkov na sociálnych sieťach v roku 2023

Tím z Giraffe Social Media zdieľa svoje tipy na sociálne siete v novej infografike. Môžete z nej vyčítať kedy sú najlepšie dni a časy na zverejňovanie príspevkov. Samozrejme, ide o všeobecné štatistiky, každý biznis je iný, preto by ste mali najskôr spraviť vlastný prieskum kedy sú vaši užívatelia najviac aktívni.

Zdroje: SocialMediaToday

Zaujal vás článok a radi by ste posunuli svoje podnikanie na ďalší level?

Autor článku
Bea

Bea

Počas štúdia na vysokej škole som mala možnosť spoznať svet online a zapojiť sa do rôznych zaujímavých projektov. Fascinovalo ma to natoľko, že som sa rozhodla prehlbovať moje vedomosti a skúsenosti prostredníctvom Digitálnej Univerzity. Po jej absolvovaní moje kroky viedli na pohovor do agentúry iFocus. Časom sa zo stáže stala trvalá práca. Plnými silami a odhodlaním sa stále snažím prijímať nové výzvy a napredovať, v čom mi pomáha aj skvelý kolektív. Okrem online marketingu rada cestujem, cvičím, alebo niečo dobré kuchtím. 🙂