Skip to main content

Focusky #32 – Novinky z digitálneho marketingu

od | mar 16, 2023 | Focusky

Čo nám nové prináša svet digitálneho marketingu? Na jednom mieste vám prinášame horúce novinky, ktoré by vám rozhodne nemali uniknúť. V týchto focuskách sa dozviete veľa zaujímavostí hlavne zo sociálnej siete Instagram. Taktiež sa dozviete čo si nové pripravuje Meta. Prajeme príjemné čítanie.

Instagram – tichý režim a viac dostupných nástrojov pre správu obsahu

V prípade, že nechcete byť rušení rôznymi notifikáciami z Instagramu, stačí si zapnúť novinku s názvom “tichý režim”. Pomocou neho sa teda automaticky vypnú všetky oznámenia a vo vašom profile sa zobrazí upozornenie, že nie je práve dostupní. Ak by vám náhodou niekto poslal správu, systém odpovie automatickou odpoveďou. K svojim správam a notifikáciám sa tak môžete dostať neskôr.

Instagram sa rozhodol zaviezť tichý režim, keďže veľa používateľov si chce “oddýchnuť” od sociálnych sietí. Novinka je už dostupná v USA, UK, Írsku, Kanade a iné. Čoskoro sa majú pridať aj ďalšie krajiny.

Tichý režim, nie je všetko na čo sa sociálna sieť zameriava, snaží sa taktiež umožniť užívateľov viac kontrolovať obsah, a to, čo v aplikácii môžu vidieť.

Kontrola obsahu
Instagram pridáva aj nové nástroje pre vlastnoručnú úpravu toho, čo v aplikácii vidíte, vrátane možnosti skryť odporúčané príspevky na základe kľúčových slov.

Pri skrývaní príspevku vo feede sa vám teraz zobrazí nová možnosť – nenavrhovať príspevky s určitými slovami vo vyskakovacom zozname. Kliknite na ňu a budete môcť v odporúčaniach a záložke pre objavovanie stlmiť témy podľa vášho výberu.

V praxi to funguje tak, že pridáte slovo alebo zoznam slov, emotikonov či hashtagov, ktorým sa chcete vyhnúť. Instagram potom zapracuje na tom, aby vám obsah s týmito výrazmi v titulku alebo hashtagu už neodporúčal. Túto funkciu nájdete aj v Nastavenia – Súkromie – Skryté slová.

V rámci záložky Objavujte potom Instagram umožní skryť naraz viac príspevkov, ktoré vás nezaujímajú.
Kliknite na výzvu Skryť ďalšie v úvodnom upozornení a budete môcť vybrať príspevky, ktoré nechcete vidieť. Pomocou toho sa Instagram dozvie o vašich obsahových preferenciách a podobný obsah vám už nebude ponúkať.

Čo sa hodí, pretože Meta chce stále viac odporúčať používateľom obsah, ktorý ich môže zaujímať. Do konca roku 2023 plánuje dokonca zdvojnásobiť množstvo odporúčaných príspevkov vo feede. Už dnes pochádza viac ako 15 % obsahu, ktorý sa vám na Instagrame zobrazuje, z nástrojov na odporúčanie pomocou umelej inteligencie.

Podrobnosti o všetkých novinkách sa dozviete na blogu Instagramu.


Zdroj: Instagram

Zdroj: Instagram

Zdroj: Newsfeed

Ľahšie vyhľadávanie na Google pomocou AI

Pomocou funkcie Lens môžete vyhľadávať všetko to, čo vidíte na fotkách a videách, webových stránkach či aplikáciách. Google sa snaží funkciu posunúť ešte viac vpred – zavádza v systéme Android viacnásobné vyhľadávanie na obrázkoch vo výsledkoch vyhľadávania.

Aby ste si túto vylepšenú funkciu vedeli predstaviť, poďme si to priblížiť na konkrétnom príklade. Zadáte do Googlu vyhľadávací dopyt “nápady na modernú obývačku” a vo výsledkoch sa vám zobrazí napr. Aj stolík, ktorý sa vám zapáči. Jeho tvar je kruh ale vy preferujete obdĺžnik. Pomocou rozšírenej funkcie jednoducho pridáte do textu slovo “obdĺžnik” a nájde vám presne to, čo ste chceli.

Ďalší príklad – kamarát vám pošle v správe video z Paríža. V prípade, žeby ste sa chceli dozvedieť viac o orientačnom bode, kde sa nachádza, jednoducho stlačíte domov na vašom telefóne. Následne sa spustí Google Assistant a kliknete na “obrazovku vyhľadávania”. Lens veľmi rýchlo identifikuje miesto, ktoré ste hľadali.

Tak čo poviete? Tešíte sa na viacnásobné vyhľadávanie na Googli?

Zdroj: Blog Google

Meta – nová certifikácia pre digitálne agentúry

Pomocou novej certifikácie od Mety viete byť o krok pred konkurenciou. Zamestnanci digitálnych agentúr majú možnosť získať užitočné znalosti v oblasti digitálneho marketingu na Facebooku a Instagrame.

Na výber je 5 rôznych certifikácií:
Meta Media
Meta Marketing Science
Meta Creative Strategy
Meta Community Management
Meta Spark

Pre každú certifikáciu je však nutné, aby aspoň 20% zamestnancov absolvovali individuálne kurzy. Tie nie sú veľmi ťažké a môžete získať prehľad o viacerých prvkoch Facebooku aj Instagrame. Dôležité je taktiež poznamenať, že kurzy sú samé o sebe zadarmo, na druhú stranu, zloženie skúšok je platené.
Viac sa môžete dozvedieť na blogu Mety.

Zdroj: Newsfeed

Instagram – viac statických fotiek

Nie je žiadnou novinkou, že sociálna sieť Instagram začala už dávnejšie dávať viac do popredia práve video formát, konkrétne Reels.

Mnoho užívateľov a influencerov vyjadrilo svoj názor a taktiež stále viac preferujú statické fotografie, viac ich lajkujú, komentujú a aj zdieľajú. Z tohto dôvodu sociálna sieť oznámila, že sa vracia späť k obrázkom a fotkám, čo znamená, že ich opäť začnete častejšie vydávať vo svojom účte.

Instagram sa však vyjadril, že nebudú v aplikácii čisto len statické fotografie, ako tomu bolo v minulosti. Medzi videami a stastickými fotkami by mala byť rovnováha. Ak sa náhodou ukáže, že užívatelia chcú vidieť na tejto sociálnej sieti hlavne videá, tak Instagram sa samozrejme vráti k ich odporúčaniu.

Zdroj: Newsfeed

Zaujal vás článok a radi by ste posunuli svoje podnikanie na ďalší level?

Autor článku
Bea

Bea

Počas štúdia na vysokej škole som mala možnosť spoznať svet online a zapojiť sa do rôznych zaujímavých projektov. Fascinovalo ma to natoľko, že som sa rozhodla prehlbovať moje vedomosti a skúsenosti prostredníctvom Digitálnej Univerzity. Po jej absolvovaní moje kroky viedli na pohovor do agentúry iFocus. Časom sa zo stáže stala trvalá práca. Plnými silami a odhodlaním sa stále snažím prijímať nové výzvy a napredovať, v čom mi pomáha aj skvelý kolektív. Okrem online marketingu rada cestujem, cvičím, alebo niečo dobré kuchtím. 🙂